A sonkák előrendelésein, a kereskedelmi láncok igényein nem látszik a válság, hiszen az előző évhez képest jelentősen, csaknem tizedével nőtt a húsvéthoz kapcsolódó készítmények rendelése a Pápai Hús Kft.-nél. A növekmény legnagyobb részét ráadásul a hosszú hetekig érlelt, minőségi termékek adják. A húspiac óriási árhullámzásainak sajátos húsvéti meglepetése, hogy ezek a sonkák nem drágábbak, mint tavaly, mert még a sertésárak újbóli elszállása előtt készültek.
Az előző évet jelentősen meghaladó mértékű az igény a húsvétot megelőző hetekben az ünnepkörhöz kapcsolódó termékekre, hiszen mintegy 9 százalékkal több húsvéti húskészítményt rendeltek a kereskedelmi láncok a Pápai Hús Kft.-től. A megrendelések 92 százalékát már ki is szállította a kereskedőknek a cég, amelynek a sonkák a vezértermékei. A gyártás bővülését a keresletélénkülés mellett az elmúlt évek technológiai fejlesztései tették lehetővé.
Kedvező fejlemény az is, hogy a növekmény legnagyobb részét a minőségi, hosszú érlelésű termékek adják, ami azt mutatja, hogy a kereskedők ezekből a sonkákból várják a legnagyobb forgalomemelkedést – jellemezte az idei keresletet Szappanos Péter. A Pápai Hús Kft. ügyvezetője arra is felhívta a figyelmet, hogy az idén szokatlan meglepetésben van része a vásárlóknak a boltokban. Azt tapasztalhatják ugyanis, hogy a prémium minőségű, hosszú érlelésű sonkák nem lettek drágábbak, mint tavaly. Ennek az a magyarázata, hogy ugyan a költségeket döntően meghatározó élősertésárak óriásit növekedtek az elmúlt néhány hétben, ami fokozatosan kihat a hústermékek előállítására is, de a hosszú érlelésű sonkák még a kedvezőbb beszerzésű sertéshúsból készültek. A megdrágult alapanyag először a frisshús árában jelentkezik.
A húsvéti időszakban hagyományosan jelentősen megnő a sonkák és a hasonló húskészítmények iránti igény. A vásárlók által keresett termékek köre meglehetősen széles: a hagyományosnak tekinthető, hosszú hetekig érlelt füstölt comb és lapocka mellett az utóbbi években népszerű lett a tarja és más húsrészek is. Sokan keresik már a prémium kategóriás szeletelt készítményeket, míg az alacsonyabb árkategóriából vásárlók pedig a gyorsérlelésű termékek közül választhatnak – utóbbiak terén a hazai termékek minősége sokat javult az elmúlt évtizedben.
„Húsvét előtt nemcsak több hústermék fogy a hazai boltokban, hanem jellemző ilyenkor az is, hogy azok a vásárlók is a minőségi, megbízható és magyar termékek felé fordulnak, akik máskor inkább az ár alapján döntenek. A rendelési adatok szerint ezen a járvány és annak gazdasági hatásai sem változtattak. Úgy látszik, a vásárlók ilyenkor ragaszkodnak a minőségi, magyar termékekhez, a húsvét megérdemli a legjobbat” – fogalmazott az ügyvezető.
A Pápai Hús az idén először a húsvétot megelőző böjti időszakban is jelentős forgalomnövekedést ért el egy termékcsoportjában, ami csak annak tűnhet meglepőnek, aki nem tudja, hogy a cég 2020-tól Pápai Ízek néven vegán készítményeket is gyárt. Ezeknek az eladásai jelentősen bővültek a böjti időszakban. Úgy tűnik, hogy mostantól az lesz a Pápai vegán termékeinek a böjt, mint ami a sonkáinak a húsvét: főszezon. A burgerpogácsa és szendvicsfeltét mellett virslit és pástétomot felvonultató termékcsalád a napokban elnyerte az „Inno d’Or – Év Innovációja 2021” verseny díját is.