A Nikola Corp. vállalatot a utahi Salt Lake City-ben alapította Trevor Milton, aki szeptember 21-én távozott az elnöki székből, miután azzal vádolták meg a társaságot, hogy nem valós információkat közöltek a technológiájukról. Ezt a Nikola társaság és személyesen Trevor Milton is tagadta. Két nappal a jelentés közzététele előtt a General Motors bejelentette az előzetes megállapodást, amely alapján 2 milliárd dollár értékben részesedést szereztek az induló cégből, amely a Badger pick-up gyártását tűzte ki célul.
Amikor Trevor Milton 2020 februárjában bemutatta a Badger modellt, azt mondta, reméli, hogy valamikor riválisa lesz a Ford F-150-nek, amely az Egyesült Államok legkeresettebb járműve immár négy évtizede. Kétféle konfigurációban kapható majd a Nikola újdonsága: akkumulátor és hidrogén-üzemanyagcellák szolgálják a haladást, 600 mérföldes, azaz 960 kilométeres hatótávolsággal és utóbbi esetben 80 000 dolláros árral. A 96 kilométer/órás tempóra 2,9 másodperces gyorsulást ígért a Nikla a 906 lóerős teljesítményű és 1320 Newtonméter forgatónyomatékú autótól. Vontatni 3,6 tonnás utánfutót lehetne a majdani pick-uppal a gyári adatok szerint.
A Nikola július 29-én kezdte el felvenni az előrendeléseket, még azelőtt, hogy bárki megismerhette volna a prototípust vagy akár a gyártási tervet. Trevor Milton ígéretet tett a Nikola Badger részleteinek megismertetésére és eredetileg szeptemberre tervezték ezt az eseményt, majd decemberre ütemezték át, és végül határozatlan időre elhalasztották, miután lemondott. A Nikola cég arra összpontosított, hogy tagadja a megtévesztésre vonatkozó állításokat.
A startup az alapító iratokban leszögezte, hogy csak akkor hozza piacra a pick-up-ot, ha talál autógyártó partnert a fizikai megvalósításhoz. A folyamatos feszültségek és viták veszélybe sodorták a GM-mel kötött megállapodást, de november 30-án új megállapodást jelentettek be a GM-mel. A Badger tervét elvetették, és a GM kiszállt a Nikola vállalatból, és csak arra korlátozta szerepét, hogy üzemanyagcellákat szállítson a Nikola pick-up-ok számára.
A Nikola azt állítja, hogy most az akkumulátoros és üzemanyagcellás nehéz pick-up forgalomba hozatalára összpontosít. A cég megerősítette azt is, hogy visszatérítette a Badger modellre az előrendelések során befizetett összes pénzt.