Agrárgazdaság

Magas alapanyagárakkal küzd az élelmiszeripar

Agrofórum Online

A Kraft Heinz Co. negyedéves számai meghaladták a Wall Street várakozásait szerdán, mivel a csomagolt élelmiszereket gyártó cég érezte a magasabb termékárak, valamint a csomagolt ételek és fűszerek iránti tartós kereslet hatásait.

A csomagolt élelmiszergyártók megemelték termékeik árait, hogy megküzdjenek a szállítástól és a munkaerőtől kezdve a nyersanyagokig jelentette kihívással, például a búzáig, a húsig és az étkezési olajokig és számos alapanyagnak a megugrott költségeivel. A Kraft Heinz jelentősen profitált a rágcsálnivalók és egyéb gyorsan fogyó termékek iránti erőteljes keresletből a koronavírus járvány idején, amely előtt gyenge eladásokkal küszködött, és több márka értékét dollármilliárdokkal írta le az elmúlt néhány évben.

A chicagói székhelyű vállalat, amelynek márkái közé tartozik a Philadelphia Cream Cheese és a Heinz ketchup, azt mondta, hogy a jelentésben szereplő negyedévben 3,8 százalékponttal növelték az árakat. A COVID-19-korlátozások enyhítése után az éttermek és főiskolák újranyitása szintén hozzájárult ahhoz, hogy a Kraft Heinz vendéglátóipari üzletága a világjárvány előtti szintre emelkedjen – közölte a vállalat.

A Kraft arra számít, hogy az egész éves bioértékesítés alacsony egyszámjegyű százalékos növekedést mutat a 2021-es 1,8%-os növekedéshez képest.

A Kraft 257 millió dolláros, részvényenként 21 centes nettó veszteséget jelentett a törzsrészvényeseknek, ami az 1,3 milliárd értékvesztésnek köszönhető. Egy évvel korábban 1,03 milliárd dollár, részvényenként 84 cent nettó bevételről számolt be – írta a Reuters. A nettó árbevétel 6,71 milliárd dollárra esett a december 25-ével zárult negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 6,94 milliárd dollárról, az akvizíciók és értékesítések hatása miatt. Az elemzők átlagosan 6,61 milliárd dolláros árbevételre számítottak a konszenzus szerint.

A Kraft Heinz Company fűszereket, szószokat, sajtot és tejtermékeket, húsokat, frissítő italokat, kávét és egyéb élelmiszeripari termékeket is gyárt. A cég teljes bevételének 26 százaléka ketchupokból és szószokból származik, a sajtokból és a tejtermékekből 20, snackekből és fagyasztott termékekből is 20 százaléknyi.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Fegyverszállításra használhatják a fekete-tengeri agrárfolyosót?

2024. november 17. 16:10

Az ukrán fekete-tengeri kikötők elleni orosz támadások hat polgári hajót és gabona-infrastruktúrát károsítottak meg szeptember 1. óta.

Történelmi csúcson a vaj és a tejszín ára az EU-ban

2024. november 15. 11:10

Az Európai Unióban a tejtermékek, különösen a vaj és a tejszín ára új rekordokat ért el. A tejszínt most történelmi, 10 155 eurós tonnánkénti áron lehet kapni.

Rekordmagas marhahúsárak, tovább szűkülő kínálat az EU-ban

2024. november 14. 16:10

Az EU marhahús-előállítása és az állomány 2024-ben és 2025-ben tovább csökken. Az árak ugyan magasak – más a probléma.

Közel a mezőgépipar kilábalása? Szépen menetel a Case, Steyr és New Holland márkák tulajdonosa

2024. november 11. 14:40

A Case, Steyr és New Holland márkákkal fémjelzett globális traktorgyártó CNH Industrial NV árfolyama 10,1 százalékkal ment feljebb.

Az Aldi megvásárolta az Alföldi Tej Kokárdás márkáját

2018. február 16. 11:00

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. megvásárolta az Alföldi Tej Kft. Kokárdás márkáját, így hazai története során először szerez tulajdonjogot egy magyar brandben.

Új neve van az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének

2019. április 25. 07:46

A FÉSZ tagjai évi 1800 milliárd forint bruttó termelési értéket állítanak elő, a hazai mezőgazdasági árutermelés 50-55 százalékát vásárolják fel, az iparágban alkalmazott hazai munkaerő 75 százalékát foglalkoztatják.

Nemzetközi élelmiszeripari projektben vehet részt a Szegedi Tudományegyetem

2021. április 7. 06:58

Magyarországról egyedüliként a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Mérnöki Kara vehet részt az EIT Food Consumer Engagement Labs nemzetközi élelmiszeripari projektben.

25 milliárd forinttal segítik az agrár- és élelmiszeripari vállalkozásokat

2020. május 22. 08:47

A támogatási programok célja Magyarország élelmiszerellátási biztonságának fenntartása és termelési kapacitásainak megerősítése, ezzel pedig a munkahelyek védelme.