A legoptimistább profit előrejelzést is megdöntötte a Constellation Brands sörgyártó vállalat az elmúlt három hónapban.
A sörgyár, amelynek egyik legfőbb márkája a Corona sör a pénzügyi második negyedévről tett közzé gyorsjelentést. A vállalat 2,3 milliárd dolláros árbevételt ért el, ami bár 3,4 százalékos visszaesés év/év alapon, de csaknem 100 millió dollárral több az elemzők várakozásánál. Egy részvényre jutó igazított profit soron 2,76 dollárral zárta a vállalat az elmúlt három hónapot, ami 6 centtel haladja meg a Wall Street konszenzusát – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt.
Pozitívum volt, hogy az eladások volumenét tekintve az organikus visszaesés mindössze 0,9 százalék volt, szemben az elemzők jósolta 3,2 százalékos zuhanással. A gyorsjelentés közzétételét követő kereskedésben 2,6 százalékot esett a részvény árfolyama.
„Míg a növekedés továbbra is csökkenő tendenciát mutat a vállalatnál a koronavírus járvány hatására, addig továbbra is foglalkoznia kell a Constellation Brands vállalatnak a készlet szűkülésével, amit a mexikói sörfőzdék ideiglenes bezárása okozott. Az éttermi és vendéglátóipari fogyasztás csökkenését a hagyományos kiskereskedelmi, bolti értékesítés emelkedő tendenciái enyhítették a folyamatos növekedéssel. A gyümölcsös ízesítésű sörök népszerűsége meredeken emelkedett. A bor értékesítésének emelkedésére lehet számítani a következő negyedévben” – jegyezte meg a gyorsjelentéssel kapcsolatban Vivien Azer elemző.
A Constellation Brands, Inc. sör, bor és szeszes italok előállítója és nemzetközi forgalmazója. Főbb piacoknak az Egyesült Államok, Kanada, Mexikó, Új-Zéland és Olaszország számít a cég szempontjából. Számos márkát árusítanak, import és kézműves sörökkel is foglalkoznak. Főbb brandnek számít a Corona Extra, a Corona Light, a Modelo Especial, a Local Buzz, a Victoria, a Kim Crawford, a Meiomi, a Casa Noble Tequila és a Svedka Vodka is. Bortermeléssel és forgalmazással az asztali boroktól kezdve, a pezsgőn át egészen a desszertborokig foglalkoznak.