Az amerikai mezőgazdasági árukereskedő vállalat, a Bunge a vártnál erősebb nyereséget ért el a 2020-as év negyedik negyedévében. Kijelentették, hogy az egész évre kiigazított nyereség a legmagasabb várakozást éri el az erős kereslet és a csökkenő árukészletek miatt.
A Bunge részvények árfolyama a gyorsjelentés hatására három éves legmagasabb értékre emelkedett. A Bunge negyedik negyedéves eredménye, amelyet az erős olajosmag-feldolgozási árréseknek és az erőteljes észak-amerikai exportnak volt köszönhető, utólag mutatja meg, hogy a koronavírus-járvány hogyan hatott a világ legnagyobb gabonakereskedőire.
A vállalat közölte, hogy 2021-re részvényenként legalább 6 dolláros nyereségre számítanak, amely magasabb, mint a részvényenként 5,53 dolláros előzetes elemzői becslés, de elmarad a 2020-ban megszerzett részvényenkénti 8,30 dollártól.
Annak ellenére, hogy az élelmiszerek és az üzemanyagok iránti kereslet jelentősen átalakult, miközben a fogyasztók visszafogták az utazásaikat, és az éttermi étkezésről az otthoni ételkészítésre tértek át, a gabonakereskedelmi óriások váratlanul jó időszakot zártak. A Bunge mellett az ADM, a Cargill és Louis Dreyfus, azaz az ABCD-cégeknek nevezett csoportnál is ezek a tendenciák figyelhetők meg.
A gabonakereskedők azzal is jól jártak, hogy a globális ellátás csökkenése megnövelte a világjárvány közepette az élelmiszert készletező, importáló országok keresletét – számolt be a brit Thomson Reuters hírügynökség.
Greg Heckman, a Bunge vezérigazgatója „kivételesnek” nevezte a vállalat 2020-as teljesítményét, és szerinte ez a lendület 2021-ben folytatódhat. A feszesebb terményellátás és a magasabb árak azonban bizonytalanságok okoznak a 2021 végére vonatkozó előrejelzéseknél. „Nehéz lenne megismételni az előző év eredményeit, de optimisták vagyunk” -tette hozzá.
A Bunge nettó jövedelme 551 millió dollárt, azaz részvényenként 3,74 dollárt tett ki a december 31-én véget ért negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 51 millió dolláros, vagyis részvényenként 48 centes veszteséggel. A bevételek közel 17 százalékkal, 12,61 milliárd dollárra ugrottak.
A Bunge a világot behálózó, a termőföldtől a kiskereskedelmi ellátásig terjedő integrált tevékenységeket folytató, vezető nagyüzemi mezőgazdasági és élelmiszergyártó vállalat. A társaság öt szegmenssel tevékenykedik: mezőgazdaság, étkezési olajtermékek, malomipar, cukor és bioenergia, valamint műtrágya. A magyarországi Bunge Zrt. legrégebbi és legismertebb márkája a Vénusz, mely 1952 óta elérhető a hazai üzletekben. A Bunge agrárüzletága globális szinten több tízmillió tonna árut állít elő és szállít évente.
Kiemelt kép: bunge.com