Agrárközélet

Magyar látványkonyha nyílt Japánban

AMC

A világ egyik legnagyobb és legrangosabb Élelmiszeri és Ital Szakkiállítása a FOODEX Japan, amelyen immár 12. alkalommal szervezett közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum.

A 2019. március 5-8. között zajló, kizárólag szakmai látogatóknak szóló eseményen 14 magyar kiállító mutatkozik be, akik az ázsiai piacon népszerű és jól eladható termékekkel – liba- és kacsahús, likőrök, mézek, borkülönlegességek, fagyasztott élelmiszerek – várják az érdeklődőket.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, Giczi Gergely ügyvezető-helyettes, Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára, Buday Gyula, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszteri biztosa, valamint Palanovics Norbert, Magyarország tokiói nagykövete nyitotta meg a magyar standot a FOODEX Japan Nemzetközi Élelmiszer és Ital Szakkiállításon. A tokiói seregszemle az ázsiai térség egyik legnagyobb élelmiszerágazati eseménye, amelyen 2018-ban 83 országból közel 3500 kiállító mutatta be termékeit a mintegy 73 ezer látogatónak.

Az Agrármarketing Centrum fennállása óta összesen 12 alkalommal szervezett közösségi megjelenést a csendes-óceáni térség egyik legjelentősebb kereskedelmi és üzleti rendezvényén. Idén a 162 négyzetméteres standon 14 kiállító kapott lehetőséget a bemutatkozásra.

Az ázsiai piacot jól ismerő kiállítók szerint sok év szisztematikus építkezése, jelenléte kell ahhoz, hogy hosszú távú üzleti kapcsolatok lehessen kiépíteni a japán üzleti partnerekkel. Éppen ezért az Agrármarketing Centrum standján többségében a szigetországban népszerű kacsa és libatermékekkel, mézekkel, italkülönlegeségekkel, szárított zöldségekkel és fűszerekkel jelentek meg a kiállítók.

„Magyarország 2017 óta (amikor Japán volt az OMÉK díszvendége), 2 milliárd eurót is meghaladó kereskedelmi forgalmat bonyolított le Japánnal, amelynek növekedése prognosztizálható. Közép-Európából Magyarország exportál a legtöbbet a kelet-ázsiai országba, mára a Japánba exportáló magyar cégek száma közel félezer. Japán fontos és dinamikusan bővülő exportpiaca hazánknak, elsősorban a magyar prémium termékeknek.

Mivel Japánban a sertéshús fogyasztás mértéke fokozatosan növekedő tendenciát mutat és komoly érdeklődés mutatkozott korábban a közkedvelt mangalica mellett a vaddisznóhús iránt is, az embargó feloldása jelentős lökést adna a magyar exportnak. Hasonlóan komoly előnyt jelenthet a magyar exportőrök számára a decemberben ratifikált EU-Japán gazdasági partnerségi megállapodás, amely csaknem 640 millió embert magában foglaló nyitott kereskedelmi övezetet hoz létre, miközben felszámolja a kétoldalú árukereskedelemre kivetett vámokat és megnyitja a szolgáltatások, közbeszerzések piacát, a közös szabályrendszer és szabványok létrehozásával egyetemben.”

– mondta Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője.

A standon látványkonyhával is várják az érdeklődőket, ahol naponta kétszer kacsa- és libaételeket, valamint borkülönlegességeket kóstoltatnak.

Az üzleti kapcsolatok elmélyítését várhatóan a tokiói Magyar Nagykövetségen megrendezett üzletember találkozó is segíti, amelyen a kiállítóknak lehetősége nyílik a bemutatkozásra, a potenciális üzleti partnerek tájékoztatására és tárgyalások lebonyolítására a japán üzletemberekkel.

Háttér

Japán Magyarország egyik legjelentősebb külkereskedelmi partnere. A Központi Statisztikai Hivatal által közölt adatok alapján az összes külkereskedelmi partnert tekintve Japán a 30 legjelentősebb export célországunk között szerepel 2010 óta. Az Európai Unió országain kívüli külkereskedelmi partnerek között pedig a termékforgalom alapján 190 milliárd forinttal Japán 2018-ban a 8. legjelentősebb partnerünk volt.

A KSH adatai szerint hazánk a tavalyi évben zöldségfélékből 1 171 448 kg-ot exportált a szigetországba, amely szinte duplája az egy évvel korábbi mennyiségnek (647 966 kg). Legnagyobb mennyiségben fagyasztott csemegekukoricát (717 493 kg) és szárított borsót (365 508 kg) exportáltunk.

A gyümölcsexportunkban is növekedés figyelhető meg, 2018-ban 85 421 kg mennyiségben szállítottunk gyümölcsöt, legnagyobb arányban málnát (45 100 kg) és cseresznyét-meggyet (40 321 kg). Japánba jelentős mértékű a napraforgómag olaj kivitelünk, amely 2018-ban 5 569 780 kg volt, amely jóval felülmúlta az előző évi mennyiséget. Borból a tavalyi évben 147 190 kg-ot szállítottunk Japánba.

Hústermékek tekintetében elsősorban kolbászt és hasonló húskészítményeket exportálunk (2018-ban 270 459 kg-ot). Állatok etetésére szolgáló készítmények és takarmányok közül évről-évre egyre jelentősebb a kutya- és macskaeledel kivitelünk (2018-ban 163 399 kg volt).

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Különleges magyar megoldásokat díjaztak, amelyek versenyképesebbé tehetik a mezőgazdaságot

2025. február 18. 14:40

Kihirdették a K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázat nyerteseit. A pályázók az agráriumhoz köthető problémákra keresik a választ.

EU-s agrárpolitikai konfliktust okozhat a lengyel elnökség

2025. január 28. 16:10

Lengyelország az olcsó brazil hústól és cukortól félti az uniós gazdákat. További agrártémák a vetőmag-szabályozás és az állatszállítás.

Több ezer állami ösztöndíjas hely vár a MATE-n!

2025. január 22. 15:10

A MATE minden hallgatónak magas szintű tudást biztosít. Az egyik legjobb agráregyetemen ösztöndíjas helyek várják a jelentkezőket.

Változás az AXIÁL Kft. vezetőségében

2025. január 16. 12:33

Az újonnan létesített részleg a vállalat vezetőségének munkáját segíti tanácsadással, döntéstámogatással a digitalizációs projektekre fókuszálva.

Újra képernyőn a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy

2021. október 8. 13:34

Országos médiakampányt indít a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy népszerűsítése érdekében az Agrármarketing Centrum (AMC) az Agrárminisztérium (AM) és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) közreműködésével.

Elstartolt a Hungarian Food Business Program

2021. október 11. 10:55

Online, valós idejű élelmiszeripari katalógus és eseménymenedzsment szoftvert mutatott be Hungarian Food Business Program néven az Agrármarketing Centrum a 80. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK). A szoftver célja a magyar gyártók külpiaci térnyerésének elősegítése, a mai trendeknek megfelelő, modern, átlátható és könnyen kezelhető rendszer megalkotása, mely professzionális segítséget nyújt külkereskedelmi tevékenység bővítéséhez.

Ez most nagyon meggy!

2021. június 29. 08:33

Jó minőségű, finom, de az átlagnál kevesebb meggytermésre számítanak a gyümölcstermelők. A meggyfogyasztás ösztönzésére az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) elindította kampányát „Ez most nagyon meggy!” szlogennel. A promóció célja, hogy minél többen termelőktől vásároljanak meggyet, ezzel is segítve az ágazatot, valamint megismertesse a fogyasztókat a meggy pozitív élettani hatásaival. A meggy a nyár egyik hűsítő csemegéje, kiváló antioxidáns, természetes vírusölő, ráadásul sokféleképpen felhasználható.

Karácsonyra is érdemes hazai édesvízi halat választani!

2021. december 18. 08:59

A magyar hal kiváló minőségű és egészséges. Erre hívja fel a figyelmet az Agrárminisztérium, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) és az Agrármarketing Centrum közös sajtónyilatkozatában. A kiemelt halfogyasztási időszakban érdemes tudatosan vásárolni, és lehetőleg itthon megtermelt édesvízi halakból készült ételeket tenni a karácsonyi asztalra.