A Mercedes-Benz előzetes értesítés nélkül a G-osztály megrendeléseinek leállítását rendelte el. Korábban is nagyon hosszú szállítási idők alakultak már ki erre a modellre.
A Mercedes G-osztálya az autózás egyik ikonja, az agráriumban és az erdészeti felhasználásban is kedvelt modellről van szó a kiemelkedő terepjáróképességei miatt. Több mint 40 éve szerelik össze a Magna üzemében Ausztriában Graz mellett kívülről szinte változatlan szögletes formában, és rajongói ezért is szeretik. Különösen az elmúlt években vált kultikus járművé, és az eladások jelentősen megnövekedtek. A nagy kereslet a chipek hiányával párosulva ennek megfelelően hosszú, akár két évig terjedő szállítási idők kialakulásához vezetett. Most a Mercedes-Benz behúzta a kéziféket: leállították a terepjáró megrendeléseinek befogadását – számolt be a német Automobilwoche szakportál.
Ezen nyilvánvalóan a kereskedők is meglepődtek. Többen állítólag új autók megrendelését fogadták be, majd tájékoztatniuk kellett vásárlóikat, hogy a kívánt járművet sajnos nem sikerül majd az ígért határidőre összeszerelni és egyáltalán nem lehet tudni, mikor lehet újra megrendelni a modellt.
„A világszerte folyamatosan növekvő megrendelések száma azt jelenti, hogy jelenlegi gyártási mennyiségünk kimerült, és sajnos egyelőre nem tudunk további vevői rendeléseket fogadni Németországban” – erősítette meg a cég az Automobilwoche kérésére a fórumokon és a médiában megjelent híreket. A kapacitást tovább növelik, különös tekintettel az elektromos meghajtású G-osztály bevezetésére, amelyet 2024-től a meglévő belső égésű motorral szerelt modellek mellett kívánnak piacra dobni.
A kialakult helyzet közben az egyedi kereskedői járművek továbbra is elérhetők. A Mercedes-Benz a most autót vásárolni kívánó ügyfeleknek a kiállítási és márkakereskedői járműveket ajánlja. Fel kell készülni azonban a megfelelő összeg kifizetésére: a jelenlegi árlista Németországban 104 577,20 eurótól (mintegy 37,4 millió forint) kezdődik – a piaci helyzetet figyelembe véve pedig nem sok ok adódik az árkedvezményre. Az Egyesült Államokban a kereskedők állítólag már felárat számítanak fel a készleten lévő autókra. A magyarországi importőr honlapján szereplő információk szerint hazánkban a G-osztály alapára 45,658 millió forint.