Az amerikai Bunge Ltd. mezőgazdasági árukereskedő közölte, hogy az első negyedévben a nyeresége több mint megháromszorozódott az egy évvel korábbihoz képest. Az erős terményexport iránti kereslet és a vaskos olajosmag-feldolgozási árrések megerősítették az agrárüzletágat.
A St. Louis-i székhelyű vállalat megemelte a teljes, 2021-es korrigált jövedelemre vonatkozó kilátásait, részvényenként mintegy 7,50 dollárra, a korábbi, részvényenként legalább 6 dolláros előrejelzéshez képest. A COVID-19 járványkorlátozások enyhítése az élelmiszer-ipari ügyfelek részéről nagyobb keresletet és a bioüzemanyag-termelést eredményezhet.
„A COVID még mindig nagyon fontos tényező a világ legtöbb részén, különösen Brazíliában és Indiában. Azokban a régiókban, ahol a korlátozások enyhülnek, megnövekedett kereslet mutatkozik az összes termékpalettán. Ez a kereslet akkor jelentkezik, amint az emberek visszatérnek a szokásos életmódhoz „- mondta Greg Heckman vezérigazgató.
A Bunge egymás után a hatodik negyedévben könyvelhetett el profitnövekedést, mivel a növekvő agrártermék árak az aktív mezőgazdasági termelők értékesítését váltották ki Észak-Amerikában és Ausztráliában, ami növelte a Bunge fő agráripari egységének beszerzési, eladási és feldolgozási eredményét.
A vállalat azon dolgozik, hogy még több terméket szorítson ki a meglévő olajosmag-feldolgozó és finomító egységeiből, hogy kielégítse a gyorsan növekvő, megújuló dízelágazat növekvő növényolaj-igényét – tette hozzá Greg Heckman.
Habár néhány rivális bejelentette, hogy új feldolgozó létesítményeket tervez, a vezérigazgató szerint a Bunge-nak először „meg kell felelnie a hosszú távú hozamok területén” – számolt be a Thomson Reuters.
A Bunge eredményei bepillantást engedtek abba, hogy a világ legnagyobb gabonakereskedői hogyan tudnak kilábalni az élelmiszer- és üzemanyag-kereslet jelentős változását kiváltó járvány miatti leállásból. Az eredmények a rivális Archer Daniels Midland Co. vállalatnál is erős bevételnövekedést tükröztek a múlt héten.
A Bunge által elért nettó jövedelem az első negyedévben 471 millió dollárra, azaz részvényenként 3,13 dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 139 millió dollárról, vagyis részvényenként 91 centről, és meghaladja az átlagos elemzői részvényenkénti 1,54 dolláros becslést. A társaság papírjainak árfolyama mintegy 1,2 százalékkal emelkedett a Wall Streeten.
A Bunge a világot behálózó, a termőföldtől a kiskereskedelmi ellátásig terjedő integrált tevékenységeket folytató, vezető nagyüzemi mezőgazdasági és élelmiszergyártó vállalat. A társaság öt szegmenssel tevékenykedik: mezőgazdaság, étkezési olajtermékek, malomipar, cukor és bioenergia, valamint műtrágya. A magyarországi Bunge Zrt. legrégebbi és legismertebb márkája a Vénusz, mely 1952 óta elérhető a hazai üzletekben. A Bunge agrárüzletága globális szinten több tízmillió tonna árut állít elő és szállít évente.