Életmód, gasztronómia

Dél-Korea 16 éves küzdelme a zöldhagyma ízű gabonapehelyért

Agrofórum Online

Dél-Koreában a demokrácia jelentős győzelmeként üdvözlik, hogy egy 2004-es szavazás után végre a polcokra került a zöldhagyma ízesítésű gabonapehely.

Az elmúlt 16 évben többször is beszédtéma volt a termék bevezetése, de végül olyan sikert aratott a piacra dobás, hogy két nap alatt elfogytak a kezdeti készletek a boltok polcairól. A rajongók ezt követően már csak online vásárolhatnak az elsőre kissé bizarrnak tűnő, reggelire szánt, tejjel együtt fogyasztandó gabonapehelyből – számolt be a Thomson Reuters hírügynökség.

A történet kezdete még 2004-ig nyúlik vissza, amikor is a Kellogg’s Korea egy egyszerű marketing kampányt indított az ötféle gabonát tartalmazó, Chex fantázianevű termékek számára. Arra kérték a dél-koreai embereket, szavazzanak egy új ízesítésről. A televíziós reklámban két rajzfilmfigurával jelölt verziót ajánlottak fel a nézőknek. A Chex Choco választáson a csokoládé ízesítésű Cheki-t és zöldhagyma ízesítésű Chaka kelt egymással versenyre. A marketingakció megtervezői nagyon biztosak lehettek dolgukban és teljesen biztosra vették a csokoládés változat győzelmét.

A Chakára érkező szavazatok száma azonban elég nagy meglepetésre meghaladták a Cheki szavazatainak a számát. Amikor a társaság rájött, hogy egy-egy szavazó több szavazatot is leadhatott, leállították az akciót és a csokis Cheki-t jelölték ki győztesnek.

A Chaka rajongók egyből csalást kiáltottak, és elutasították Cheki általuk „illegitim zsarnokságának” nevezett 16 éves időszakát. A Chaka és az egész szavazás azonban valamiért folyamatos téma maradt a dél-koreai hétköznapokban, a közösségi média térnyerésével olyan rendszeres hashtagek révén maradt a köztudatban, mint a #PrayForChex.

Kép: koreaboo

„Soha nem számítottunk arra, hogy a fogyasztók 16 évnél hosszabb ideig fenn tartják az érdeklődést a termék iránt” – nyilatkozta Kim Hee-Yeon, a Kellogg’s Korea képviselője. „Minden alkalommal, amikor új ízeket indítunk, vagy promóciós rendezvényeket tartottunk, az online közösségi fórumokon folyamatosan kérték a zöldhagymás ízt.”

Kim Hee-Yeon azt nyilatkozta, hogy a korlátozott kiadású ízek általában nagyjából három hónapig kaphatóak. Amikor a vállalat 50 „koreai kóstolót” keresett egy fókuszcsoportos vizsgálathoz, több mint 14 200 ember jelentkezett.

„Kiskorom óta szeretem a helyi ételeket fokhagymával, zöldhagymával vagy kimchivel” – mondta egy 24 éves élelmiszeriparral foglalkozó blogger, aki gyermekként a Chaka mellett szavazott. Szerinte egyébként a várva várt gabonapehelyben a zöldhagyma íze túl enyhe.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Coca-Cola új ízzel rukkol elő

2025. január 29. 17:10

A Coca-Cola új üdítőszériája nosztalgikus ízen alapszik. A termék várhatóan egy évig lesz elérhető a polcokon.

A hét legjobb takarítási trükk

2025. január 27. 12:10

A #CleanTok-on takarítási tippeket osztanak meg az emberekkel. Vannak közöttük olyanok, amelyek mindannyiunk számára hasznosak lehetnek.

Sós borok, sós pálinkák a népi gyógyászatban

2025. január 26. 12:10

A „csodaszereket” jobbára gabonából, kukoricából, burgonyából, törkölyből készítették, majd sós vízzel dúsították.

Hogyan fogyasszuk a propoliszt?

2025. január 17. 07:10

A propolisz antibakteriális tulajdonságai csökkentik a szájüregi baktériumokat és segítenek megelőzni a fogínygyulladást, fogszuvasodást és fertőzéseket.

Dél-Koreában szinte nem keletkezik élelmiszer-hulladék. Mit tanulhatunk tőlük?

2023. január 3. 09:34

Az Egyesült Államokban a legtöbb élelmiszer-hulladék a hulladéklerakókban végzi, míg Dél-Korea évről-évre csaknem 100%-ban újrahasznosítja azt, így ez a modell jó néhány alapelvre rávilágíthat.

Vertikális gazdálkodást folytat egy kávézó

2023. október 23. 11:10

A Sik Mul Sung 2022-ben új vendéglátóipari formációt vezetett be szöuli székhelyű vertikális farmkávézójával. Az első helyszín sikere után az eredeti koncepció egy második telephellyel tért vissza.

Átfogó program indul, okosfarmokat fejleszt Dél-Korea

2018. június 6. 09:58

A koreai mezőgazdaság a többi iparággal összehasonlítva valamivel fejletlenebb, ráadásul az elöregedés is megfigyelhető.

Újraindulhatott a német sertéshús exportja a sertéspestis után

2023. május 26. 07:36

Újraindítja a német sertéshús behozatalát Dél-Korea, miután több mint két évre felfüggesztette azt az afrikai sertéspestis miatt.