Agrárgazdaság

Magas alapanyagárakkal küzd az élelmiszeripar

Agrofórum Online

A Kraft Heinz Co. negyedéves számai meghaladták a Wall Street várakozásait szerdán, mivel a csomagolt élelmiszereket gyártó cég érezte a magasabb termékárak, valamint a csomagolt ételek és fűszerek iránti tartós kereslet hatásait.

A csomagolt élelmiszergyártók megemelték termékeik árait, hogy megküzdjenek a szállítástól és a munkaerőtől kezdve a nyersanyagokig jelentette kihívással, például a búzáig, a húsig és az étkezési olajokig és számos alapanyagnak a megugrott költségeivel. A Kraft Heinz jelentősen profitált a rágcsálnivalók és egyéb gyorsan fogyó termékek iránti erőteljes keresletből a koronavírus járvány idején, amely előtt gyenge eladásokkal küszködött, és több márka értékét dollármilliárdokkal írta le az elmúlt néhány évben.

A chicagói székhelyű vállalat, amelynek márkái közé tartozik a Philadelphia Cream Cheese és a Heinz ketchup, azt mondta, hogy a jelentésben szereplő negyedévben 3,8 százalékponttal növelték az árakat. A COVID-19-korlátozások enyhítése után az éttermek és főiskolák újranyitása szintén hozzájárult ahhoz, hogy a Kraft Heinz vendéglátóipari üzletága a világjárvány előtti szintre emelkedjen – közölte a vállalat.

A Kraft arra számít, hogy az egész éves bioértékesítés alacsony egyszámjegyű százalékos növekedést mutat a 2021-es 1,8%-os növekedéshez képest.

A Kraft 257 millió dolláros, részvényenként 21 centes nettó veszteséget jelentett a törzsrészvényeseknek, ami az 1,3 milliárd értékvesztésnek köszönhető. Egy évvel korábban 1,03 milliárd dollár, részvényenként 84 cent nettó bevételről számolt be – írta a Reuters. A nettó árbevétel 6,71 milliárd dollárra esett a december 25-ével zárult negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 6,94 milliárd dollárról, az akvizíciók és értékesítések hatása miatt. Az elemzők átlagosan 6,61 milliárd dolláros árbevételre számítottak a konszenzus szerint.

A Kraft Heinz Company fűszereket, szószokat, sajtot és tejtermékeket, húsokat, frissítő italokat, kávét és egyéb élelmiszeripari termékeket is gyárt. A cég teljes bevételének 26 százaléka ketchupokból és szószokból származik, a sajtokból és a tejtermékekből 20, snackekből és fagyasztott termékekből is 20 százaléknyi.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A kínai elektromos autók letarolhatják az európai tejpiacot

2024. október 18. 14:40

Az Európai Unió és Kína között a kínai elektromos autókra kivetett vámok miatt kialakult feszültség most az európai tejtermelőket is érintheti.

Elszállhatnak a műtrágyaárak?

2024. október 17. 14:40

Nőnek az energiaárak, és emelkedik a karbamid világpiaci ára is. A közel-keleti háború hamarosan rányomhatja bélyegét a műtrágyapiacra.

Fellendülőben van a gabona világpiaci ára

2024. október 15. 09:40

A gabonaárak egy héten belül globálisan a gabona fajától és típusától függően 1,5-3,0%-kal emelkedtek a határidős piacokon.

Közepesen alakult a szeptember az agrárcégeknek a tőzsdén

2024. október 13. 14:10

A Case, Steyr és New Holland márkákkal fémjelzett globális traktorgyártó CNH Industrial NV árfolyama 10,1 százalékkal emelkedett szeptemberben.

Az Unilever szerint az árak emelkedése idén is folytatódik

2023. február 12. 08:36

Az Unilever Plc közölte, hogy továbbra is emeli csomagolt élelmiszerei árát, hogy ellensúlyozza az emelkedő ráfordítási költségeket.

Uniós támogatással sertés vágó-, és feldolgozó üzem épül Sárrétudvarin

2018. március 22. 07:49

A Vidékfejlesztési Program keretében elnyert mintegy 1,5 milliárd forint támogatás felhasználásával, összesen több mint 3 milliárd forint ráfordítással az üzem vágókapacitása évi 140 ezer darabra növekszik.

Nagy István: szigorúan ellenőrzik az ukrán gabonát

2023. február 16. 10:12

Folyamatos az Ukrajnából érkező mezőgazdasági termékek élelmiszerlánc-biztonsági ellenőrzése, eddig 156 élelmiszeripari vállalkozásnál történt vizsgálat – közölte Nagy István agrárminiszter.

Új piacok bukkantak fel a magyar élelmiszeripari vállalkozások előtt

2023. október 12. 12:40

Az Agrármarketing Centrum kétszázötven négyzetméteren jelent meg a kölni ANUGA-n.