27℃ 18℃
június 3. Klotild, Cecília, Károly
Életmód, gasztronómia

Az otthoni bárpultban látja a kiutat a röviditalgyártó

Agrofórum Online

A koronavírus miatti lezárások az alkoholos italok gyártóit is érzékenyen érinti, hiszen eltűnt a vendéglátóhelyek, bárok, kocsmák, éttermek és szállodák felől érkező kereslet. Az egyik röviditalgyártó olyan megoldást dolgozott ki, amely a bároknak és saját forgalmának is segítséget jelenthet. A világ legnagyobb családi tulajdonban lévő szeszes ital gyártója, a Bacardi a bármixerek know-how-val segíti a „koktélok elfogyasztását”. Közben az alkoholmentes változatok is hódítanak a piacon.

A koronavírus miatti első lezárás után a bárok fokozatosan nyitottak ki Európában és a kontinens 2500 Bacardi alkalmazottja 10 000 italt kínált fel az ünneplésre: mindenki három-három embert hívott meg a bárokba koktélozni a cég költségén.

Jelenleg a klubok és bárok már régóta a második hullám miatt tartanak zárva. Bár a gasztronómia, azaz a bárok és éttermek, illetve szállodák csak a Bacardi értékesítésének 20 százalékát adja, a lezárások mégis olyan márkákat érintenek, mint a Bacardi Rum, a Bombay Sapphire Gin, a Grey Goose Vodka, a Patron Tequila és a Martini. A bárokban az emberek kipróbálhatnak új italokat. Számunkra a gasztronómia fontos csatorna a márkák építésében.

Bacardi emellett segíteni akar a gyengélkedő bárokban a lezárás során, ezért elindította az egész Európára kiterjedő „Bring the Bar Home” online portált. A bárok tulajdonosai itt mindent megtalálnak, amire szükségük van egy házhozszállítási vagy átvételi szolgáltatás létrehozásához. A vendéglősök ingyenes szoftvert kapnak saját koktélcímkéik, receptjeik megtervezéséhez és kinyomtatásához, valamint a közösségi médián keresztüli marketing segítséget is kapnak. „A bárok számára mindez ingyenes. És végül mi is profitálunk belőle, vélhetően még a világjárvány után is” – mondta Nicolas Rampf, a Bacardi egyik vezetője, akit a Handelsblatt német gazdasági hetilap honlapja idézett.

A „Bring the Bar Home” online portál nyitólapja

A Bacardi nemrégiben elkezdett alkoholmentes italokat kínálni. „Technológiailag nagyon bonyolult volt olyan aperitifek kifejlesztése, mint Martini Vibrante vagy Floreale, amelyek nem tartalmaznak alkoholt” – magyarázta Nicolas Rampf. A kevés alkohollal vagy anélkül fogyasztott szeszes italok kategóriája, illetve a „tudatos ivás” még mindig kevésbé népszerű. De ez a szegmens tízszeresére nőhet a következő öt évben. Elsősorban a „digitális bennszülöttek” szeretnek alkohol nélkül koktélozni.

A Bacardi 158 évvel ezelőtti megalapítása óta számos válságot, háborút élt át. 1862-ben a spanyol emigráns és kereskedő, Facundo Bacardi Masso vett egy kis rumfőzdét Kubában, és egyfajta forradalmat indított el. Társadalmilag elfogadhatóvá tette a rumot. Két desztillátumból, amelyeket szénnel szűrt, finom, tiszta rumot készített, amely alkalmas volt koktélok keverésre.

A cég portfóliója már mintegy 200 márkára nőtt a felvásárlások révén. 2018-ban a Bacardi teljesen átvette a tequila gyártót, a Patron Spirits-t, amelyet akkor 5,1 milliárd dollárra becsültek. Európa a Bacardi második legnagyobb piaca. Körülbelül 7000 embert alkalmaznak világszerte.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ötletek bodzára: így dolgozzuk fel a friss bodzavirágokat!

2025. június 1. 05:40

Végre virágzik a bodza és készülhetnek a bodzás finomságok! Az elkészítési lehetőségekből szemezgetünk most.

Varázsgomba: terápia vagy tudatmódosító kockázat?

2025. május 25. 11:10

A varázsgomba új reményt nyújthat a mentális betegségek kezelésében – de csak tudatos, szabályozott körülmények között.

Matcha-hiány: a kereslet meghaladja a kínálatot

2025. május 22. 08:10

Japánban globális keresletnövekedés okoz matcha-hiányt, miközben a termelés bővítése komoly akadályokba ütközik.

Allergia megelőzése avokádóval – tudományos áttörés?

2025. május 18. 16:10

Egy finn kutatás szerint a terhesség alatti avokádófogyasztás jelentősen csökkentheti a csecsemők ételallergiájának kockázatát.

A bizonytalanság miatt csökken az agrártermékek ára

2020. január 30. 09:02

Olyan szempontból a legrosszabbkor jött a koronavírus, hogy a gabonapiacon mindenki a kereslet élénkülésére számított a kereskedelmi egyezség aláírását követően.

Drasztikusan zuhant az ukrán zöldség- és gyümölcsexport

2020. augusztus 16. 04:38

A COVID időszak alatt Ukrajna zöldség- és gyümölcskiviteléből származó bevétele 58,5 millió dollárra esett vissza.

Covid-19: a mediterrán bodorrózsa lehet az egyik megoldás? - Minden, amit tudni érdemes a növényről

2020. október 29. 17:50

Pár héttel ezelőttig kevesen ismertük ezt a különleges, számtalan gyógyhatással bíró növényt. Mára már emberek ezrei beszélnek róla és bíznak benne, hogy megoldást hozhat a világ jelenlegi legsürgősebb és legösszetettebb humán-egészségügyi problémájára.

Beleremeghet a német húsipar a koronavírusba

2020. június 30. 09:47

Az autókkal ellentétben a húsiparban nem olyan egyszerű a leállás. Itt kilenc hónapot is igénybe vehet egy üzem leállítása.