A McDonald's Corp. gyorsjelentésében beszámolt arról, hogy elmaradt a bevételi és profitvárakozásától, mivel több mint 4500 ausztráliai és kínai éttermében a járvány okozta megfékezések miatt megnövekedett költségek és a mérséklődő eladások felemésztették az Egyesült Államokban tapasztalt növekedéséből származó nyereséget.
A működési költségek 14%-kal 3,61 milliárd dollárra emelkedtek, mivel az ellátási lánc szűk keresztmetszete miatt a világ legnagyobb burgerlánca többet költ olyan összetevőkre, mint a csirke és a marhahús, valamint a csomagolóanyagok. Az Egyesült Államokban az élelmiszer- és papírköltségek 4%-kal emelkedtek 2021-ben – ez a szint a cég szerint 2022-ben nagyjából megduplázódik.
„A COVID-19-esetek megugrása és a korlátozások visszatérése számos piacunkon bizonytalanságot kelt szerte a világon, súlyosbítja a munkaerőhiányt és az ellátási láncban látható késéseket” – mondta Chris Kempczinski vezérigazgató.
Az Egyesült Államokban, a vállalat legnagyobb piacán az amerikai éttermek körülbelül 20%-a zárt be ideiglenesen a személyzethiány vagy a helyi COVID-19 járvány miatt, és az amerikai üzletek körülbelül 1%-a csökkentett nyitvatartással működik. A részvények enyhén estek a gyorsjelentés közzététele után. Részvényenként a McDonald’s 2,23 dollárt keresett, ami elmaradt az elemzők 2,34 dolláros átlagos becslésétől.
Kínában visszaestek az eladások, miután egyes városokban betiltották az éttermekben való étkezést, hogy megfékezzék a friss járványkitöréseket a februári téli olimpia előtt. Ausztráliában az eladások növekedése mérsékelt maradt az egy évvel korábbihoz képest.
A chicagói székhelyű lánc amerikai üzleteinek eladásai azonban 7,5%-kal nőttek az elemzők 6,8%-os becsléséhez képest, köszönhetően az olyan speciális menüelemeknek, mint a McRib, a hírességek promócióinak, a hűségprogramok által vezérelt digitális értékesítés növekedésének és 2021-ben mintegy 6%-os áremelés – írta a Reuters.
A Refinitiv adatai szerint Olaszországban, Németországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban az eladások bővülése is hozzájárult a globális bevételek 13%-os, 6,01 milliárd dolláros növekedéséhez a december 31-ig tartó három hónapban, ami alig maradt el a 6,03 milliárd dolláros piaci várakozástól.