A legkisebb méretű, azaz B-kategóriás pick-up-modellek nagyon népszerűek Latin-Amerikában, ahol a világszerte értékesített mennyiség 77 százalékát realizálják. A globális volumen 191 800 darabot tett ki a tavalyi esztendőben, ami 12 százalékos csökkenést jelent.
A Fiat Strada az abszolút piacvezető a szegmensben, ezt különösen az új generáció bemutatkozásának köszönheti a Stellantis-csoporthoz tartozó márka. Ebből a típusból összesen 86 ezer darabot értékesítettek 2020-ban, ami 4 százalékos növekedést jelentett 2019-hez képest. A második helyen, a hasonló formatervezési megoldásokat alkalmazó Volkswagen áll a Saverio modellel, ebből 43 ezer darabot adtak el. Ez viszonylag jelentős, 27 százalékos értékesítési mínuszt jelentett. A dobogó harmadik fokára a hazai autó-, illetve haszonjármű-vásárlók számára nem túl ismerős Saipa márka állhatott fel a 151 nevű modelljével. Ebből 27 500 darabot adtak el, ami 6 százalékos éves alapú piacbővülést jelentett – derült ki a carindustryanalysis Instagram-oldal által készített infografikából.
Negyedik helyen a Nissan NP200 áll 12 ezer darabbal és 42 százalékos eladáscsökkenéssel. A japán márkát a Chevrolet Montana követi 9800 eladással, ami a Nissanhoz hasonló, 41 százalékos értékesítési zuhanást követően alakult ki. A RAM 700 kilencezer darabja gyakorlatilag stagnálást jelentett. A Mahindra Pick-Up azonban nem teljesített ilyen jól, 9 százalékos visszaesést könyvelhettek el a 450 darabos forgalomba helyezési statisztájukkal.
Az adatok 84 ország újautó-értékesítési statisztikáinak összesítésével alakultak ki. A pick-up B-szegmens modelljeit számos országban nem is forgalmazzák, így hazánkban, illetve a legtöbb európai országban sem. Szerepel is olyan márka a listában, amely sem Magyarországon, de még kontinensünkön sem képviselteti magát, amelynek szabályozási forgalmazás-stratégiai okai is lehetnek.