A koronavírus miatti lezárások az alkoholos italok gyártóit is érzékenyen érinti, hiszen eltűnt a vendéglátóhelyek, bárok, kocsmák, éttermek és szállodák felől érkező kereslet. Az egyik röviditalgyártó olyan megoldást dolgozott ki, amely a bároknak és saját forgalmának is segítséget jelenthet. A világ legnagyobb családi tulajdonban lévő szeszes ital gyártója, a Bacardi a bármixerek know-how-val segíti a „koktélok elfogyasztását”. Közben az alkoholmentes változatok is hódítanak a piacon.
A koronavírus miatti első lezárás után a bárok fokozatosan nyitottak ki Európában és a kontinens 2500 Bacardi alkalmazottja 10 000 italt kínált fel az ünneplésre: mindenki három-három embert hívott meg a bárokba koktélozni a cég költségén.
Jelenleg a klubok és bárok már régóta a második hullám miatt tartanak zárva. Bár a gasztronómia, azaz a bárok és éttermek, illetve szállodák csak a Bacardi értékesítésének 20 százalékát adja, a lezárások mégis olyan márkákat érintenek, mint a Bacardi Rum, a Bombay Sapphire Gin, a Grey Goose Vodka, a Patron Tequila és a Martini. A bárokban az emberek kipróbálhatnak új italokat. Számunkra a gasztronómia fontos csatorna a márkák építésében.
Bacardi emellett segíteni akar a gyengélkedő bárokban a lezárás során, ezért elindította az egész Európára kiterjedő „Bring the Bar Home” online portált. A bárok tulajdonosai itt mindent megtalálnak, amire szükségük van egy házhozszállítási vagy átvételi szolgáltatás létrehozásához. A vendéglősök ingyenes szoftvert kapnak saját koktélcímkéik, receptjeik megtervezéséhez és kinyomtatásához, valamint a közösségi médián keresztüli marketing segítséget is kapnak. „A bárok számára mindez ingyenes. És végül mi is profitálunk belőle, vélhetően még a világjárvány után is” – mondta Nicolas Rampf, a Bacardi egyik vezetője, akit a Handelsblatt német gazdasági hetilap honlapja idézett.
A Bacardi nemrégiben elkezdett alkoholmentes italokat kínálni. „Technológiailag nagyon bonyolult volt olyan aperitifek kifejlesztése, mint Martini Vibrante vagy Floreale, amelyek nem tartalmaznak alkoholt” – magyarázta Nicolas Rampf. A kevés alkohollal vagy anélkül fogyasztott szeszes italok kategóriája, illetve a „tudatos ivás” még mindig kevésbé népszerű. De ez a szegmens tízszeresére nőhet a következő öt évben. Elsősorban a „digitális bennszülöttek” szeretnek alkohol nélkül koktélozni.
A Bacardi 158 évvel ezelőtti megalapítása óta számos válságot, háborút élt át. 1862-ben a spanyol emigráns és kereskedő, Facundo Bacardi Masso vett egy kis rumfőzdét Kubában, és egyfajta forradalmat indított el. Társadalmilag elfogadhatóvá tette a rumot. Két desztillátumból, amelyeket szénnel szűrt, finom, tiszta rumot készített, amely alkalmas volt koktélok keverésre.
A cég portfóliója már mintegy 200 márkára nőtt a felvásárlások révén. 2018-ban a Bacardi teljesen átvette a tequila gyártót, a Patron Spirits-t, amelyet akkor 5,1 milliárd dollárra becsültek. Európa a Bacardi második legnagyobb piaca. Körülbelül 7000 embert alkalmaznak világszerte.