13℃ 2℃
október 20. Vendel, Irén, Kleopátra
Agrárgazdaság

A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszermárkája

Agrofórum Online

A koronaválság lecsengése után a globális élelmiszergyártók márkaértékei emelkedtek, és most ismét elérik a járvány előtti szintet, esetenként meg is haladják azokat.

Ez áll a londoni székhelyű, vezető márkaértékelő cég, a Brand Finance nemrég közzétett „Food & Drink 2022” éves jelentésében. Ennek megfelelően a svájci Nestlé cég vitathatatlanul vezető szerepet tölt be az élelmiszergyártók rangsorában 20,8 milliárd dolláros, azaz 20,4 milliárd eurónak megfelelő márkaértékkel.

Az ellátási láncban nehezedő nyomás és a koronavírus továbbra is jelentkező regionális hatása ellenére a Nestlé határozottan folytatja hosszú távú márkastratégiája megvalósítását új termékek kifejlesztésével és digitális átalakulásának előmozdításával – áll a jelentésben. A második helyen jelentős távolságra a Nestlétől a kínai Yili tejipari vállalat következik 10,4 milliárd eurós piaci értékkel; ez körülbelül 10 százalékkal több, mint az előző évben.

A rangsor készítői szerint a világ legértékesebb tejtermékmárkája az évek során következetes üzleti növekedést mutatott. A Yili a sajt, a tejpor és a palackozott víz szegmensben az utóbbi időben dinamikus növekedést mutatott, mivel a kínai fogyasztók értékelik a kiváló minőségű tejtermékek immunerősítő, táplálkozási és egészségügyi előnyeit.

A harmadik helyen az amerikai snack-gyártó, a Lay’s áll, köszönhetően annak, hogy márkaértéke 31 százalékkal, 8,4 milliárd euróra nőtt. A vállalat profitált a világjárvány idején a saját elsődleges értékesítési területein megnövekedett fogyasztásból, és nagy eladási sikereket ért el azzal, hogy termékeit különféle online boltokban, különösen az Amazonon hirdette, erős digitális márkajelenlét mellett – magyarázza a jelentés.

A Brand Finance szerint a világ leggyorsabban növekvő élelmiszer-márkája a Mondelēz csoporthoz tartozó Belvita volt, amelynek márkaértéke 62 százalékkal1,6 milliárd euróra emelkedett. A Belvita kekszeket világszerte azoknak gyártják, akik elfoglaltságuk miatt kihagyják a reggelit – számolt be a német proplanta mezőgazdasági híroldal. A német gyártók nem kerültek be a 10 legértékesebb márka közé; a negyedik helyet az európai Danone szerezte meg 7,75 milliárd eurós értékkel.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Az öregek mehetnek, a fiatal gazdáknak készíti elő a terepet az Európai Unió?

2025. október 16. 16:10

Erőltetett generációváltás lehet az új Közös Agrárpolitika (KAP) egyik következménye, amely három év múlva vadonatúj helyzetet teremt az európai mezőgazdaságban.

Több száz milliárd forint értékű gabonát raboltak el, ráöntötték a világpiacra

2025. október 9. 13:10

Az egyik nagyhatalom furcsa játszmája már a nemzetközi kereskedelmet is súlyosan érinti az ellenőrizhetetlen készletvándorlások révén.

Lopott a szomszéd az ön földjéből? Ezt tanácsolja az ügyvéd

2025. október 8. 16:10

Érdemes évekig pereskedni a mezsgye feltételezett helytelen kijelölése és használata miatt? Nos, van békésebb és korrektebb megoldás.

Irtózatos aszály közelít, a mostani csak a bemelegítés Európában

2025. október 2. 13:10

Hatalmas termésveszteségek, szállítási nehézségek, a gazdák ellehetetlenülése követi az egyre súlyosbodó aszályokat a kontinensen, aminek Magyarország is egyre jobban megissza a levét.

Miért fogyasszunk csírát?

2025. február 27. 08:10

A csíráztatott magvak olyan fogyasztásra szánt zöldségeket jelentenek, amelyeket a növekedés nagyon korai szakaszában takarítottak be.

Egészségvédő tejtermékeket fejlesztettek ki

2023. január 21. 06:34

Egészségvédő sajtot, sajtkrémet és joghurtot is kifejlesztettek a MATE Kaposvári Campusa és a Fino Food Kft. közös projektje keretében.

Mindenkinek előnyös lehet a rövid ellátási láncban való együttműködés

2019. március 1. 04:36

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által szervezett fórumon a zöldséget, gyümölcsöt termesztő kamarai tagok találkozhattak a további beszállítókat, partnereket kereső áruházlánc szakembereivel, akik a termelőkkel szembeni elvárásaik mellett az eddigi együttműködések tapasztalatait is ismertették.

Kedvet csinálnak a zöldség- és gyümölcsfogyasztáshoz

2023. június 16. 10:41

A Zöldség- és Gyümölcsnapot idén negyedik alkalommal hirdeti meg az Európai Friss Csapat program, hagyományosan június 17-ére, amikortól a hazai gyümölcsszezon a kezdetét veszi. A kezdeményezés célja kedvet csinálni a zöldség- és gyümölcsfogyasztáshoz, valamint népszerűsíteni a hazai agrárium igazán zamatos, szezonális termékeit.