A CLAAS a Liebherrel való együttműködés eredményes kezdete után további kerekes rakodó modelleket vesz fel az 5,6 és 9-tonnás kategóriában termékprogramjába. A három új TORION SINUS egyedülálló kormányzási koncepciójukkal a kitűnő fordulékonyságot kombinálják a nagy hasznos terheléssel. Ezekkel a gépekkel akár 40 km/órás sebesség is elérhető.
Három új modell
A TORION 956, 644 és 537 SINUS teljesítényüket tekintve a kis sorozatú TORION 535 és a középső sorozat 1177 modellje között helyezkednek el. Ezzel a CLAAS összesen 10 különböző kerekes rakodó modellt kínál mezőgazdasági használatra.
TORION SINUS 956 | TORION SINUS 644 | TORION SINUS 537 | |
Működési tömeg | 9.070 kg | 6.390 kg | 5.575 kg |
Billentési terhelés | 5.575 kg | 4.430 kg | 3.750 kg |
Magasság | 3,03 m | 2,78 m | 2,78 m |
Szélesség | 2,38 m | 2,06 | 1,95 |
Motor | DPS (Stage IV) | Yanmar (Stage V) | Yanmar (Stage V) |
Max. teljesítmény | 78 kW/106 PS | 54 kW/73 PS | 50 kW/68 PS |
Emelési magasság | 3,72 m (4,01 m opció) | 3,35 m (3,79 m opció) | 3,22 m |
Hidraulikus teljesítmény | 115 l/perc | 93 l/perc (115 l/perc opció) | 70 l/perc (105 l/perc opció) |
Hajtómű | hidrosztatikus, 2 fokozatú | hidrosztatikus, 2 fokozatú | hidrosztatikus, 2 fokozatú |
Végsebesség | 40 km/óra | 40 km/óra | 40 km/óra |
Nagyobb hasznos terhelés a törzscsuklónak és a kormányzott hátsó hídnak köszönhetően
A három TORION SINUS modell a törzscsukló és a hátsó híd tengelycsonk-kormányzás kombinációjával tűnik ki a piactársak közül. Az egyszerű törzscsuklós kormányzással összehasonlítva a fordulékonyság jelentősen megnőtt. Mivel a maximális kormányzási szög az első és a hátsó rész között körülbelül 10 fokkal kisebb, ez megnöveli a stabilitást és ezzel a hasznos terhelést is egy tisztán törzscsuklós kormányzású kerekes rakodó értékeihez képest.
A hátsó híd kormányzása a váz első részének és a hátsó tengelyen levő kerékagy kormányzás mechanikus összekötésével valósul meg. Kormányzáskor a hidraulikus munkahenger automatikusan mozgatja a hátsó hidat is. Mindhárom modellnél egy törzscsukló van beépítve, ezáltal szilárdan áll a gép egyenetlen talajfelszínen is, és ez kiegyenlíti a törzs első részének oldalirányú mozgásait. A törzscsukló-csatlakozásnál csillapítás felel a magas menetkényelemért, különösen nagy sebesség esetén. A TORION SINUS 956-nál a hátsó híd öt fokot szintén billenni képes.
Kényelmes fülke
A fülke a nagy TORION modellek kényelmét kombinálja a legjobb kilátással. Az ajtók 180°-ban nyílnak, és ebben a pozíciójukban rögzíteni is lehet őket. Széles lépcsőfokok teszik lehetővé a biztonságos és kényelmes beszállást. Még a magas gépkezelőknek is elegendő helyet biztosít a magas fülketető.
A jobboldali A-oszlopon található színes kijelzőn – 7-colos a 956-ban és 4-colos a 644-ben és az 537-ben – a gépkezelő minden fontosabb adatot lát, például a menetfokozatot, a motorfordulatszámot, az üzemanyagszintet és a sebességet. A TORION 956-nál tolatókamera-kép is integrálható a kijelzőbe. A rakodó irányításához szükséges minden kapcsoló rendezetten, a jobb oldalon helyezkedik el. A keskeny kormányoszlop a műszerfaltól és a kapcsolóktól különállóan helyezkedik el, és rendkívül jó rálátást biztosít előre, a munkaeszközre.
Erőteljes motorok akár 40 km/órás végsebességgel
A TORION 644 és 537 SINUS rakodókban 3,3 liter hengerűrtartalmú, turbófeltöltős Yanmar motor dolgozik. Ezek 54 kW/73 LE teljesítményűek, és dízelrészecske szűrővel teljesítik a Stage V károsanyag-kibocsájtási normákat. A TORION SINUS 956 4,5 literes DPS-motorral szerelt, aminek teljesítménye 78 kW/106 LE. A motorok keresztbe vannak beépítve, így optimálisan hozzáférhetők a karbantartásnál. Gombnyomásra működő, opcionális hidraulikus ventilátor-fordító felel a tiszta hűtőért, és például szalmapakolás közben gondoskodik a megfelelő hűtési teljesítményért.
Minden TORION SINUS modellt két szinkronizált menetfokozatú hidrosztatikus meghajtással szerelnek. A meghajtási koncepció finom, fokozatmentes munkát tesz lehetővé, és a rakodási munkáknál a nagy tolóerőt egyesíti a mozgékonysággal és az akár 40 km/órás végsebességgel. Így lehetséges a rendkívül gyors váltás a különböző munkafajták között.
Még magasabbra nyúlni a magasemelésű gémmel
A mezőgazdasági használat során gyakran van szükség ahhoz, hogy magasra emeljünk. Az új TORION SINUS 956 és 644 opcionálisan magasemelésű gémmel is kapható. A kanál forgáspontjának magassága így eléri a 4,01 métert a TORION SINUS 956-nál, és 3,79 méter a 644-nél. Így a nagyobb takarmánykeverő kocsikat is kényelmesen meg lehet tölteni.
Minden új rakodó Z-kinematikával szerelt, ami a legmagasabb szakítóerőt és gyors kibilletési sebességet kínál. Az összes TORION modell esetén a kinematika szintén optimális a raklapvillával történő munkavégzéshez. Villás rakodásnál a fogak közel párhuzamosak maradnak a talajjal. A munkaeszköz-rögzítés szériafelszereltségként a vezetőfülkéből, hidraulikusan vezérelhető. A 644 és 537-es modellek TPZ-eszköztartója, mint a kisebb sorozat már bemutatott tagjainál, kompatibilis számos, a piacon elérhető munkaeszközzel. A TORION SINUS 956 TPV-gyorscsatlakozó kereténél a rögzítés jól védett helyen található. Ez kompatibilis a nagyobb TORION modellekkel.