Agrárközélet

A következő generációs élelmiszer-technológiára figyel a Starbucks

Agrofórum Online

A Starbucks kínai technológiai vállalatokba tervez befektetni. A kávélánc partnerséget kötött a Sequoia Capital kockázati tőke társasággal, a világ második legnagyobb gazdaságának, technológiai cégeibe történő befektetése érdekében.

A Starbucks kereskedelmi partnerséget hoz majd létre a következő generációs élelmiszer és kiskereskedelmi technológiai vállalatokkal. A Starbucks célja az üzleti pozíciójának megszilárdítása Kínában, a kávézólánc egyik legnagyobb ütemben bővülő piacán – szögezte le az Equilor Befektetési Zrt.

Nem ez az első Kínát érintő stratégiai együttműködésük, 2018-ban partnerséget kötöttek az Alibaba e-kereskedelmi óriással, hogy megkezdjék a termékeik kiszállítását. A Starbucks bejelentette, hogy meg fogják vizsgálni a digitális technológiák beágyazásának a lehetőségét a kiskereskedelmi üzletáguknak minden területén és olyan technológiákat is vizsgálnak, amelyek segítenek az ellátási lánc és készletgazdálkodás optimalizálásában.

Visszaeséssel számol egyébként a Starbucks ebben az esztendőben. A vállalat negyedéves gyorsjelentésében 6 milliárd dolláros árbevételről számolt be, ami 4,9 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi adathoz képest.

A kávézólánc 32 centes egy részvényre jutó nyereségről adott hírt, ami 47 százalékos visszaesés a tavalyi profithoz képest. A vállalat működési marzsa 9,2 százalékra csökkent az előző negyedévben 18,2 százalékról. A vállalat kulcspiacának számító Egyesült Államokban a meglévő üzletekben történő értékesítések 3 százalékkal csökkentek a negyedév során, míg Kínában 50 százalékkal.

A vállalat Kínában már újranyitotta szinte az összes kávézóját, ugyanakkor az idei évre 15-25 százalékos visszaeséssel számol Kínában. A menedzsment a kínaihoz hasonló újraindítást vár az Egyesült Államokban is. A járvány miatt a Starbucks menedzsmentje visszaesést vár az idei évre – húzta alá az Equilor Befektetési Zrt. A vállalat részvényeinek árfolyama az elmúlt héten 0,8 százalékkal csökkent és idén már 12,6 százalékos lejtmeneten vannak túl a részvényesek.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Emlékmorzsák Farády Lászlóról: búcsú egy kivételes embertől

2025. március 24. 17:10

A megemlékezést március 23-án, vasárnap délelőtt tartották a Turisztikai Központban, ahol több tucatnyi résztvevő idézte fel közös emlékeit.

Géntechnológia: EU-megállapodás a küszöbön

2025. március 9. 08:10

Az Európai Unió egyre közelebb kerül ahhoz, hogy közös álláspontot alakítson ki az új növénynemesítési technológiák (NZT) szabályozásáról.

Különleges magyar megoldásokat díjaztak, amelyek versenyképesebbé tehetik a mezőgazdaságot

2025. február 18. 14:40

Kihirdették a K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázat nyerteseit. A pályázók az agráriumhoz köthető problémákra keresik a választ.

EU-s agrárpolitikai konfliktust okozhat a lengyel elnökség

2025. január 28. 16:10

Lengyelország az olcsó brazil hústól és cukortól félti az uniós gazdákat. További agrártémák a vetőmag-szabályozás és az állatszállítás.

Jó hetet zárt az agrárpiac

2020. február 10. 12:26

A koronavírus miatt már nem tartanak globális összeomlástól a piacon, de a szakértők szerint állandó a bizonytalanság a gabonakereskedők körében is.

Második napja drágul a szójabab

2020. május 6. 08:03

A szójabab kereskedői újabb kínai eladásokban bíznak, annak ellenére, hogy egyre többen tartanak attól, hogy kiújulhat a vámháború Washington és Peking között.

Kínai darázs tizedeli a spanyol gesztenyéseket

2019. január 28. 09:17

Az elmúlt három évben, amióta a kártevő megjelent, számtalan fa pusztult el, ezért a károk korlátozása érdekében egyes gazdálkodók elégetik a fertőzött fákat az egészségesek védelme érdekében.

A Starbucks felkészült a legextrémebb forgatókönyvre is

2020. március 21. 06:38

A járvány kitörése után a Starbucks egy időre bezárta a Kínában működő kávézói jelentős részét, ami a menedzsment várakozásai szerint egy 430 millió dollár közeli árbevétel-kiesést jelent.