Gépinfo

SsangYong Musso Grand: erdőre-mezőre ideális

Agrofórum Online

A legkeményebb terepre való az 5,4 méter hosszú és 1,95 méter széles, hatékony, rendkívül robusztus és praktikus SsangYong pick-up. A méretek miatt rendkívül előnyös a tesztautóba pluszként rendelt 360 fokos kamerarendszer, amellyel szinte centiméterre pontosan be lehet parkolni bárhova. Egy gomb megnyomására a középkonzolon lévő kijelzőn jeleníthető meg a hátsó kamera képe. Ez a raktérajtón található különben. A hatalmas méretért cserébe viszont egy meglehetősen nagy, 1,6 méter hosszú platót kapunk.

A raktéren a hordóktól kezdve a zsákokon át szinte mindent lehet szállítani. A négy rögzítőszem megkönnyíti a platóból hátrafelé kinyúló tárgyak biztonságos szállítását. A raktér alját védő műanyag borítás is hasznos. A méreteknek amúgy megvan a hátránya is, a fordulókör 12 méteres, azaz óvatosan kell vele manőverezni. A tengelytáv 3,21 méter, a nyomtáv elől és hátul is 1640 milliméter. Az első túlnyúlás 89, a hátsó pedig 130,5 centiméter, a hasmagasság pedig a tengelyek között 220 milliméter, az első terepszög 20,2 fokos.

Az ergonomikusan kialakított utastérben a vezető rögtön kiismeri magát. Minden kezelőszerv elérhető közelségben található és kézre áll.

A Musso Grand belső terét úgy alakították ki, hogy a padlója lapos – így a hátsó üléseknél még nagyobb a hely. Ezen kívül a hátsó ülések 27 fokig lehajthatók. A fűthető első ülések közül a vezetőét kiegészítő szellőzéssel látták el.

Az ötszemélyes tesztautó kapott egy Tech-csomagot, amelybe holttérfigyelő, sávváltás-asszisztens, hátsó keresztforgalom-figyelmeztető tartozik. A számtalan biztonsági-, kényelmi- és asszisztens-rendszer képes idejekorán figyelmeztetni az esetlegesen kritikus helyzetekre a sofőrt, és segíti a vezetőt a veszélyek elkerülésében.

Az érzékelők felismerik a holttérben levő járművet, és a rendszer a külső tükörben villogó fénnyel figyelmezteti a sofőrt. A sávváltás-asszisztens időben felismeri a hátulról nagy sebességgel közeledő járművet, és szintén a külső visszapillantótükörben villogó fénnyel figyelmezteti a vezetőt. A hátsó keresztforgalom-figyelmeztető a vezetőt tolatás közben segíti, ha egy másik jármű oldalirányból közeledik felé. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer jelzi a járművezetőnek, amikor az autó elkezd kitérni a sávjából, ha az adott irányban nincs bekapcsolva az irányjelző. Távolsági fényszóró asszisztens is elérhető, ez a szemből közeledő járművek érzékelésekor önműködően csökkenti a távolsági fényszórók fényvetési magasságát, ezáltal megkönnyítve az éjszakai vezetést.

A 2157 köbcentiméteres soros négyhengeres dízelmotor 12,3 litert fogyasztott a tesztúton, amely főleg országúton és kisebb földutakon vezetett. Persze akinek megtetszik a SsangYong Musso Grand, annak a fogyasztás nem az elsődleges szempontok közé tartozik. A Musso Grand 181 lóerős, azaz 133 kilowattos maximális teljesítményre képes. Az erőforrás ezt négyezres fordulatszámon adja le. Három tonnás vontatmánytömegig a Musso Grand vontatójárműként is pompásan megfelel.

A legnagyobb nyomaték 420 newtonméter, amit az 1600 és 2600 közötti percenkénti fordulatszám-tartományban ad le a 2,2-es, e-XDi220 dízelmotor. 172 kilométer/órás maximális sebességre képes az Aisin hatsebességes automatikus váltóval szerelt változat. A kimagasló áttételtartomány sokféle eltérő útviszonyhoz optimalizálja a sebességváltás minőségét. A stabilan vezérelt fokozatváltások végig fenntartják a zökkenőmentes váltás érzetét. A manuális üzemmód gyors reakciókészséget biztosít a még dinamikusabb menetteljesítmény érdekében. A pick-up saját tömege 2100 kilogramm, az össztömeg pedig 2980 kilogramm lehet.

A Musso Grand összesen hat légzsákkal van felszerelve, így az első és hátsó sorban utazók védelméről gondoskodó függönylégzsákokkal is. Egy kapcsolóval állítható, hogy a sofőr összkerék- vagy kétkerék-hajtással akar közlekedni. Kétkerék-hajtás esetén csak a hátsó tengely hajtott. Lejtmenet-asszisztens és visszagurulás-gátló is van a pick-up-ban.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

Éjszakai kiadás készült a Claas traktorokból

2024. november 21. 15:10

Exkluzív verzióban érhető el az Arion 550 Cmatic és 660 Cmatic, valamint az Axion 830 Cmatic, 870 Cmatic, 930 Cmatic és 960 Cmatic.

Kalapács alá került egy igazi ritkaság, egy 1957-es Porsche traktor

2019. október 20. 10:22

1956 és 1963 között több mint 125 ezer Porsche-Diesel traktort építettek Friedrichshafen közelében, a korábbi Zeppelin gyárban.

MAN D1556 - Bemutatták az MAN új mezőgazdasági dízelmotorját

2018. március 3. 14:18

Az új motor kompakt és könnyű kialakítású, kedvező teljesítmény- és nyomaték-jelleggörbével, valamint alacsony fogyasztással rendelkezik.

A New Holland metán hajtású traktor koncepciója elnyerte a 2018 Good Design díjat

2019. január 15. 08:02

A nemzetközi zsűri a metán hajtású traktor koncepcióját is beválasztotta a 26 nyertes közé. Valós körülmények között a koncepció traktor 10%-kal kisebb szén-dioxid emisszióval és 80%-kal kisebb teljes emisszióval dolgozik, mint a hasonló dízelmotoros traktor.

A Caterpillar megalkotta a legizmosabb dízelmotorját

2024. január 12. 08:10

A Cat C13D motor a dízelerőforrások között a legnagyobb térfogati teljesítménysűrűséggel rendelkezik a 13 literes szegmensben.