A mezőgazdasági árukereskedő Bunge Ltd. megemelte 2020-as kilátásait, miután az egy évvel ezelőtti veszteséget követően 262 millió dollár profitról számolt be harmadik negyedéves gyorsjelentésében.
Az erősödő szójafeldolgozási árrés és a szójatermékek iránti erős kereslet fellendítette az agrárüzletág fő szegmensét. A Bunge részvények árfolyama csaknem 7 százalékkal emelkedtek, ami több mint egy éve a legmagasabb szint.
A társaság megemelte az egész éves nyereségkilátásait, jelezve, hogy a részvényenkénti 2020-as eredmény 6,25 amerikai dollár és 6,75 amerikai dollár között lehet. A társaság a vártnál jobb agrárvállalkozási eredményeire és az étolajjal kapcsolatos kedvezőbb kilátásaira hívta fel a figyelmet, amelyet a koronavírus-járvány ellenére étek el.
„Véleményünk szerint a csapatunk által elvégzett munka szinte hibátlan volt ebben a negyedévben” – mondta Greg Heckman vezérigazgató, hozzátéve, hogy az iránymutatást „a harmadik negyedéves eredmények és a piaci tendenciák javulása alapján” alakították ki.
Az olyan gabonakereskedők, mint a Bunge, valamint riválisai, az Archer Daniels Midland, a Cargill és a Louis Dreyfus, amely cégeket gabona ABCD-ként is emlegetik, komoly problémákkal szembesültek a koronavírus-járvány miatt. Az éttermek bezárása és az utazások csökkenése miatt megszakadt az élelmiszer- és az üzemanyag-kereslet ellátási lánca. A fertőzöttségi ráta globálisan ismét emelkedik, ami új lezárásokat és egyéb korlátozásokat válthat ki.
Ezek a cégek így is jobban átvészelték a válságot, mint más iparágak, és a Bunge szerint létesítményei továbbra is a megszokott szinten vagy annak közelében működtek – számolt be a Thomson Reuters hírügynökség.
A Bunge jövedelme több mint megduplázódott, 467 millió dollárra nőtt a dél-amerikai, európai és ázsiai erősödő árrés és a dél-amerikai mezőgazdasági termelők aktív gabonaértékesítése révén. Az étolaj-szegmens a vártnál jobban teljesített.
A Bunge nyeresége 262 millió dollárt tett ki, azaz részvényenként 1,84 dollár volt a szeptember 30-án véget ért harmadik negyedévben. Egy évvel korábbi 1,49 milliárd dolláros, azaz részvényenként 10,57 dolláros veszteséget mutattak a számok.
A Bunge a világot behálózó, a termőföldtől a kiskereskedelmi ellátásig terjedő integrált tevékenységeket folytató, vezető nagyüzemi mezőgazdasági és élelmiszergyártó vállalat. A társaság öt szegmenssel tevékenykedik: mezőgazdaság, étkezési olajtermékek, malomipar, cukor és bioenergia, valamint műtrágya. A magyarországi Bunge Zrt. legrégebbi és legismertebb márkája a Vénusz, mely 1952 óta elérhető a hazai üzletekben. A Bunge agrárüzletága globális szinten több tízmillió tonna árut állít elő és szállít évente.