Gépinfo

SsangYong Musso Grand: erdőre-mezőre ideális

Agrofórum Online

A legkeményebb terepre való az 5,4 méter hosszú és 1,95 méter széles, hatékony, rendkívül robusztus és praktikus SsangYong pick-up. A méretek miatt rendkívül előnyös a tesztautóba pluszként rendelt 360 fokos kamerarendszer, amellyel szinte centiméterre pontosan be lehet parkolni bárhova. Egy gomb megnyomására a középkonzolon lévő kijelzőn jeleníthető meg a hátsó kamera képe. Ez a raktérajtón található különben. A hatalmas méretért cserébe viszont egy meglehetősen nagy, 1,6 méter hosszú platót kapunk.

A raktéren a hordóktól kezdve a zsákokon át szinte mindent lehet szállítani. A négy rögzítőszem megkönnyíti a platóból hátrafelé kinyúló tárgyak biztonságos szállítását. A raktér alját védő műanyag borítás is hasznos. A méreteknek amúgy megvan a hátránya is, a fordulókör 12 méteres, azaz óvatosan kell vele manőverezni. A tengelytáv 3,21 méter, a nyomtáv elől és hátul is 1640 milliméter. Az első túlnyúlás 89, a hátsó pedig 130,5 centiméter, a hasmagasság pedig a tengelyek között 220 milliméter, az első terepszög 20,2 fokos.

Az ergonomikusan kialakított utastérben a vezető rögtön kiismeri magát. Minden kezelőszerv elérhető közelségben található és kézre áll.

A Musso Grand belső terét úgy alakították ki, hogy a padlója lapos – így a hátsó üléseknél még nagyobb a hely. Ezen kívül a hátsó ülések 27 fokig lehajthatók. A fűthető első ülések közül a vezetőét kiegészítő szellőzéssel látták el.

Az ötszemélyes tesztautó kapott egy Tech-csomagot, amelybe holttérfigyelő, sávváltás-asszisztens, hátsó keresztforgalom-figyelmeztető tartozik. A számtalan biztonsági-, kényelmi- és asszisztens-rendszer képes idejekorán figyelmeztetni az esetlegesen kritikus helyzetekre a sofőrt, és segíti a vezetőt a veszélyek elkerülésében.

Az érzékelők felismerik a holttérben levő járművet, és a rendszer a külső tükörben villogó fénnyel figyelmezteti a sofőrt. A sávváltás-asszisztens időben felismeri a hátulról nagy sebességgel közeledő járművet, és szintén a külső visszapillantótükörben villogó fénnyel figyelmezteti a vezetőt. A hátsó keresztforgalom-figyelmeztető a vezetőt tolatás közben segíti, ha egy másik jármű oldalirányból közeledik felé. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer jelzi a járművezetőnek, amikor az autó elkezd kitérni a sávjából, ha az adott irányban nincs bekapcsolva az irányjelző. Távolsági fényszóró asszisztens is elérhető, ez a szemből közeledő járművek érzékelésekor önműködően csökkenti a távolsági fényszórók fényvetési magasságát, ezáltal megkönnyítve az éjszakai vezetést.

A 2157 köbcentiméteres soros négyhengeres dízelmotor 12,3 litert fogyasztott a tesztúton, amely főleg országúton és kisebb földutakon vezetett. Persze akinek megtetszik a SsangYong Musso Grand, annak a fogyasztás nem az elsődleges szempontok közé tartozik. A Musso Grand 181 lóerős, azaz 133 kilowattos maximális teljesítményre képes. Az erőforrás ezt négyezres fordulatszámon adja le. Három tonnás vontatmánytömegig a Musso Grand vontatójárműként is pompásan megfelel.

A legnagyobb nyomaték 420 newtonméter, amit az 1600 és 2600 közötti percenkénti fordulatszám-tartományban ad le a 2,2-es, e-XDi220 dízelmotor. 172 kilométer/órás maximális sebességre képes az Aisin hatsebességes automatikus váltóval szerelt változat. A kimagasló áttételtartomány sokféle eltérő útviszonyhoz optimalizálja a sebességváltás minőségét. A stabilan vezérelt fokozatváltások végig fenntartják a zökkenőmentes váltás érzetét. A manuális üzemmód gyors reakciókészséget biztosít a még dinamikusabb menetteljesítmény érdekében. A pick-up saját tömege 2100 kilogramm, az össztömeg pedig 2980 kilogramm lehet.

A Musso Grand összesen hat légzsákkal van felszerelve, így az első és hátsó sorban utazók védelméről gondoskodó függönylégzsákokkal is. Egy kapcsolóval állítható, hogy a sofőr összkerék- vagy kétkerék-hajtással akar közlekedni. Kétkerék-hajtás esetén csak a hátsó tengely hajtott. Lejtmenet-asszisztens és visszagurulás-gátló is van a pick-up-ban.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Megverheti a kínai utánzat a prémium német láncfűrészt? Egy tesztből kiderült

2025. december 26. 09:10

Könnyen melléfoghatunk, ha egy prémium termék olcsó „hasonmását” választjuk, hiszen az alacsony ár nyilván gyengébb minőséget takarhat. De valóban ez a helyzet?

Váratlan újdonsággal léptek elő a kínaiak, alaposan meglepték vele a piacot

2025. december 24. 09:10

A válsághelyzetek mindig új szereplők, „trónkövetelők” felbukkanását segítik elő, így van ezt most a traktorpiacon is.

Erősen titkolózik a John Deere, elképesztően nagy dobásra készülhetnek, van is egy tipp rá

2025. december 21. 16:10

Valóban új traktor készült a John Deere boszorkánykonyhájában? Ha igen, akkor miért nem leplezték le az Agritechnica kiállításon? Ez a kérdés foglalkoztatja most a fél világot.

A 12 kerekű traktor extrán talajkímélő, mégis van vele egy óriási probléma

2025. december 18. 09:10

Ha a hagyományos 4 kereket megduplázzuk vagy megtriplázzuk egy traktoron, azzal jelentős talajkímélést érünk el, hiszen kétszeresére-háromszorosára növeljük a felfekvő felületet.

A New Holland metán hajtású traktor koncepciója elnyerte a 2018 Good Design díjat

2019. január 15. 08:02

A nemzetközi zsűri a metán hajtású traktor koncepcióját is beválasztotta a 26 nyertes közé. Valós körülmények között a koncepció traktor 10%-kal kisebb szén-dioxid emisszióval és 80%-kal kisebb teljes emisszióval dolgozik, mint a hasonló dízelmotoros traktor.

Szuperüzemanyag született, egy az egyben képes kiváltani a gázolajat

2025. október 9. 16:10

A gázolaj kiváltására sokféle megoldás létezik, ám az egyikről viszonylag kevesebb szó esik, pedig tökéletes helyettesítője lehet a mezőgazdaságban is elterjedt dízel üzemanyagnak.

Kalapács alá került egy igazi ritkaság, egy 1957-es Porsche traktor

2019. október 20. 10:22

1956 és 1963 között több mint 125 ezer Porsche-Diesel traktort építettek Friedrichshafen közelében, a korábbi Zeppelin gyárban.

Új motorról suttognak a Fendt háza táján, ez új korszakot hoz el

2025. november 8. 13:10

Az ötödik generációs Fendt 800 Vario traktorokba már az új AGCO Power CORE80 motorok kerülnek, amelyek kiemelkedő teljesítményűek, miközben hihetetlenül takarékosak.