A koronaválság lecsengése után a globális élelmiszergyártók márkaértékei emelkedtek, és most ismét elérik a járvány előtti szintet, esetenként meg is haladják azokat.
Ez áll a londoni székhelyű, vezető márkaértékelő cég, a Brand Finance nemrég közzétett „Food & Drink 2022” éves jelentésében. Ennek megfelelően a svájci Nestlé cég vitathatatlanul vezető szerepet tölt be az élelmiszergyártók rangsorában 20,8 milliárd dolláros, azaz 20,4 milliárd eurónak megfelelő márkaértékkel.
Az ellátási láncban nehezedő nyomás és a koronavírus továbbra is jelentkező regionális hatása ellenére a Nestlé határozottan folytatja hosszú távú márkastratégiája megvalósítását új termékek kifejlesztésével és digitális átalakulásának előmozdításával – áll a jelentésben. A második helyen jelentős távolságra a Nestlétől a kínai Yili tejipari vállalat következik 10,4 milliárd eurós piaci értékkel; ez körülbelül 10 százalékkal több, mint az előző évben.
A rangsor készítői szerint a világ legértékesebb tejtermékmárkája az évek során következetes üzleti növekedést mutatott. A Yili a sajt, a tejpor és a palackozott víz szegmensben az utóbbi időben dinamikus növekedést mutatott, mivel a kínai fogyasztók értékelik a kiváló minőségű tejtermékek immunerősítő, táplálkozási és egészségügyi előnyeit.
A harmadik helyen az amerikai snack-gyártó, a Lay’s áll, köszönhetően annak, hogy márkaértéke 31 százalékkal, 8,4 milliárd euróra nőtt. A vállalat profitált a világjárvány idején a saját elsődleges értékesítési területein megnövekedett fogyasztásból, és nagy eladási sikereket ért el azzal, hogy termékeit különféle online boltokban, különösen az Amazonon hirdette, erős digitális márkajelenlét mellett – magyarázza a jelentés.
A Brand Finance szerint a világ leggyorsabban növekvő élelmiszer-márkája a Mondelēz csoporthoz tartozó Belvita volt, amelynek márkaértéke 62 százalékkal1,6 milliárd euróra emelkedett. A Belvita kekszeket világszerte azoknak gyártják, akik elfoglaltságuk miatt kihagyják a reggelit – számolt be a német proplanta mezőgazdasági híroldal. A német gyártók nem kerültek be a 10 legértékesebb márka közé; a negyedik helyet az európai Danone szerezte meg 7,75 milliárd eurós értékkel.