Életmód, gasztronómia

A kávé és az állateledel iránti kereslet növekedhetett jelentősen

Agrofórum Online

A Nestle élelmiszercsoport az elemzői várakozások szerint 7,1%-os organikus értékesítési növekedést produkálhatott 2021-ben, ez majdnem kétszerese az egy évvel korábbinak a kávé és állateledel iránti erős keresletnek köszönhetően, de a magas ráfordítási költségek rontják a jövedelmezőséget.

A piacok az idei évre vonatkozóan különös tekintettel arra összpontosítanak, hogy a KitKat és a Nescafe gyártó képes-e emelni árait anélkül, hogy veszélyeztetné a volumennövekedést és a piaci részesedéseket. Alaposan megvizsgálják a kávé, a kisállat üzletág és a növényi alapú élelmiszerek kilátásait, amelyek előnyösen alakultak a koronavírus-járvány során.

Szakértők szerint fontos, hogy bármilyen jel utalhat-e arra, hogy a vállalat tovább csökkentheti részesedését a L’Oreal kozmetikai csoportban. Ha esetleg ez egy nagy felvásárlás finanszírozása érdekében történne, az a címlapokra kerülne.

A vállalat által összeállított konszenzus szerint az organikus eladások, amelyek kiküszöbölik az árfolyamingadozásokat és az akvizíciókat, az egész évben várhatóan 7,1%-kal emelkednek, beleértve a mennyiség 5,2%-os és az árak 1,8%-os növekedését. Az előrejelzés szerint az utolsó negyedévben lassulás várható az első kilenc hónapban tapasztalt 7,6%-os növekedési ütemhez képest – számolt be a Reuters.

A nyersanyagok, az energia, a szállítás és a munkaerő költségeinek emelkedése miatt a Nestle kereskedelmi működési haszonkulcsa enyhén, 16,7%-ra csökkenhet a 2020-as 16,9%-ról.

A Peer Unilever a múlt héten arra figyelmeztetett, hogy a jövedelmezőség sérülékeny, mivel nehezen tudják eléggé emelni az árakat ahhoz, hogy ellensúlyozzák a magasabb költségeket. „Az Unilever figyelmeztetése egyértelműen megrázta a piacot” – mondta Jon Cox, a Kepler Cheuvreux elemzője. „Mindeközben azonban hajlamos vagyok azt gondolni, hogy a Nestle prémium kategóriákba tartozik, és 2022-ben az árakkal többé-kevésbé ellensúlyoznia kell az inflációs nyomást” – tette hozzá a szakértő.

A Jefferies elemzője, Martin Deboo a múlt hónapban „alulteljesítésre” rontotta a Nestle ajánlási besorolását, rámutatva a kávé és a kisállat terület kemény helyzetére, valamint az idei árrés jelentette ellenszélére.

Decemberben a Nestle 20,1%-ra csökkentette részesedését a L’Orealban, és új, 20 milliárd svájci frankos részvény-visszavásárlási programot jelentett be. A közelmúltban többségi részesedést szerzett az Orgain fehérjeport gyártó cégben is.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Baj van a sütőtökkel, ezekre ügyeljen fogyasztás előtt

2025. október 7. 16:10

Az év során ritkán jut a tányérunkra az édes és laktató sült tökből, aminek azonban a hátrányait is érdemes mérlegelni.

Chia mag: a titok az egészséges szívért

2025. október 2. 07:10

A chia mag apró, mégis óriási erejű szuperélelmiszer, amely gazdag tápanyagaival támogathatja egészségünket.

4+1 gyógynövény, ami elűzi a téli depressziót

2025. szeptember 27. 11:10

A téli hónapok hosszú, sötét napjai gyakran rontják a hangulatot és csökkentik az energiaszintet, ezért érdemes természetes megoldásokhoz, például gyógynövényekhez nyúlni, amelyek segíthetnek a testi-lelki egyensúly fenntartásában.

Pálinkafesztivál Füzéren: ízek és hagyományok egy helyen

2025. szeptember 26. 13:10

A XVI. Füzéri Pálinkafesztivál nemcsak gasztronómiai élményt, hanem kulturális és közösségi ünnepet is kínál a látogatóknak.

Újranyitja kávézói nagy részét a Starbucks Kínában

2020. március 3. 08:03

A Starbucks sokáig a legnagyobb kávézólánc volt Kínában, ám január elején a Luckin Coffee megelőzte a amerikai versenytársát.

Hogyan illik össze a méz a kávéval?

2024. szeptember 11. 16:10

Bemutatták a Nespresso Bloomot, az első olyan mézet tartalmazó termékcsaládot, amelyet a Nespresso kávéhoz való kávécserjékből nyernek.

A következő generációs élelmiszer-technológiára figyel a Starbucks

2020. május 1. 05:36

A Starbucks kereskedelmi partnerséget hoz majd létre a következő generációs élelmiszer és kiskereskedelmi technológiai vállalatokkal.

A kakaó vezette a globális árupiaci áremelkedést tavaly

2025. január 30. 07:10

Nagy a baj a legkelendőbb élvezeti cikkekkel: a kakaó ára csaknem háromszorosára nőtt, az arabica kávé ára pedig 40 éves rekordot döntött.