A biotermékek eladása ötödével nőtt
Az új típusú koronavírus okozta járvány megerősítette az egészséges táplálkozás és a fenntarthatóság iránti igényeket. Az eredmény: a bioélelmiszerek piaca virágzik. Ez a németországi Nielsen piackutató vállalat elemzésének eredményei alapján jelenthető ki.
„Egy ideje az a megfigyelésünk, hogy az ökológiai termékek egyre népszerűbbek a németek körében” – mondja Enrico Krien, a Nielsen szakértője. Idén a piaci szegmens fejlődése ismét érezhetően felgyorsult. „A koronavírus okozta pandémia valódi fellendülést okozott” – tette hozzá Krien. A Nielsen adatai szerint körülbelül 17 százalékkal több biotermék került a fogyasztói bevásárlókocsikba, mint az előző év azonos időszakában.
Jelenleg például a kolbásztermékek, a fagyasztott ételek és a pékáruk értékesítése bővül dinamikusan a bio szegmensben – fűzte hozzá Krien. Az egyre több biotermék vásárlásának tendenciája szinte az összes termékcsoportra érvényes – számolt be a német Wirtschaftswoche gazdasági hetilap. Ennek megfelelően a tejtermékeket és a száraz késztermékeket egyre többen bio minőségben vásárolják.