25℃ 17℃
június 17. Laura, Alida, Alina, Szabolcs, Adolf, Bató
Életmód, gasztronómia

A finnek isszák a legtöbb kávét

Agrofórum Online

Egy évben egy finnre 12 kilogrammnyi kávé fogyasztása jut, de a kávéfogyasztó országok ragsorában a dobogós helyeken csupa észak-európai ország áll. A második helyen Norvégia, majd a harmadikon Izland áll. A kávézóláncairól ismert Egyesült Államok csak huszonötödik a rangsorban.

Az Egyesült Államokban már szinte minden sarkon van egy Starbucks, a McDonald’s átalakult és már majdnem csak McCafénak lehet hívni néhol. Ez alapján kevesen gondolták volna, hogy a kávéfogyasztó nemzetek rangsorában csak a középmezőnyben vannak az amerikaiak. Az élen a finnek állnak az egy főre jutó 12 kilogrammos éves fogyasztásukkal. Ha a gyerekeket nem számoljuk, akkor természetesen még nagyobb az főre jutó átlagos kávéfogyasztás Finnországban. Nyelvrokonainak szinte egész nap, minden helyzetben fogyasztanak kávét, a munkahelyeken is megkövetelik a kávészüneteket a dolgozók. Itt amúgy nem divat az erős kávé, sokkal hígabban fogyasztják mint a világ többi részén. Érdekesség, hogy koffeinmentes kávé nem túl népszerű Finnországban.

A sorban második Norvégia 9,9 kilogrammos fogyasztással, harmadik pedig Izland 9 kilogrammal. Lehet valamilyen összefüggés a hideg időjárás és a meleg kávé között. Norvégiában néha vodkával fogyasztják az italt, Izlandon pedig népszerűek a barista-versenyek.

Negyedik Dánia 8,7 kilogrammos egy főre jutó átlagos fogyasztással, majd Hollandia következik 8,4 kilogrammos adattal. Svédországban 8,2, Svájcban 7,9, Belgiumban 6,8, Luxemburgban és Kanadában pedig 6,5 kilogramm az átlag. Ezek az országok fértek be az első tíz rangsorába. A második tízben Bosznia és Hercegovina, Ausztria, Olaszország, Brazília, Szlovénia, Németország, Görögország, Franciaország, Horvátország és Ciprus került. A hazánkkal szomszédos országok közül Ausztriában 6,1, Szlovéniában pedig 5,8 kilogrammnyi kávé az átlagos éves egy főre jutó fogyasztás. Libanon, Észtország, Spanyolország, Portugália és az Egyesült Államok csak a 25-ös lista végén foglal helyet.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Tihanyban virágzik a levendula – Szedje saját kezűleg!

2025. június 12. 13:10

A tihanyi levendulásban most Ön is arathat. Gyűjtse be az illatos virágokat, és tudja meg, mi mindenre használható a lila csoda!

Ezért jobb a lassan pasztőrözött tej, mint a bolti dobozos

2025. június 8. 14:10

Az alacsony hőmérsékleten és hosszabb ideig pasztőrözött tej újra reflektorfénybe került. De mitől jobb ez a módszer, mint az ipari gyorspasztőrözés? Nézzük a különbségeket!

Ötletek bodzára: így dolgozzuk fel a friss bodzavirágokat!

2025. június 1. 05:40

Végre virágzik a bodza és készülhetnek a bodzás finomságok! Az elkészítési lehetőségekből szemezgetünk most.

Varázsgomba: terápia vagy tudatmódosító kockázat?

2025. május 25. 11:10

A varázsgomba új reményt nyújthat a mentális betegségek kezelésében – de csak tudatos, szabályozott körülmények között.

Már drágulást hozott a Vörös-tengeren kialakult káosz

2024. február 1. 09:10

Az iráni támogatású huthi lázadók hajókat ért támadásai a Vörös-tenger döntő fontosságú hajózási útvonalán megzavarták a hajózást a Szuezi-csatornában, amely a leggyorsabb tengeri útvonal Ázsia és Európa között. A kávé és a napraforgóolaj piacain már most jelentkeznek a konfliktus hatásai.

A nagy kávés cégek is készülnek a klímaváltozásra

2024. október 11. 11:10

A Starbucks több innovatív gazdaságot vásárol a klímarezisztens kávé létrehozása érdekében. Célja a szén-dioxid-semleges kávétermesztés.

Hogyan illik össze a méz a kávéval?

2024. szeptember 11. 16:10

Bemutatták a Nespresso Bloomot, az első olyan mézet tartalmazó termékcsaládot, amelyet a Nespresso kávéhoz való kávécserjékből nyernek.

Komoly bajban a kávézólánc

2020. június 25. 06:36

A 2017-ben alapított és tavaly májusban az amerikai tőzsdére bevezetett Luckin Coffee arra építi piaci stratégiáját, hogy jelentős mértékben növekszik a kínai kávéfogyasztás.