A Kraft Heinz Co. negyedéves számai meghaladták a Wall Street várakozásait szerdán, mivel a csomagolt élelmiszereket gyártó cég érezte a magasabb termékárak, valamint a csomagolt ételek és fűszerek iránti tartós kereslet hatásait.
A csomagolt élelmiszergyártók megemelték termékeik árait, hogy megküzdjenek a szállítástól és a munkaerőtől kezdve a nyersanyagokig jelentette kihívással, például a búzáig, a húsig és az étkezési olajokig és számos alapanyagnak a megugrott költségeivel. A Kraft Heinz jelentősen profitált a rágcsálnivalók és egyéb gyorsan fogyó termékek iránti erőteljes keresletből a koronavírus járvány idején, amely előtt gyenge eladásokkal küszködött, és több márka értékét dollármilliárdokkal írta le az elmúlt néhány évben.
A chicagói székhelyű vállalat, amelynek márkái közé tartozik a Philadelphia Cream Cheese és a Heinz ketchup, azt mondta, hogy a jelentésben szereplő negyedévben 3,8 százalékponttal növelték az árakat. A COVID-19-korlátozások enyhítése után az éttermek és főiskolák újranyitása szintén hozzájárult ahhoz, hogy a Kraft Heinz vendéglátóipari üzletága a világjárvány előtti szintre emelkedjen – közölte a vállalat.
A Kraft arra számít, hogy az egész éves bioértékesítés alacsony egyszámjegyű százalékos növekedést mutat a 2021-es 1,8%-os növekedéshez képest.
A Kraft 257 millió dolláros, részvényenként 21 centes nettó veszteséget jelentett a törzsrészvényeseknek, ami az 1,3 milliárd értékvesztésnek köszönhető. Egy évvel korábban 1,03 milliárd dollár, részvényenként 84 cent nettó bevételről számolt be – írta a Reuters. A nettó árbevétel 6,71 milliárd dollárra esett a december 25-ével zárult negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 6,94 milliárd dollárról, az akvizíciók és értékesítések hatása miatt. Az elemzők átlagosan 6,61 milliárd dolláros árbevételre számítottak a konszenzus szerint.
A Kraft Heinz Company fűszereket, szószokat, sajtot és tejtermékeket, húsokat, frissítő italokat, kávét és egyéb élelmiszeripari termékeket is gyárt. A cég teljes bevételének 26 százaléka ketchupokból és szószokból származik, a sajtokból és a tejtermékekből 20, snackekből és fagyasztott termékekből is 20 százaléknyi.