Az olasz-amerikai mezőgazdasági gépgyártó CNH Industrial közölte, hogy 24%-os összbevétel-növekedést vár 2024-ig, mivel teherautó-, busz- és motorgyártó részlegének leválasztása után új üzleti tervet valósít majd meg.
A CNH Industrial teherautó-, busz- és motorgyártási tevékenysége immár az Iveco csoportban működik. A magasabb haszonkulcsban bízó CNH mezőgazdasági és építőipari gépekre fókuszál, amelyek az adattartalmi szempontokra, autonóm technológiákra és alternatív üzemanyagokra összepontosítanak. Az olasz Agnelli család holdingtársasága, az Exor NV által irányított csoport 2024-re 20 és 22 milliárd dollár közötti nettó árbevételt prognosztizált, szemben a tavalyi 17,8 milliárd dollárral.
A CNH, amely olyan márkákat fog össze, mint a Case és a New Holland, 2024-ben 12% és 13% közötti korrigált működési nyereség (EBIT) rátát becsült, szemben a 2021-es 9,9%-kal. Mezőgazdasági egységének árrése várhatóan 14,5% és 15,5% között lehet, szemben a korábbi időszak 12,3 százalékával.
A CNH tavaly 2,1 milliárd dollárért megvásárolta a Raven Industries-t, hogy megerősítse pozícióját a precíziós mezőgazdaságban és az autonóm gazdálkodásban. A CNH mostantól egyébként a „fegyelmezett” M&A tevékenységre összpontosít. „Nem azért vásárolunk, hogy nagyobbak legyünk. Dollárjainkat az organikus növekedés ösztönzésére fordítjuk” – mondta Scott Wine vezérigazgató.
Parag Garg digitális igazgató elmondta, hogy a CNH jó helyzetben van ahhoz, hogy vezető szerepet töltsön be az autonómia terén, és segítse az ügyfeleket a teljes gazdálkodási ciklus során.
„Az automatizálás kulcsfontosságú erőssége a CNH Industrials technológiai stratégiájának, amely már a teljes ciklus során hasznot hoz a gazdálkodók számára szerte a világon, és segíti az autonóm jövő megteremtéséhez szükséges gerincét” – mondta elemzőknek.
A CNH részben az áremelésekre támaszkodik, hogy ellensúlyozza a magasabb költségeket, és az ellátási láncban problémákra számít egész évben.
A vezetők elmondták, hogy a közepes és nagyméretű építőipari berendezések elektrifikácójának fejlesztése prioritást élvez, amellett, hogy a vállalat fő hangsúlyt fektet a kotrógépekre és a hajtásláncokra.