Életmód, gasztronómia

A McDonald’s profitján érződtek a növekvő költségek és a járvány hatásai

Agrofórum Online

A McDonald's Corp. gyorsjelentésében beszámolt arról, hogy elmaradt a bevételi és profitvárakozásától, mivel több mint 4500 ausztráliai és kínai éttermében a járvány okozta megfékezések miatt megnövekedett költségek és a mérséklődő eladások felemésztették az Egyesült Államokban tapasztalt növekedéséből származó nyereséget.

A működési költségek 14%-kal 3,61 milliárd dollárra emelkedtek, mivel az ellátási lánc szűk keresztmetszete miatt a világ legnagyobb burgerlánca többet költ olyan összetevőkre, mint a csirke és a marhahús, valamint a csomagolóanyagok. Az Egyesült Államokban az élelmiszer- és papírköltségek 4%-kal emelkedtek 2021-ben – ez a szint a cég szerint 2022-ben nagyjából megduplázódik.

„A COVID-19-esetek megugrása és a korlátozások visszatérése számos piacunkon bizonytalanságot kelt szerte a világon, súlyosbítja a munkaerőhiányt és az ellátási láncban látható késéseket” – mondta Chris Kempczinski vezérigazgató.

Az Egyesült Államokban, a vállalat legnagyobb piacán az amerikai éttermek körülbelül 20%-a zárt be ideiglenesen a személyzethiány vagy a helyi COVID-19 járvány miatt, és az amerikai üzletek körülbelül 1%-a csökkentett nyitvatartással működik. A részvények enyhén estek a gyorsjelentés közzététele után. Részvényenként a McDonald’s 2,23 dollárt keresett, ami elmaradt az elemzők 2,34 dolláros átlagos becslésétől.

Kínában visszaestek az eladások, miután egyes városokban betiltották az éttermekben való étkezést, hogy megfékezzék a friss járványkitöréseket a februári téli olimpia előtt. Ausztráliában az eladások növekedése mérsékelt maradt az egy évvel korábbihoz képest.

A chicagói székhelyű lánc amerikai üzleteinek eladásai azonban 7,5%-kal nőttek az elemzők 6,8%-os becsléséhez képest, köszönhetően az olyan speciális menüelemeknek, mint a McRib, a hírességek promócióinak, a hűségprogramok által vezérelt digitális értékesítés növekedésének és 2021-ben mintegy 6%-os áremelés – írta a Reuters.

A Refinitiv adatai szerint Olaszországban, Németországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban az eladások bővülése is hozzájárult a globális bevételek 13%-os, 6,01 milliárd dolláros növekedéséhez a december 31-ig tartó három hónapban, ami alig maradt el a 6,03 milliárd dolláros piaci várakozástól.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A méz, ami nem is virágból készül

2025. november 10. 16:10

Nem virágból származik, mégis az egyik legerősebb gyógyító méz: az erdei mézharmat tele van ásványi anyaggal és természetes antibiotikummal.

Lefagyaszthatjuk a kenyeret vagy sem? A válasz mindenkit meg fog lepni

2025. november 9. 11:10

A hűtőbe, fagyasztóba téve hosszabb időn keresztül megőrizhetjük ételeink minőségét. De vajon érdemes a kenyerekkel és más pékárukkal is így bánni?

Három módszer: így készül a tökéletes házi birsalmalé

2025. november 8. 14:10

Illatos, aranyló és egészséges – a házi birsalmalé a legjobb őszi ital, amit bárki könnyen elkészíthet otthon.

Fagyasztott gesztenye: a házi tartósítás titkai

2025. november 4. 11:10

Ne hagyja, hogy megromoljon az őszi termés! Így fagyassza le a gesztenyét, hogy télen is élvezhesse az ízét.

Növelte eladásait a kombájnpiacon a John Deere Észak-Amerikában

2019. június 12. 11:37

Az Egyesült Államokban és Kanadában a 40 lóerő alatti teljesítményű kétkerék-hajtású traktorok értékesítése 13 százalékkal bővült a teljes piacon, a Deere & Company ennél jobban növelte eladásait. A kombájnok piacán a cég szintén növelte eladásainak számát az első negyedévben.

A vártnál magasabb profitot ért el a Bunge

2023. február 10. 14:04

A Bunge vezetői szerint a kedvező piaci tényezők valószínűleg továbbra is támogatni fogják a történelmi átlag feletti profitot 2023-ban.

Jelentős profit csökkenésére számít a sörgyártó Anheuser-Busch

2020. február 28. 12:02

A vállalat becslése szerint január-februárban Kínában 285 millió dolláros bevételkiesést okozott a járvány, az EBITDA-t pedig 170 millió dollárral csökkentette.

Profitált a járványhelyzetből a Nestlé

2020. április 25. 11:17

Ilyen ütemű bevétel-növekedésre öt éve nem volt példa a cégnél, annak ellenére, hogy a több nagy megrendelője, éttermek és egyéb vendéglátással foglalkozó vállalkozásokat keményen sújtanak a korlátozások.