Agrárgazdaság

A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszermárkája

Agrofórum Online

A koronaválság lecsengése után a globális élelmiszergyártók márkaértékei emelkedtek, és most ismét elérik a járvány előtti szintet, esetenként meg is haladják azokat.

Ez áll a londoni székhelyű, vezető márkaértékelő cég, a Brand Finance nemrég közzétett „Food & Drink 2022” éves jelentésében. Ennek megfelelően a svájci Nestlé cég vitathatatlanul vezető szerepet tölt be az élelmiszergyártók rangsorában 20,8 milliárd dolláros, azaz 20,4 milliárd eurónak megfelelő márkaértékkel.

Az ellátási láncban nehezedő nyomás és a koronavírus továbbra is jelentkező regionális hatása ellenére a Nestlé határozottan folytatja hosszú távú márkastratégiája megvalósítását új termékek kifejlesztésével és digitális átalakulásának előmozdításával – áll a jelentésben. A második helyen jelentős távolságra a Nestlétől a kínai Yili tejipari vállalat következik 10,4 milliárd eurós piaci értékkel; ez körülbelül 10 százalékkal több, mint az előző évben.

A rangsor készítői szerint a világ legértékesebb tejtermékmárkája az évek során következetes üzleti növekedést mutatott. A Yili a sajt, a tejpor és a palackozott víz szegmensben az utóbbi időben dinamikus növekedést mutatott, mivel a kínai fogyasztók értékelik a kiváló minőségű tejtermékek immunerősítő, táplálkozási és egészségügyi előnyeit.

A harmadik helyen az amerikai snack-gyártó, a Lay’s áll, köszönhetően annak, hogy márkaértéke 31 százalékkal, 8,4 milliárd euróra nőtt. A vállalat profitált a világjárvány idején a saját elsődleges értékesítési területein megnövekedett fogyasztásból, és nagy eladási sikereket ért el azzal, hogy termékeit különféle online boltokban, különösen az Amazonon hirdette, erős digitális márkajelenlét mellett – magyarázza a jelentés.

A Brand Finance szerint a világ leggyorsabban növekvő élelmiszer-márkája a Mondelēz csoporthoz tartozó Belvita volt, amelynek márkaértéke 62 százalékkal1,6 milliárd euróra emelkedett. A Belvita kekszeket világszerte azoknak gyártják, akik elfoglaltságuk miatt kihagyják a reggelit – számolt be a német proplanta mezőgazdasági híroldal. A német gyártók nem kerültek be a 10 legértékesebb márka közé; a negyedik helyet az európai Danone szerezte meg 7,75 milliárd eurós értékkel.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A covid közepén sem voltak ilyen magasan az élelmiszerárak

2025. február 21. 07:10

Kellemetlenül érintett mindenkit a hír, hogy 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan 5,5%-kal haladták meg az egy évvel korábbiakat.

Lépésről lépésre: így történhet a gazdaság átadása

2025. február 16. 08:10

Az agrárium egyik legégetőbb problémája a gazdálkodói réteg elöregedése. A generációváltás sikeres megvalósítását törvény is célozza.

Igazodjon el könnyen a földforgalmi szabályok között

2025. február 11. 13:10

A NAK honlapján elérhető a Földforgalmi törvény kiadvány, mely minden eddigi hatályos módosítást tartalmaz.

Betelt a pohár: árstop lépett életbe 70 árucikkre Horvátországban

2025. február 10. 16:10

A négyszáz négyzetméternél nagyobb üzletekben az ársapkás termékek számára külön részleget kell biztosítani.

Milyen növényi rész keveredett a fagyasztott zöldbabba? Mérgező lehet?

2023. február 3. 04:37

Fagyasztott zöldbabban a képen látható idegen növényi részt találtam. Milyen növényé? Mérgező lehet?

A járvány ellenére is növekedett a húsipar Brazíliában

2020. december 10. 06:35

A sertéshús esetében Brazília termelése 3,5 százalékkal, 4,4 millió tonnára nőhet 2021-ben, míg az export jövőre elérheti az 1,1 millió tonnát.

Az Unilever szerint az árak emelkedése idén is folytatódik

2023. február 12. 08:36

Az Unilever Plc közölte, hogy továbbra is emeli csomagolt élelmiszerei árát, hogy ellensúlyozza az emelkedő ráfordítási költségeket.

Átfogó sócsökkentő programot indított a SPAR

2019. június 11. 13:03

A SPAR vizsgálja, hogy a húskészítményeken felül, az egyéb saját márkás termékkategóriáinál hol tudná a felhasznált só mennyiségét csökkenteni.