Életmód, gasztronómia

A Lidl csökkenti az állati termékek vegán alternatíváinak árait 

Agrofórum Online

Az élelmiszer-kereskedő bejelentette, a jövőben a saját márkás vegán termékek szinte teljes kínálata ugyanolyan alapáron lesz elérhető Németországban, mint a hasonló állati eredetű termékek. A vegán ételek jellemzően lényegesen drágábbak, mint az állati eredetűek.

Ezzel az intézkedéssel a cég nem csak a vegán étrendet követőket szeretné elérni, hanem az úgynevezett flexitáriánusokat is, ők azok, akik csak alkalmanként fogyasztanak állati eredetű termékeket. „Az árkorrekcióval egyre inkább arra szeretnénk ösztönözni vásárlóinkat, hogy próbálják ki a növényi alapú alternatívákat – anélkül, hogy az ár lenne a döntő kritérium” – magyarázta Christoph Graf, a német Lidl ügyvezető igazgatója.

A Lidl szerint a 2020-ban indult vegán márkájuk megkönnyíti a növényi alapú étrend felé való elmozdulást. A kínálatban már több mint 100 termék és – szezontól és akciós ajánlatoktól függően – akár 650 egyéb vegán termék is megtalálható. 

A diszkont azt is célul tűzte ki maga elé, hogy a 2023-as pénzügyi évtől közölje az állati fehérjeforrások arányát a növényi eredetű fehérjeforrásokhoz képest. A Lidl kínálatában a növényi és állati fehérjeforrások aránya Németországban 11-89 százalék volt 2022-ben; a tejtermékek esetében 6-94 százalék volt ez az adat.

A Lidl volt az első német élelmiszer-kiskereskedő, aki nyilvánosságra hozta a fehérjearány adatait. Az Albert Schweitzer Alapítvány elnöke, Mahi Klosterhalfen üdvözölte a lépést. Szerinte a növényi tartalomnak a Lidl tervei szerinti 2030-ra a fehérjéknél 20 százalékára, a tejtermékeknél 10 százalékára való emelése azonban csak óvatos lépés a helyes irányba.

Christine Singer, a Bajor Gazdák Szövetségének (BBV) regionális gazdálkodója ugyanakkor bírálta a Lidlt, amiért szándékosan megpróbálta a fogyasztói magatartást a piac megkerülésére felhasználni. Ez szerintük közvetve rossz fénybe helyezné az állati eredetű élelmiszereket, még akkor is, ha a Lidl 2030-as fehérjestratégiájának célja továbbra is 80 százalékban állati eredetű élelmiszereket tartalmaz – írt a német agrarheute mezőgazdasági szakportál. A BBV azt is bírálja, hogy a Lidl fehérjestratégiájában mind az élelmiszer eredete, mind a vegán helyettesítő termékek magas feldolgozottsága túl kevés figyelmet kap.

(Kép: Lidl Deutschland)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Miért csökken a vegánok száma? Most minden kiderül!

2025. augusztus 3. 11:10

Sok fogyasztó elbizonytalanodott a vegán étrend hatékonyságában: egészségi, gazdasági és ízélménybeli okokból térnek vissza húsos ételekhez.

Bioforradalom küszöbén: szárnyal a kereslet, bírják-e a hazai gazdák?

2025. július 21. 08:10

Rekord ütemben nő a bioélelmiszer-forgalom, csökken a biofelár, de a gazdáknak az átállás még mindig komoly kihívás.

Mi legyen a barackkal? Tippek a kajszi otthoni feldolgozásához

2025. július 12. 16:10

A friss barack gyorsan romlik, de szerencsére sokoldalú gyümölcs: mutatjuk, hogyan és mire dolgozhatjuk fel a nyár egyik legnépszerűbb termését.

5 ok, amiért a levendula nélkülözhetetlen otthon

2025. július 3. 16:10

A levendula nem csak illatos virág: nyugtat, szépít, fűszerez, és molyűzőként is működik – valódi kincs a háztartásban és a kertben is.

Vaddisznómentes övezetet terveznek Németországban?

2021. október 8. 04:36

Németország bemutatta az Európai Bizottságnak azt a két kerítés közötti védőfolyosó tervét, amely megoldást nyújthat a betegség terjedése ellen.

Öt hónapos csúcson a kukorica ára a német sertéspestis miatt

2020. szeptember 11. 05:57

Európában a vevők kerültek fölénybe, de árnyalta a képet, hogy a malmi búza, a kukorica és a takarmánybúza drágulásának ellenére csökkent a repce ára.

Megbénult a német sertéspiac

2020. szeptember 24. 12:17

A sertéseknek halálos kórt okozó vírus (ASP) továbbra is jelentős hatással van a piaci trendre, de mindenekelőtt az exportra.

"Cigányszószból" Magyaros szósz lesz

2020. augusztus 25. 15:02

A német sajtóban a Knorr márka tulajdonosa, az Unilever azt közölte, hogy a korábbi elnevezést negatívan lehet értelmezni, ezért döntöttek az új név mellett.