A németországi Rajna vízszintje a folyó nagy részén a normál szint közelébe emelkedett a múlt heti heves esőzések után, de egyes északi és középső területeken még így is túl sekély maradt ahhoz, hogy a teherszállító hajók teljesen megrakottan közlekedhessenek.
A június eleji száraz időjárás azzal járt, hogy a folyó sekélyebbé vált, és a hajóüzemeltetők pótdíjakat szabtak ki a fuvardíjakra, hogy kompenzálják a részben üresen közlekedő teherszállító hajók kapcsán felmerülő költségeket. Mindez növelte a rakománytulajdonosok költségeit.
Az árukereskedők szerint a múlt heti felhőszakadás azt jelentette, hogy a folyó déli és középső szakaszain újra a normál szint körüli a vízszint, így a hajók normál mennyiségű rakományokkal közlekedhetnek. A hajók teljes rakományban közlekedhetnek a folyó déli szakaszain Svájcban.
A kaubi kulcsfontossági ponton csak 1 cm-rel van a teljes mennyiségű teherszállítást lehetővé tevő szint alatt a szint. De a Rajna még mindig túl sekély a normál szállításhoz Köln és Duisburg körüli északi területeken.
A német hajózási hatóság, a WSV előrejelzése szerint a héten a száraz időjárás ismét vízszinteséshez vezethet. Esőt csak pénteken jósolnak ismét a folyó déli vízgyűjtő területein.
A Rajna fontos szállítási útvonal az olyan áruk számára, mint a gabonafélék, ásványok, ércek, szén és olajtermékek, beleértve a fűtőolajat is – hívta fel a figyelmet a Reuters hírügynökség. A német vállalatok 2022 nyarán ellátási nehézségekkel és termelési problémákkal szembesültek, miután a szárazság és a hőhullám szokatlanul alacsony vízszinthez vezetett a Rajnán.