Agrárközélet

Hamarosan elkészülhet Magyarország digitális élelmiszeripari stratégiája

MTI

A Digitális jólét program (Djp) keretében az Agrárminisztérium (AM), az Innovációs és Technológia Minisztérium (ITM), valamint az érintett élelmiszeripari szakszervezetek és a Szent István Egyetem közreműködésével jövő februárra készülhet el Magyarország Digitális élelmiszeripari stratégiája (Dés) - közölte az agrártárca pénteken az MTI-vel.

A közlemény szerint  a stratégia kidolgozását a magyar agrárium digitalizációjának előmozdításáról és összehangolásáról, a Magyarország digitális agrár stratégiájáról szóló kormányhatározat egyik pontja szabta feladatul.

„Az ITM, valamint az AM közös finanszírozásában megvalósuló stratégia fő célja, hogy az élelmiszeriparban is még inkább kihasználjuk az adatok nyújtotta lehetőségeket, ami által még hatékonyabb lehet az ágazat működése. A versenyképesség javítása érdekében a Dés meghatározza az élelmiszeriparban a digitalizációs megoldások felhasználási lehetőségeit is” – tájékoztatott a készülő stratégia kapcsán Erdős Norbert, élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár.

Hozzátette azt is, hogy a stratégia kialakításának érdekében november végén elindult egy kérdőíves kutatás, amely felméri a hazai élelmiszeripar helyzetét, hiszen az eltérő célcsoportoknak más-más digitális megoldásokra van szükségük a hatékonyságuk növeléséhez. A kérdőív eredményeit összevetik majd a már ismert külföldi példákkal, hogy végül a legmegalapozottabb információk alapján készülhessen el a stratégia.

Gál András Levente, a DJP szakmai vezetője kiemelte, hogy a Dés a DJP koordinálta Magyarország digitális agrár stratégiájába illeszkedik, és a termelés mellett a vezetői döntéshozatalra, a vállalkozások közötti kapcsolatokra, illetve a logisztikára is fókuszál. Kiemelt területként kezeli a nagy adattömegek feldolgozását, a mesterséges intelligencia lehetséges alkalmazását, valamint az indokolt humán fejlesztéseket is.

A szakmai vezető szerint a dés fő célja, hogy elvárt minőségű és mennyiségű élelmiszer álljon rendelkezésre a jövőben is. A stratégia helyzetelemzése még az idei évben elkészül – fűzte hozzá.

Elsősorban a DJP biztosítja a stratégia készítéséhez szükséges szakértőket, koordinációt, illetve humánerőforrást és infrastruktúrát. Míg a szakértői munkát Friedrich László, a Szent István Egyetem Élelmiszertudományi Karának oktatója és csapata végzi – közölte az AM.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

OMÉK 2025: agrárinnováció és hagyomány a Hungexpón

2025. szeptember 9. 09:10

Modern gépek, őshonos állatok, kézműves ételek és exportpiacokat nyitó üzleti találkozók – szeptemberben ismét megnyílik az OMÉK.

Sztereotípiák helyett teljesítmény: női vezetők az állattenyésztésből

2025. szeptember 7. 08:10

A FarmerExpón először ültek egy asztalhoz női vezetők, hogy őszintén beszéljenek pályájukról, kihívásaikról és sikereikről.

Fiatalok nélkül elapad a vidéki élet – mit léphet az EU?

2025. augusztus 21. 16:10

Az EU agráriuma munkaerőhiánnyal küzd: sürgősen vonzóbbá kell tenni a gazdálkodást a fiatalok számára a jövő élelmiszerbiztonságáért.

Mit hozhat az új KAP ciklus? + podcast

2025. július 15. 16:10

A KAP átalakítása számos kérdést vet fel, ugyanakkor nehéz konkrétumokról beszélni. A BASF és NAK olyan platformot hoztak létre, ahol a témával kapcsolatos kérdéseket vitatták meg a meghívottak.

A tojás ára 22 százalékkal zuhant, a cukoré 30 százalékkal nőtt

2024. június 19. 16:10

Májusban a fogyasztói árak 1,0 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat. Áprilishoz viszonyítva 0,1 százalékkal csökkentek az árak.

Mindenkinek előnyös lehet a rövid ellátási láncban való együttműködés

2019. március 1. 04:36

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által szervezett fórumon a zöldséget, gyümölcsöt termesztő kamarai tagok találkozhattak a további beszállítókat, partnereket kereső áruházlánc szakembereivel, akik a termelőkkel szembeni elvárásaik mellett az eddigi együttműködések tapasztalatait is ismertették.

Kampány indult a minőségi sertéshúsfogyasztás népszerűsítéséért

2022. november 23. 09:27

Az „Ünnepeljünk malaccal” szlogen és az „Egy kiváló minőségű sertéshús minden ízében különleges” jelmondat alatt megvalósuló kampány elsődleges célja a sertéshús fogyasztásának növelése és az abból előállított termékek vásárlásának ösztönzése.

Az élelmiszerbiztonság erősítése a cél

2018. december 19. 07:33

A kormány támogatja az élelmiszerbűnözés visszaszorítását és egyetért az élelmiszerlánc biztonságának erősítésére közvetett eszközként alkalmazható büntetőjog kiterjesztésével.