A legkeményebb terepre való az 5,4 méter hosszú és 1,95 méter széles, hatékony, rendkívül robusztus és praktikus SsangYong pick-up. A méretek miatt rendkívül előnyös a tesztautóba pluszként rendelt 360 fokos kamerarendszer, amellyel szinte centiméterre pontosan be lehet parkolni bárhova. Egy gomb megnyomására a középkonzolon lévő kijelzőn jeleníthető meg a hátsó kamera képe. Ez a raktérajtón található különben. A hatalmas méretért cserébe viszont egy meglehetősen nagy, 1,6 méter hosszú platót kapunk.
A raktéren a hordóktól kezdve a zsákokon át szinte mindent lehet szállítani. A négy rögzítőszem megkönnyíti a platóból hátrafelé kinyúló tárgyak biztonságos szállítását. A raktér alját védő műanyag borítás is hasznos. A méreteknek amúgy megvan a hátránya is, a fordulókör 12 méteres, azaz óvatosan kell vele manőverezni. A tengelytáv 3,21 méter, a nyomtáv elől és hátul is 1640 milliméter. Az első túlnyúlás 89, a hátsó pedig 130,5 centiméter, a hasmagasság pedig a tengelyek között 220 milliméter, az első terepszög 20,2 fokos.
Az ergonomikusan kialakított utastérben a vezető rögtön kiismeri magát. Minden kezelőszerv elérhető közelségben található és kézre áll.
A Musso Grand belső terét úgy alakították ki, hogy a padlója lapos – így a hátsó üléseknél még nagyobb a hely. Ezen kívül a hátsó ülések 27 fokig lehajthatók. A fűthető első ülések közül a vezetőét kiegészítő szellőzéssel látták el.
Az ötszemélyes tesztautó kapott egy Tech-csomagot, amelybe holttérfigyelő, sávváltás-asszisztens, hátsó keresztforgalom-figyelmeztető tartozik. A számtalan biztonsági-, kényelmi- és asszisztens-rendszer képes idejekorán figyelmeztetni az esetlegesen kritikus helyzetekre a sofőrt, és segíti a vezetőt a veszélyek elkerülésében.
Az érzékelők felismerik a holttérben levő járművet, és a rendszer a külső tükörben villogó fénnyel figyelmezteti a sofőrt. A sávváltás-asszisztens időben felismeri a hátulról nagy sebességgel közeledő járművet, és szintén a külső visszapillantótükörben villogó fénnyel figyelmezteti a vezetőt. A hátsó keresztforgalom-figyelmeztető a vezetőt tolatás közben segíti, ha egy másik jármű oldalirányból közeledik felé. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer jelzi a járművezetőnek, amikor az autó elkezd kitérni a sávjából, ha az adott irányban nincs bekapcsolva az irányjelző. Távolsági fényszóró asszisztens is elérhető, ez a szemből közeledő járművek érzékelésekor önműködően csökkenti a távolsági fényszórók fényvetési magasságát, ezáltal megkönnyítve az éjszakai vezetést.
A 2157 köbcentiméteres soros négyhengeres dízelmotor 12,3 litert fogyasztott a tesztúton, amely főleg országúton és kisebb földutakon vezetett. Persze akinek megtetszik a SsangYong Musso Grand, annak a fogyasztás nem az elsődleges szempontok közé tartozik. A Musso Grand 181 lóerős, azaz 133 kilowattos maximális teljesítményre képes. Az erőforrás ezt négyezres fordulatszámon adja le. Három tonnás vontatmánytömegig a Musso Grand vontatójárműként is pompásan megfelel.
A legnagyobb nyomaték 420 newtonméter, amit az 1600 és 2600 közötti percenkénti fordulatszám-tartományban ad le a 2,2-es, e-XDi220 dízelmotor. 172 kilométer/órás maximális sebességre képes az Aisin hatsebességes automatikus váltóval szerelt változat. A kimagasló áttételtartomány sokféle eltérő útviszonyhoz optimalizálja a sebességváltás minőségét. A stabilan vezérelt fokozatváltások végig fenntartják a zökkenőmentes váltás érzetét. A manuális üzemmód gyors reakciókészséget biztosít a még dinamikusabb menetteljesítmény érdekében. A pick-up saját tömege 2100 kilogramm, az össztömeg pedig 2980 kilogramm lehet.
A Musso Grand összesen hat légzsákkal van felszerelve, így az első és hátsó sorban utazók védelméről gondoskodó függönylégzsákokkal is. Egy kapcsolóval állítható, hogy a sofőr összkerék- vagy kétkerék-hajtással akar közlekedni. Kétkerék-hajtás esetén csak a hátsó tengely hajtott. Lejtmenet-asszisztens és visszagurulás-gátló is van a pick-up-ban.