Zöldség-Gyümölcs

Rekordmennyiségű dinnye fogyott a Lidlben

Agrofórum Online

A Lidl Magyarország évek óta elkötelezett a magyar beszállítók támogatása mellett, ezirányú elhivatottságát jól mutatja, hogy idén rekordmennyiségű, mintegy 17 000 tonna hazai görögdinnyét értékesített belföldön és a külpiacokon összesen, mely közel 50 százalékos növekedést jelent a 2020-as szezonhoz képest.

Ez a kedvező folyamat mind a belföldi értékesítés mind pedig az export erőteljes bővülésének köszönhető, biztosítva ezáltal a magyar dinnye piaci pozíciójának erősítését, a magyar termelők megélhetését és a hazai gazdaság stabilitását. A tavalyi évhez viszonyítva idén 45 százalékkal több görögdinnye fogyott a hazai Lidl áruházakban, mely a kiváló minőségű és nagy mennyiségű termésnek is köszönhető. A vállalat idén tovább növelte belföldi értékesítését, így közel kétezer tonnával több, azaz mintegy 9 000 tonna gyümölcsöt értékesített itthon.

A hazai igények maximális kiszolgálása mellett a vállalat célja, hogy segítse és támogassa a magyar beszállítókat az exportpiacokra jutásban is. Ennek sikerességét jól mutatja az, hogy a magyar gazdák az áruházláncon keresztül 8 000 tonna görögdinnyét értékesítettek a külpiacokon, ami kiemelkedő teljesítménynek számít. Az elmúlt évhez képest több mint 50 százalékkal növekedett a hazai görögdinnye exportja, melynek köszönhető, hogy a kiváló békési és nyírségi görögdinnyéket Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban is fogyaszthatták a Lidl vásárlói.

„A hazai görögdinnyeszezonban 100 százalékban magyar termelőktől származó friss, jó minőségű magyar gyümölcsöket kínáltunk vásárlóinknak. Az idei eredményeket látva kijelenthető, hogy a Lidl a magyar beszállítókért programunk jól működik és célunk továbbra is, a magyar termékek és ezáltal a magyar vállalkozások fejlődésének elősegítése, valamint a magyar gazdaság növekedésének támogatása” – mondta Tőzsér Judit a vállalat kommunikációs vezetője.

Az áruházlánc stratégiai döntése, hogy minél több kiváló hazai partnerrel dolgozzon együtt és minél nagyobb arányban kerüljenek magyar beszállítóktól származó termékek az áruházak polcaira. E döntés értelmében a vállalat 2013-ban elindította a „Lidl a magyar beszállítókért” programját, melynek köszönhetően ma már több száz hazai beszállítóval dolgozik együtt és a magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszereinek értéke az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát jelenti, ami a hazai vállalkozások számára növekedést, fejlődést és munkahelyteremtést jelent.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

DélKerTÉSZ: klímavédelem technológiai fejlesztésekkel

2025. április 4. 11:10

A klímaváltozás hatása már közvetlenül érezhető a magyar zöldségtermesztésben, derül ki a DélKerTÉSZ 2024-es beszámolójából.

Március 25. – Magyar gyümölcs tájfajták napja

2025. március 21. 12:00

Gyümölcsoltó Boldogasszony ünnepe alkalmából a hazai őshonos gyümölcsfajták megőrzésének fontosságárára hívják fel a figyelmet.

Kilónként 72 forint a sárgarépa termelői ára Hollandiában

2025. február 28. 11:10

A domináns termelői árszint 17-18 eurócent körül van, és ez a szint az elmúlt hetekben meglehetősen stabil maradt.

Már Szarvason is elérhető a MATE „Gyümölcsfák metszése” képzése

2025. február 19. 14:40

A szintén meghirdetett Gyümölcsfák oltása egynapos képzésen megismerhetik az eredményes oltás eszközeit és azok helyes használatát.

Dinnyeszezon: már júniusban kezdődik!

2018. június 13. 09:23

A tavaszi meleg hatására minden termék érésének kezdete két héttel korábbra került, így a dinnyénél is már június végén teljes lesz a magyar görögdinnye kínálat.

Idén sem maradhatott el a dinnyeháború - ki a kapzsi?

2019. augusztus 8. 12:51

A Lidl Magyarország a hazai dinnyeszezon közepén felelőtlen, árletörő akciót hirdetett, és a dinnyét olcsó, vevőcsalogató reklámeszköznek tekinti - írja közleményében a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A Lidlnek más a véleménye, és a gazdálkodók közül is sokan másképp látják a helyzetet.

Kampány indult a magyar dinnye fogyasztásának növelésére

2018. június 25. 13:39

Az elmúlt évek promóciós kampányainak sikerét bizonyítja a hazai fogyasztás növekedése: míg az éves dinnyefogyasztás 10 éve fejenként 8-9 kilogramm volt, mostanra 13-15 kilogramm körül mozog.

Új módszer a dinnyék eltarthatóságának növelésére

2023. augusztus 15. 17:40

A CRISPR/Cas9 génmódosítási módszer segítségével a kutatók meghosszabbították a japán dinnye eltarthatósági idejét azáltal, hogy a CmACO1 gén módosításával csökkentették az etiléntermelést, ami egy olyan öröklődő tulajdonság, amely nem igényli külső gének használatát.