Agrárközélet

Még több Magyar Termék védjegyes áru lesz a Tesco polcain

Tovább bővül a Magyar Termék védjegyekkel ellátott készítmények száma a Tesco kínálatában: a hazai eredet és az ellenőrzött minőség hangsúlyozása érdekében az üzletlánc mostantól a saját márkás árucikkein is használni fogja a Magyar Termék Nonprofit Kft. tanúsító védjegyeit – ez is része annak a stratégiai megállapodásnak, amelyet sajtótájékoztató keretében írt alá Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője és Kámán Tamás, a Tesco-Global Zrt. beszerzési igazgatója. Az eseményen az Agrárminisztérium képviseletében Dr. Felkai Beáta Olga főosztályvezető is részt vett.

Ma már 220 vállalat több mint 5000 terméken használja a védjegyek valamelyikét. Ezek gazdasági jelentősége óriási: összárbevételük több mint 1700 milliárd forint, gyártóik pedig 43 ezer embert foglalkoztatnak

– mondta el Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

A Tesco jelenleg a különböző hazai gyártók több mint 600-féle Magyar Termék emblémás készítményét forgalmazza. A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Tesco stratégiai megállapodása értelmében ez a szám tovább növekszik, hiszen ezentúl a Tesco saját márkás termékein is alkalmazza majd a védjegyet.  

A stratégiai együttműködés célja a magyar termékek népszerűsítése, valamint a fogyasztók segítése a tudatos vásárlásban.

A Magyar Termék védjegy ismertsége 95,7%-os, a fogyasztók pedig (84,2 %) jellemzően a csomagoláson lévő védjegyek alapján tájékozódnak a termék hazai eredetéről

– tette hozzá Benedek Eszter.

A megállapodás kiterjed a hazai termékek kiemelésére a Tesco üzleteiben, akciós kiadványaiban és webshopjában, továbbá közös tematikus marketingkampányok és nyereményjátékok szervezésére is. Tervbe vették különböző fórumok szervezését is regionális beszállítók részére, ezzel is segítve a kisebb gazdálkodókat abban, hogy termékeik piacra kerülhessenek.

Kámán Tamás, a Tesco beszerzési igazgatója hangsúlyozta, hogy a Tesco számára eddig is kiemelten fontosak voltak a hazai szállítók, de a megállapodás a Magyar Termékkel új lehetőségeket nyit meg az együttműködések terén. A Tesco 2021-ben 27 000 terméket forgalmazott, ebből több mint 21 000 hazai eredetű, árbevételének pedig több mint 60 százaléka került vissza magyar szállítókhoz.

A Magyar Termék védjegyek most többszáz Tesco saját márkás termékre is rákerülnek, ezzel is fel kívánjuk hívni a figyelmet az ellenőrzött minőségű hazai termékekre

– emelte ki a beszerzési igazgató.

Dr. Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium főosztályvezetője rámutatott, hogy magyar termékek választásával a hazai gazdaságot erősítik a Tesco vásárlói, segítik az agráriumból élő családok megélhetését, és hozzájárulnak a klímavédelemhez is.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ha gyorsan akarsz haladni, menj egyedül! – Ha messzire akarsz érni, keress társakat!

2024. november 15. 12:10

A Magyar Növényvédelmi Szövetség küldetése a növényvédőszer-gyártó vállalkozások szakmai érdekképviselete hazánkban.

Mire számíthatnak az amerikai gazdák Trump elnöksége alatt?

2024. november 12. 13:10

Donald Trumpot választották meg az Egyesült Államok 47. elnökének. Mit várhatnak tőle az amerikai mezőgazdasági termelők?

Szibéria a szemünk láttára válik mezőgazdasági nagyhatalommá?

2024. november 11. 07:10

A globális felmelegedésnek rengeteg vesztese van, de akadhat néhány nyertese is. Mi várható Oroszországban?

4 ok, amiért a kőris jobb tűzifa, mint a híre

2024. november 3. 10:10

A tűzifafajok közül a kőrisnek nincs jó híre. Pedig számos érv szól amellett, hogy éppen ezt a keményfát használjuk a kályhában vagy kandallóban.

Rendkívüli osztalék jöhet a Tescónál

2020. március 10. 05:37

A Tesco egy tranzakciót követően 5 milliárd font összértékben dönthet különleges osztalék kifizetéséről a részvényesek számára.

Csak etikusan működő vállalkozásoktól származó tojást fog értékesíteni a Tesco

2019. április 18. 11:11

A Tesco számára fontos, hogy a jó ár-érték ajánlat mellett olyan termékeket tudjon kínálni a vásárlóknak, amelyek fenntartható és etikusan működő vállalkozásoktól származnak, szem előtt tartva a baromfi állatjóléti szempontokat.

Gombafogyasztásra ösztönöz a Kamara

2017. május 30. 14:01

Idén ismét találkozhatnak a fogyasztók különböző zöldség- és gyümölcsfélék fogyasztását népszerűsítő kampányokkal az áruházláncokban.