A ketchup szerte a világon ismert és használt ételízesítő, éppen ezért elterjedt a hamisítása is. A Heinz talált ki ez ellen egy okos megoldást.
A ketchup paradicsomból, különféle fűszerek hozzáadásával készült mártás. Szerte a világon igen népszerű, a gyorsételek szinte el sem képzelhetők nélküle. Komoly problémát jelent viszont a hamisításuk.
Ez ellen talált ki egy ötletes megoldást a Heinz márka, amely a Kraft Heinz Company vállalathoz tartozik. Az alapvető gondjuk az volt, hogy az éttermek – miután kifogytak az eredetiből – szívesen töltötték fel a Heinz ketchupos üvegeket kevésbé ismert, és kevésbé jóízű, egyáltalán nem gusztusos kinézetű termékekkel.
Ez egyrészt a fogyasztók megtévesztését jelenti, másrészt pedig az amerikai márka hírnevét is rontja. A Heinz 1876 óta gyárt paradicsomból készült szószokat, és manapság több száz milliós tételben értékesíti (nem túl olcsó) termékeit szerte a világon.
A vállalat a hamisítási problémára azt a megoldást találta ki, hogy pontosan azonosította a ketchupja vörös árnyalatát (az úgynevezett Pantone skála segítségével), és ezt a színt elhelyezte az üvegei címkéin is.
Ezáltal a fogyasztók egy szempillantás alatt össze tudják vetni, hogy az eléjük tett ketchup valódi Heinz-gyártmány, vagy valami olcsóbb hamisítvány, cseretermék. A módszert 2023 márciusa óta Törökországban tesztelik, ahol szívesen fogyasztanak mindenféle ételhez paradicsomszószt, és ezáltal az ételárusok is gyakran esnek kísértésbe a ketchuppal kapcsolatban.
A vállalat felmérése szerint a fogyasztók 97 százaléka képes volt a címke alapján azonosítani a való Heinz ketchupot, és ezzel máris 24 százalékkal csökkent a hamisítványok használata a török utcai árusok körében.
(Fotó: pixel1/Pixabay)