Életmód

Pepsi-jövőkép műanyag hulladék nélkül

Agrofórum Online

A PepsiCo élelmiszeripari-óriásvállalat meg akar szabadulni a műanyag hulladéktól és a cukortól, mint összetevőtől a jövőben. A Pepsi hamarosan újrahasznosított palackokban akarja forgalmazni termékeit. A csoport amerikai részlege fenntarthatóvá és egészségesebbé akar válni.

Nem számít, hogy üdítő, jeges tea, zabpehely vagy a Lay’s, illetve a Doritos márkájú chips: naponta több mint egymilliárd PepsiCo terméket fogyasztanak világszerte. Az amerikai csoport értékesítése négy százalékkal, 67,2 milliárd dollárra nőtt a legutóbbi éves jelentése szerint. Ugyanakkor ezzel párhuzamosan emelkedik a PET-palackokból és csomagolásokból származó szeméthegy. A Coca-Cola után a PepsiCo a világ legtöbb műanyag hulladékát előállító, fogyasztási cikkeket gyártó vállalata. A Changing Markets Foundation lobbiszervezet megállapította, hogy évente összesen 2,3 millió tonnányit állít elő a cég.

Ebben változást akarnak elérni. „A műanyag hulladék olyan kihívás, amelyre most válaszolnunk kell” – mondta Silviu Popovici, a PepsiCo Europe vezérigazgatója a Handelsblatt német gazdasági hetilapnak adott interjúban. „Szeretnénk egy körforgásos ciklust létrehozni a csomagoláshoz, hogy a műanyag soha ne váljon szemétté.” Németország a fenntarthatóbb palackok globális úttörő piacává válik. Az amerikai italgyártó vállalat 2021 végére az összes németországi PET-palackját újra felhasznált műanyagra kívánja váltani. A PepsiCo lesz az első italgyártó cég az országban, amely legkésőbb 2021 végéig minden újdonsághoz csak újrahasznosított műanyagot (rPET) használ. Ez évente körülbelül 15 000 tonna új műanyag megtakarítását jelenti majd – ez az összeg csaknem 12,5 millió Lego-építőelemnek felel meg.

Kép: Pepsi

Ugyanakkor annyi szén-dioxid-megtakarítása érhető el, amennyit évente általában 6 200 autó bocsát ki. „Csak Németországban évente hétmillió eurót költünk az új műanyag stratégiánkra” – mondja Silviu Popovici. A rivális Coca-Cola hasonló utat követ. A Vio márkájú italok januártól 100 százalékban újrahasznosított PET-ből készült palackokban lesznek kaphatók. Nem utolsósorban az új uniós műanyagadó miatt a fogyasztási cikkek gyártói átállnak az újra hasznosított műanyagra. Januártól a tagországoknak fizetniük kell az újrafeldolgozatlan műanyag hulladék után, kilogrammonként 80 centet, azaz mintegy 288 forintnyit. A kifizetéseket valószínűleg a szennyezést előállítókra, vagyis a gyártókra hárítják. Évente hétmilliárd eurós összegről lehet szó.

A PepsiCo európai vezetője mindeközben meg van győződve arról, hogy egy nap minden italuk cukor nélkül készül majd.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A lassan égő bükk lenne a legjobb tűzifa?

2024. november 20. 14:40

A legtöbb ember azt veszi figyelembe, hogyan tud a legolcsóbban tűzifához jutni. Azonban a fafajták fűtőértéke alapján érdemes választani.

Segít-e a méz az érelmeszesedés megelőzésében?

2024. november 14. 13:10

A méz több mint 180 különböző vegyületet tartalmaz, valamint vitaminokat, ásványi anyagokat és természetes eredetű anyagokat.

Hallott már a 2 másodperces követési távolságról?

2024. november 13. 13:10

Ha még nem hallott, most bemutatjuk, további közlekedésszabályozási javaslatokkal együtt, amelyek az új KRESZ-be kerülhetnek.

Ezek a legjobb fafajok, ha kályhával (is) fűtünk

2024. november 12. 11:10

Melyik tűzifának van a legjobb fűtőértéke és adja a legtöbb hőt? Érdemes-e fenyőfával fűteni? Segítünk eligazodni a fafűtés alapkérdéseiben.

Kedvet csinálnak a zöldség- és gyümölcsfogyasztáshoz

2023. június 16. 10:41

A Zöldség- és Gyümölcsnapot idén negyedik alkalommal hirdeti meg az Európai Friss Csapat program, hagyományosan június 17-ére, amikortól a hazai gyümölcsszezon a kezdetét veszi. A kezdeményezés célja kedvet csinálni a zöldség- és gyümölcsfogyasztáshoz, valamint népszerűsíteni a hazai agrárium igazán zamatos, szezonális termékeit.

Mindenkinek előnyös lehet a rövid ellátási láncban való együttműködés

2019. március 1. 04:36

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által szervezett fórumon a zöldséget, gyümölcsöt termesztő kamarai tagok találkozhattak a további beszállítókat, partnereket kereső áruházlánc szakembereivel, akik a termelőkkel szembeni elvárásaik mellett az eddigi együttműködések tapasztalatait is ismertették.

Egyre nagyobb a verseny a húshelyettesítő ételek piacán

2020. július 14. 04:36

A Beyond Meat elsődleges terméke a hamburgerekbe való húspogácsát helyettesítő, növényi alapú pogácsa.

Pörög a félkész ételek piaca

2020. április 8. 08:17

A Kraft Heinz megnövelte a félkész ételeket előállító alkalmazottainak számát, miután hatalmasat ugrott a kereslet az otthonukban maradni kényszerülő lakosság részéről.