Agrárgazdaság

Az Unilever további áremelésekre figyelmeztet

Agrofórum Online

Az élelmiszeriparban is jelentős pozíciókkal rendelkező Unilever több mint 8%-kal emelte az árakat az első negyedévben, és figyelmeztetett, hogy további emelések várhatók, mivel a vállalat megemelte költséginflációs előrejelzését a második negyedévre az ukrajnai konfliktus miatt.

A vállalat azt közölte, hogy a költség növekedés várhatóan eléri a 2,7 milliárd eurót július-decemberben, ami meredeken meghaladja a korábbi 1,5 milliárdos becslést. Az élelmiszereket és fogyasztási cikkek gyártók világszerte emelik az árakat, hogy kiegyenlítsék a megugró energia-, nyersanyag-, munkaerő- és szállítási költségeket, miközben az ukrajnai konfliktus súlyosbítja az inflációs nyomást, amely már a világjárványból való kilábalás során is fokozódik.

Kép: Unilever

Az Unilever 1%-os visszaesésről számolt be az első negyedéves értékesítési volumenben, és egyes elemzők aggódnak, ez annak a korai jele, hogy a pénzszűkében lévő fogyasztók olcsóbb termékekre, a kereskedők saját márkáira váltanak.

„Az árakat és a mennyiséget illetően úgy gondolom, hogy ismeretlen területen vagyunk” – mondta Alan Jope vezérigazgató egy bevételi felhíváson. „Bár tisztában vagyunk a fogyasztókra nehezedő nyomással, úgy gondoljuk, hogy az árak emelése a rendkívüli nyersanyagköltség-nyomás hatására a helyes lépés.” Elemzők szerint az árak csak emelkedni fognak a jövőben – írta a Reuters.

A riválisok, így a Nestle is szintén erős költségnövekedésről számolt be az elmúlt napokban az árak emelését követően.

Az Unileverhez tartozik a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata. Összesen csaknem 400 márka termékeit értékesítik több mint 190 országban. Napról napra 2,5 milliárd ember használja a cég termékeit. A világ 50 legnagyobb márkája közül 13 az Unilever termék portfóliójába tartozik. A cég árbevételének csaknem negyven százaléka az élelmiszeriparból származik. Főleg a főzéshez használatos termékeket gyártanak, például szószokat, olajokat és margarinokat, de fagylaltok és italok is szerepelnek a cég portfóliójában. Többek között a Bertolli, a Rama, a Magnum, a Carte d’Or, a Solero, a Lipton, a Hellmann’s és a Ben & Jerry’s márkák is a céghez tartoznak. Az Unilever globális bevételeinek hatvan százaléka a higiéniai és tisztítószerekből származik.

Az Unilever árbevétele az első negyedévben 14 milliárd euró volt, ami 7%-os növekedést jelent 2021 azonos időszakához képest. A Nestlé bevétele 22 milliárd svájci frank (23 milliárd dollár) volt, organikusan 7,6%-kal nőtt az előző évhez képest. A Danone nettó árbevétele 6 milliárd euró volt, ami 7%-os növekedést jelent 2021-hez képest.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

7 ok, amiért érdemes a mezőgazdaságban dolgozni

2024. október 11. 08:10

A mezőgazdasággal kapcsolatos előítéletektől megszabadulva kiderül, hogy az agrárium rengeteg lehetőséget és munkát tartogat – szinte bárkinek.

Orosz rakéták találtak el két fekete-tengeri gabonaszállító hajót

2024. október 10. 06:40

A legutóbbi támadásban meghalt férfi egy kikötői munkás volt. Az öt sérült pedig külföldi állampolgár és a hajó legénysége volt.

Oroszország a gabona ellen is harcol: drónok támadják az ukrán kikötői infrastruktúrát

2024. október 9. 08:40

Megrongáltak egy gabonatároló létesítményt és épületeket a román határátkelők közelében, valamint az ezeket árammal ellátó vezetékeket.

Felpörögve: az élelmiszeripar teljesítménye 3,2 százalékkal nőtt

2024. október 5. 14:10

A legnagyobb (23 százalékos) súlyt képviselő húsfeldolgozás, -tartósítás, húskészítmény gyártása 13,1 százalékkal emelkedett az előző év azonos hónapjához képest.

Új neve van az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének

2019. április 25. 07:46

A FÉSZ tagjai évi 1800 milliárd forint bruttó termelési értéket állítanak elő, a hazai mezőgazdasági árutermelés 50-55 százalékát vásárolják fel, az iparágban alkalmazott hazai munkaerő 75 százalékát foglalkoztatják.

Az élelmiszeripar képes a lakosság folyamatos ellátására

2020. március 18. 08:47

Hazánk mintegy 120%-os önellátásra képes az alapvető élelmiszerekből, de az ország termelési potenciálja akár 150%-ra is növelhető.

Élelmiszeripari szakmai találkozó kezdődött Budapesten

2019. szeptember 20. 09:02

Az agrár-élelmiszer témájú projektek támogatása kiemelt cél, miután az S3 Nemzeti Intelligens Szakosodási Stratégiában rögzített hat ágazati prioritás közül kettő is kötődik ehhez a területhez.

Egyeztetéssorozatot indított az Agrárminisztérium az élelmiszeripari támogatások kiírása miatt

2021. január 30. 13:02

Az Agrárminisztérium célja, hogy már 2021-ben új, az élelmiszeripar valós szükségleteire reflektáló pályázati lehetőségeket nyissanak meg a kormány által háromszorosára növelt vidékfejlesztési források felhasználásával.