Agrárgazdaság

A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszermárkája

Agrofórum Online

A koronaválság lecsengése után a globális élelmiszergyártók márkaértékei emelkedtek, és most ismét elérik a járvány előtti szintet, esetenként meg is haladják azokat.

Ez áll a londoni székhelyű, vezető márkaértékelő cég, a Brand Finance nemrég közzétett „Food & Drink 2022” éves jelentésében. Ennek megfelelően a svájci Nestlé cég vitathatatlanul vezető szerepet tölt be az élelmiszergyártók rangsorában 20,8 milliárd dolláros, azaz 20,4 milliárd eurónak megfelelő márkaértékkel.

Az ellátási láncban nehezedő nyomás és a koronavírus továbbra is jelentkező regionális hatása ellenére a Nestlé határozottan folytatja hosszú távú márkastratégiája megvalósítását új termékek kifejlesztésével és digitális átalakulásának előmozdításával – áll a jelentésben. A második helyen jelentős távolságra a Nestlétől a kínai Yili tejipari vállalat következik 10,4 milliárd eurós piaci értékkel; ez körülbelül 10 százalékkal több, mint az előző évben.

A rangsor készítői szerint a világ legértékesebb tejtermékmárkája az évek során következetes üzleti növekedést mutatott. A Yili a sajt, a tejpor és a palackozott víz szegmensben az utóbbi időben dinamikus növekedést mutatott, mivel a kínai fogyasztók értékelik a kiváló minőségű tejtermékek immunerősítő, táplálkozási és egészségügyi előnyeit.

A harmadik helyen az amerikai snack-gyártó, a Lay’s áll, köszönhetően annak, hogy márkaértéke 31 százalékkal, 8,4 milliárd euróra nőtt. A vállalat profitált a világjárvány idején a saját elsődleges értékesítési területein megnövekedett fogyasztásból, és nagy eladási sikereket ért el azzal, hogy termékeit különféle online boltokban, különösen az Amazonon hirdette, erős digitális márkajelenlét mellett – magyarázza a jelentés.

A Brand Finance szerint a világ leggyorsabban növekvő élelmiszer-márkája a Mondelēz csoporthoz tartozó Belvita volt, amelynek márkaértéke 62 százalékkal1,6 milliárd euróra emelkedett. A Belvita kekszeket világszerte azoknak gyártják, akik elfoglaltságuk miatt kihagyják a reggelit – számolt be a német proplanta mezőgazdasági híroldal. A német gyártók nem kerültek be a 10 legértékesebb márka közé; a negyedik helyet az európai Danone szerezte meg 7,75 milliárd eurós értékkel.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Emelkedő faárakat hozhat 2025

2025. január 30. 12:10

A lucfenyő iránti keresletjavulás és az exportpiacok erősödése pozitív kilátásokat kínál, de az európai piac problémái beárnyékolják a fejlődést.

A kakaó vezette a globális árupiaci áremelkedést tavaly

2025. január 30. 07:10

Nagy a baj a legkelendőbb élvezeti cikkekkel: a kakaó ára csaknem háromszorosára nőtt, az arabica kávé ára pedig 40 éves rekordot döntött.

Félmillió forint felett az átlagos agrárbér Magyarországon

2025. január 29. 10:10

Az előző év azonos időszakához képest novemberben a 10 százalékot is meghaladta a mezőgazdasági átlagbérek növekedése.

Trump februárban 10%-os vámot vetne ki Kínára

2025. január 27. 16:10

Trump 10%-os vámmal fenyegeti Kínát, ami sokkal kevesebb, mint amit a kampányában emlegetett. A vámot az Egyesült Államok gazdasága is megsínyli.

2023 az állattenyésztők éve lehet?

2023. május 11. 14:31

Jó termés esetén várhatóan már nem nő tovább az élelmiszer-vásárlás terhe.

Bodzakészítményekkel, mézzel és mangalicahússal ismerkedhetnek Szingapúrban

2023. április 25. 12:29

Nyolcadik éve szervez közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum a délkelet-ázsiai (ASEAN) térség egyik legjelentősebb élelmiszer- és ital szakkiállításán.

Egyre többen keresik a minőségi szaloncukrokat

2022. november 21. 12:32

A szaloncukor az adventi időszak hagyományos terméke. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe szerint egy magyar háztartás évente átlagosan 1 kilónyi szaloncukrot vásárol. A legkedveltebb hagyományosan a zselés, a marcipános, a kókuszos, a karamellás és a csokoládékrémes.

Enyhén mérséklődött az élelmiszerek drágulási üteme

2020. október 12. 06:02

2020. január–szeptemberben az előző év azonos időszakához képest a fogyasztói árak az összes háztartást figyelembe véve átlagosan 3,5 százalékkal, a nyugdíjas háztartások körében pedig 4,0 százalékkal emelkedtek.