Agrárgazdaság
Agrárgazdaság

Az Unilever további áremelésekre figyelmeztet

Az Unilever további áremelésekre figyelmeztet

Agrofórum Online

Az élelmiszeriparban is jelentős pozíciókkal rendelkező Unilever több mint 8%-kal emelte az árakat az első negyedévben, és figyelmeztetett, hogy további emelések várhatók, mivel a vállalat megemelte költséginflációs előrejelzését a második negyedévre az ukrajnai konfliktus miatt.

A vállalat azt közölte, hogy a költség növekedés várhatóan eléri a 2,7 milliárd eurót július-decemberben, ami meredeken meghaladja a korábbi 1,5 milliárdos becslést. Az élelmiszereket és fogyasztási cikkek gyártók világszerte emelik az árakat, hogy kiegyenlítsék a megugró energia-, nyersanyag-, munkaerő- és szállítási költségeket, miközben az ukrajnai konfliktus súlyosbítja az inflációs nyomást, amely már a világjárványból való kilábalás során is fokozódik.

Kép: Unilever

Az Unilever 1%-os visszaesésről számolt be az első negyedéves értékesítési volumenben, és egyes elemzők aggódnak, ez annak a korai jele, hogy a pénzszűkében lévő fogyasztók olcsóbb termékekre, a kereskedők saját márkáira váltanak.

„Az árakat és a mennyiséget illetően úgy gondolom, hogy ismeretlen területen vagyunk” – mondta Alan Jope vezérigazgató egy bevételi felhíváson. „Bár tisztában vagyunk a fogyasztókra nehezedő nyomással, úgy gondoljuk, hogy az árak emelése a rendkívüli nyersanyagköltség-nyomás hatására a helyes lépés.” Elemzők szerint az árak csak emelkedni fognak a jövőben – írta a Reuters.

A riválisok, így a Nestle is szintén erős költségnövekedésről számolt be az elmúlt napokban az árak emelését követően.

Az Unileverhez tartozik a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata. Összesen csaknem 400 márka termékeit értékesítik több mint 190 országban. Napról napra 2,5 milliárd ember használja a cég termékeit. A világ 50 legnagyobb márkája közül 13 az Unilever termék portfóliójába tartozik. A cég árbevételének csaknem negyven százaléka az élelmiszeriparból származik. Főleg a főzéshez használatos termékeket gyártanak, például szószokat, olajokat és margarinokat, de fagylaltok és italok is szerepelnek a cég portfóliójában. Többek között a Bertolli, a Rama, a Magnum, a Carte d’Or, a Solero, a Lipton, a Hellmann’s és a Ben & Jerry’s márkák is a céghez tartoznak. Az Unilever globális bevételeinek hatvan százaléka a higiéniai és tisztítószerekből származik.

Az Unilever árbevétele az első negyedévben 14 milliárd euró volt, ami 7%-os növekedést jelent 2021 azonos időszakához képest. A Nestlé bevétele 22 milliárd svájci frank (23 milliárd dollár) volt, organikusan 7,6%-kal nőtt az előző évhez képest. A Danone nettó árbevétele 6 milliárd euró volt, ami 7%-os növekedést jelent 2021-hez képest.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Megugrott az élelmiszerek kiskereskedelme

2024. május 17. 10:10

Az élelmiszer- és élelmiszer-jellegű vegyes kiskereskedelemben 5,7%-os volt a forgalomnövekedés.

Felülmúlta az előrejelzéseket a Bayer első negyedéves nyeresége

2024. május 17. 09:10

Nagyobb lett a vártnál a Bayer AG nyeresége, viszont a mezőgazdasági ágazat árbevétele, az értékesítés és a glifozát ára is csökkent.

Esnek az élelmiszeripari termelői árak

2024. május 16. 08:10

A tavalyi csúcshoz képest folytatódik az élelmiszerek termelői és értékesítési árának csökkenése.

Tovább drágult a cukor, a gáz ára viszont csökkent

2024. május 15. 15:10

2024. áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat.

A magyar gazdák lehetnek a következő évek nyertesei

2021. február 7. 04:39

Az uniós közös agrárpolitika vidékfejlesztési pillérén keresztül ugyanis több mint 4 ezer milliárd forintot fordítanak a mezőgazdaság és az élelmiszeripar megújítására a következő hét évben.

Akár húszmillió embert is elláthatna a magyar élelmiszergazdaság

2019. május 13. 08:47

Magyarország csak akkor tud a mezőgazdasági és élelmiszeripari versenybe beszállni, ha alkalmazza a digitalizáció és az automatizáció lehetőségeit és ha fejlődik a szektorban dolgozók együttműködése.

Több mint 100 milliárd forint jut élelmiszeripari vállalkozások fejlesztésére

2019. október 11. 08:05

A kormány a következő időszakban több mint 100 milliárd forint értékű forrást fordít a magyar élelmiszeripari vállalkozások csomagolási, készletezési és piacra lépést elősegítő fejlesztéseinek támogatására.

A következő évek agrárpolitikai feladata a hazai tulajdonú élelmiszeripar megerősítése

2023. március 31. 14:36

A húsipar fontos szerepet tölt be a magyar gazdaságban, és a kormány is kiemelt figyelmet fordít az ágazat támogatására és fejlesztésére- jelentette ki dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára a Húsipari Szövetség sajtótájékoztatóján.