Agrárgazdaság

Az önkiszolgáló kasszák nem váltak be, minden 7. vevő szívfájdalom nélkül lop

Agrofórum Online

Egy kísérlet eredményei szerint minden 7. vásárló rendszeresen lop az üzletek önkiszolgáló kasszáinál, és közel felük a jövőben is ezt a „gyakorlatot” kívánja folytatni. Elérkezett a kasszások reneszánsza?

Az önkiszolgáló kasszák lényegében megbuktak Amerikában, így elképzelhető, hogy hamarosan Magyarországon is leszerelik ezeket – a vásárlók körében nem túl népszerű – berendezéseket.

„Amerikában tavaly ősszel a kiskereskedelmi piacvezető Walmart és a piacon harmadik Costco is közölte, hogy felülvizsgálják az önkiszolgáló kasszákról szóló korábbi stratégiájukat. A piacon második Amazon pedig pont most áprilisban jelentette be, hogy a Fresh üzleteiben teljesen megszünteti a Just Walk Out elnevezésű, kasszázás nélküli fizetési rendszerüket” – olvasható a Telex összefoglaló cikkében.

Az írás a „bukás” elsődleges okaként azt hozza fel, hogy az önkiszolgáló kasszák révén az üzletek nem igazán spórolnak meg emberi munkaerőt, hiszen néhány alkalmazottnak segítőként ott kell állnia a gépek környékén. Például azért, hogy engedélyt adjanak a 18 éven felülieknek szóló termékekhez (alkohol), vagy egyszerűen csak elhárítsák a kasszák gyakori hibáit.

Nem elhanyagolható tényező a lopások mértékének elharapózása sem. Tanulmányok szerint az önkiszolgáló kasszáknál az áruk majdnem 4 százaléka „vész el”, ez pedig több mint kétszer annyi, mint a hagyományos kasszáknál – mutatott rá a Telex is.

Mivel pedig az élelmiszer-kiskereskedők általában alacsony, csupán néhány százalékos profitrátával működnek, a lopásokra akár a teljes profitjuk rámehet. Arról nem is beszélve, hogy egy kísérlet során, 5000 tranzakció adatait feldolgozva 6,7 százalékos lopási arányt regisztráltak a kutatók, ami nyilván fenntarthatatlan mennyiség.

Egy másik felmérés szerint a vásárlók 15 százaléka lopott már szándékosan (vagy rögzített alacsonyabb értékű terméket) az önkiszolgáló kasszáknál. Ráadásul közel felük (44 százalék) a jövőben sem kíván felhagyni ezzel a „gyakorlatával”.

További részletekért KATTINTSON!

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A covid közepén sem voltak ilyen magasan az élelmiszerárak

2025. február 21. 07:10

Kellemetlenül érintett mindenkit a hír, hogy 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan 5,5%-kal haladták meg az egy évvel korábbiakat.

Lépésről lépésre: így történhet a gazdaság átadása

2025. február 16. 08:10

Az agrárium egyik legégetőbb problémája a gazdálkodói réteg elöregedése. A generációváltás sikeres megvalósítását törvény is célozza.

Igazodjon el könnyen a földforgalmi szabályok között

2025. február 11. 13:10

A NAK honlapján elérhető a Földforgalmi törvény kiadvány, mely minden eddigi hatályos módosítást tartalmaz.

Betelt a pohár: árstop lépett életbe 70 árucikkre Horvátországban

2025. február 10. 16:10

A négyszáz négyzetméternél nagyobb üzletekben az ársapkás termékek számára külön részleget kell biztosítani.

Csökkent az agrárium kibocsátási volumene

2022. augusztus 22. 07:39

2021-ben a mezőgazdasági kibocsátás volumene 2,1 százalékkal csökkent 2020-hoz képest.

Még jobban visszacsúszott a hazai mezőgazdasági pótkocsipiac

2024. április 10. 17:40

Összesen csupán 185 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2024 első negyedévében Magyarországon.

10 százalék fölött az ökogazdálkodás aránya az Európai Unióban

2024. február 26. 12:40

2024. február 13-16. között zajlott Nürnbergben a BIOFACH, a világ vezető bioélelmiszer vására és konferenciája. Itt, a biovilág seregszemléjén mutatták be a The World of Organic Agriculture című statisztikai évkönyvet, amely immár 25. alkalommal ad áttekintést az ökológiai mezőgazdaság globális fejlődéséről.

Árpabőség mellett egyre jobban csökken a sör népszerűsége

2024. október 6. 16:10

Az úgynevezett hard seltzerek, azaz alkoholtartalmú, szénsavas, gyakran gyümölcsízesítőket tartalmazó italok robbanásszerű népszerűsége és általában az alacsonyabb alkoholfogyasztás a sörgyártók árpa iránti keresletének zuhanásához vezetett.