33℃ 20℃
június 4. Bulcsú, Kerény, Kerubin
Életmód, gasztronómia

Az otthoni bárpultban látja a kiutat a röviditalgyártó

Agrofórum Online

A koronavírus miatti lezárások az alkoholos italok gyártóit is érzékenyen érinti, hiszen eltűnt a vendéglátóhelyek, bárok, kocsmák, éttermek és szállodák felől érkező kereslet. Az egyik röviditalgyártó olyan megoldást dolgozott ki, amely a bároknak és saját forgalmának is segítséget jelenthet. A világ legnagyobb családi tulajdonban lévő szeszes ital gyártója, a Bacardi a bármixerek know-how-val segíti a „koktélok elfogyasztását”. Közben az alkoholmentes változatok is hódítanak a piacon.

A koronavírus miatti első lezárás után a bárok fokozatosan nyitottak ki Európában és a kontinens 2500 Bacardi alkalmazottja 10 000 italt kínált fel az ünneplésre: mindenki három-három embert hívott meg a bárokba koktélozni a cég költségén.

Jelenleg a klubok és bárok már régóta a második hullám miatt tartanak zárva. Bár a gasztronómia, azaz a bárok és éttermek, illetve szállodák csak a Bacardi értékesítésének 20 százalékát adja, a lezárások mégis olyan márkákat érintenek, mint a Bacardi Rum, a Bombay Sapphire Gin, a Grey Goose Vodka, a Patron Tequila és a Martini. A bárokban az emberek kipróbálhatnak új italokat. Számunkra a gasztronómia fontos csatorna a márkák építésében.

Bacardi emellett segíteni akar a gyengélkedő bárokban a lezárás során, ezért elindította az egész Európára kiterjedő „Bring the Bar Home” online portált. A bárok tulajdonosai itt mindent megtalálnak, amire szükségük van egy házhozszállítási vagy átvételi szolgáltatás létrehozásához. A vendéglősök ingyenes szoftvert kapnak saját koktélcímkéik, receptjeik megtervezéséhez és kinyomtatásához, valamint a közösségi médián keresztüli marketing segítséget is kapnak. „A bárok számára mindez ingyenes. És végül mi is profitálunk belőle, vélhetően még a világjárvány után is” – mondta Nicolas Rampf, a Bacardi egyik vezetője, akit a Handelsblatt német gazdasági hetilap honlapja idézett.

A „Bring the Bar Home” online portál nyitólapja

A Bacardi nemrégiben elkezdett alkoholmentes italokat kínálni. „Technológiailag nagyon bonyolult volt olyan aperitifek kifejlesztése, mint Martini Vibrante vagy Floreale, amelyek nem tartalmaznak alkoholt” – magyarázta Nicolas Rampf. A kevés alkohollal vagy anélkül fogyasztott szeszes italok kategóriája, illetve a „tudatos ivás” még mindig kevésbé népszerű. De ez a szegmens tízszeresére nőhet a következő öt évben. Elsősorban a „digitális bennszülöttek” szeretnek alkohol nélkül koktélozni.

A Bacardi 158 évvel ezelőtti megalapítása óta számos válságot, háborút élt át. 1862-ben a spanyol emigráns és kereskedő, Facundo Bacardi Masso vett egy kis rumfőzdét Kubában, és egyfajta forradalmat indított el. Társadalmilag elfogadhatóvá tette a rumot. Két desztillátumból, amelyeket szénnel szűrt, finom, tiszta rumot készített, amely alkalmas volt koktélok keverésre.

A cég portfóliója már mintegy 200 márkára nőtt a felvásárlások révén. 2018-ban a Bacardi teljesen átvette a tequila gyártót, a Patron Spirits-t, amelyet akkor 5,1 milliárd dollárra becsültek. Európa a Bacardi második legnagyobb piaca. Körülbelül 7000 embert alkalmaznak világszerte.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ötletek bodzára: így dolgozzuk fel a friss bodzavirágokat!

2025. június 1. 05:40

Végre virágzik a bodza és készülhetnek a bodzás finomságok! Az elkészítési lehetőségekből szemezgetünk most.

Varázsgomba: terápia vagy tudatmódosító kockázat?

2025. május 25. 11:10

A varázsgomba új reményt nyújthat a mentális betegségek kezelésében – de csak tudatos, szabályozott körülmények között.

Matcha-hiány: a kereslet meghaladja a kínálatot

2025. május 22. 08:10

Japánban globális keresletnövekedés okoz matcha-hiányt, miközben a termelés bővítése komoly akadályokba ütközik.

Allergia megelőzése avokádóval – tudományos áttörés?

2025. május 18. 16:10

Egy finn kutatás szerint a terhesség alatti avokádófogyasztás jelentősen csökkentheti a csecsemők ételallergiájának kockázatát.

Az exportadatok hatására drágultak az agrártermékek

2020. február 5. 09:02

A vírus kitörése a kereskedelmi háborúra is kihathat, Kína már szinte biztosan nem fogja tudni tartani az első fázisban tett ígéretei egy részét, hiszen most kellene megérkeznie az első cseppfolyós földgáz állománynak.

Engedélyezik az idénymunkások beutazását Németországba

2020. április 3. 09:33

A tavaszi munkákra, például a Németországban rendkívül népszerű spárga betakarítására május végéig nagyjából 100 ezer idénymunkásra van szükség az ágazatban.

Bérnövekedés az élelmiszeriparban a koronavírus miatt

2020. március 25. 13:19

A Mondeleznek Magyarországon, Székesfehérváron is van üzeme. Itt nemzetközileg elismert és közkedvelt márkák csokoládé és keksztermékeit gyártják.

Tavaszi „zsongás” a CLAAS-nál

2020. április 28. 10:47

A CLAAS cég a héten újraindítja a betakarító gépek és traktorok szériagyártását a következő telephelyeken: Harsewinkel (Németország), Le Mans (Franciaország) és Törökszentmiklós (Magyarország).