Az Anheuser-Busch InBev sörgyártó új vezetése kitűzte a cég bevételi céljait, és a növekvő söreladások és terjeszkedés alapján 4-8 százalékos nyereségbővülést jósol a következő négy évben.
Michel Doukeris, aki július 1-je óta a világ legnagyobb sörgyárának vezérigazgatója, egy befektetői szeminárium azt mondta a Reuters hírügynökségnek, hogy a sörpiac az elmúlt négy évben bővült, annak ellenére, hogy egyes vélemények szerint nem alakulnak jól a piaci folyamatok. Az Euromonitor előrejelzése szerint a sör a következő négy évben a bor és a szeszes italok rovására is növeli részesedését az alkoholpiacon – fűzte hozzá.
Az AB InBevnek, amely minden negyedik sört értékesít világszerte, profitálnia kell ebből a növekedésből, és fel kell gyorsítania a magasabb árú „prémium” sörök előállítását és értékesítését – mondta Michel Doukeris. Egyben népszerűsíteni akarják a nem klasszikus sörtermékeket, például az alkoholmentes sört, a dobozos borokat és a koktélokat, amelyekből többet értékesíthetne, akár online kereskedelemben is.
A csoport alaposabban megvizsgálja az árpafőzés melléktermékeit, például a fehérjéket és a rostokat, amelyeket most „szinte ingyen” adnak el, de növényi alapú élelmiszerekbe is beépíthetők. Michel Doukeris, az AB InBev korábbi értékesítési és észak-amerikai üzletágának vezetője a brazil Carlos Britót váltotta a cég élén, aki 15 év alatt a világ legnagyobb sörgyárává építette a vállalatot.
Carlos Brito felvásárlásokkal és költségmegtakarításokkal irányította a növekedést. Utódja nagyobb hangsúlyt fektet több mint 500 márka értékesítésének fellendítésére, köztük a világ 10 legjobb söre közül hétre, a már így is koncentrált piacon. A 2010-től 2019-ig tartó 10 éves időszakban az AB InBev kamat-, adó-, értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) átlagosan 7,3%-kal nőtt, majd a járvány sújtotta 2020-ban 2,4%-kal csökkent. A belgiumi székhelyű vállalat 10%-12%-os bővülés prognosztizál az idei esztendőre.