Életmód, gasztronómia

Dél-Korea 16 éves küzdelme a zöldhagyma ízű gabonapehelyért

Agrofórum Online

Dél-Koreában a demokrácia jelentős győzelmeként üdvözlik, hogy egy 2004-es szavazás után végre a polcokra került a zöldhagyma ízesítésű gabonapehely.

Az elmúlt 16 évben többször is beszédtéma volt a termék bevezetése, de végül olyan sikert aratott a piacra dobás, hogy két nap alatt elfogytak a kezdeti készletek a boltok polcairól. A rajongók ezt követően már csak online vásárolhatnak az elsőre kissé bizarrnak tűnő, reggelire szánt, tejjel együtt fogyasztandó gabonapehelyből – számolt be a Thomson Reuters hírügynökség.

A történet kezdete még 2004-ig nyúlik vissza, amikor is a Kellogg’s Korea egy egyszerű marketing kampányt indított az ötféle gabonát tartalmazó, Chex fantázianevű termékek számára. Arra kérték a dél-koreai embereket, szavazzanak egy új ízesítésről. A televíziós reklámban két rajzfilmfigurával jelölt verziót ajánlottak fel a nézőknek. A Chex Choco választáson a csokoládé ízesítésű Cheki-t és zöldhagyma ízesítésű Chaka kelt egymással versenyre. A marketingakció megtervezői nagyon biztosak lehettek dolgukban és teljesen biztosra vették a csokoládés változat győzelmét.

A Chakára érkező szavazatok száma azonban elég nagy meglepetésre meghaladták a Cheki szavazatainak a számát. Amikor a társaság rájött, hogy egy-egy szavazó több szavazatot is leadhatott, leállították az akciót és a csokis Cheki-t jelölték ki győztesnek.

A Chaka rajongók egyből csalást kiáltottak, és elutasították Cheki általuk „illegitim zsarnokságának” nevezett 16 éves időszakát. A Chaka és az egész szavazás azonban valamiért folyamatos téma maradt a dél-koreai hétköznapokban, a közösségi média térnyerésével olyan rendszeres hashtagek révén maradt a köztudatban, mint a #PrayForChex.

Kép: koreaboo

„Soha nem számítottunk arra, hogy a fogyasztók 16 évnél hosszabb ideig fenn tartják az érdeklődést a termék iránt” – nyilatkozta Kim Hee-Yeon, a Kellogg’s Korea képviselője. „Minden alkalommal, amikor új ízeket indítunk, vagy promóciós rendezvényeket tartottunk, az online közösségi fórumokon folyamatosan kérték a zöldhagymás ízt.”

Kim Hee-Yeon azt nyilatkozta, hogy a korlátozott kiadású ízek általában nagyjából három hónapig kaphatóak. Amikor a vállalat 50 „koreai kóstolót” keresett egy fókuszcsoportos vizsgálathoz, több mint 14 200 ember jelentkezett.

„Kiskorom óta szeretem a helyi ételeket fokhagymával, zöldhagymával vagy kimchivel” – mondta egy 24 éves élelmiszeriparral foglalkozó blogger, aki gyermekként a Chaka mellett szavazott. Szerinte egyébként a várva várt gabonapehelyben a zöldhagyma íze túl enyhe.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Tiszta fejjel a pálinkáról: mitől igazi a hungarikum? + videó

2025. augusztus 26. 16:10

Csak hazai gyümölcsből, szigorú szabályok mentén: Barabás Attila nagymester lerántja a leplet a pálinkáról keringő tévhitekről.

Házilag készített körömvirágkenőcs: recept!

2025. augusztus 24. 16:10

Természetes sebgyógyító és bőrápoló: készítsen otthon körömvirágkenőcsöt, amely megnyugtatja, regenerálja és védi bőrét!

A házi befőttek és dzsemek készítése hódít: íme a legjobb házi ötletek!

2025. augusztus 24. 05:40

A házi befőzés nemcsak hasznos, hanem örömteli elfoglaltság is, amelyben akár az egész család részt vehet.

Rejtett hibák, durva szabályszegések – ez a Nébih mérlege

2025. augusztus 22. 14:10

Több mint 160 ellenőrzést végzett a Nébih a nyári szezonban. Az első kör tapasztalatai alapján javul a higiénia, de nem mindenhol.

Újraindulhatott a német sertéshús exportja a sertéspestis után

2023. május 26. 07:36

Újraindítja a német sertéshús behozatalát Dél-Korea, miután több mint két évre felfüggesztette azt az afrikai sertéspestis miatt.

Vertikális gazdálkodást folytat egy kávézó

2023. október 23. 11:10

A Sik Mul Sung 2022-ben új vendéglátóipari formációt vezetett be szöuli székhelyű vertikális farmkávézójával. Az első helyszín sikere után az eredeti koncepció egy második telephellyel tért vissza.

Dél-Koreában szinte nem keletkezik élelmiszer-hulladék. Mit tanulhatunk tőlük?

2023. január 3. 09:34

Az Egyesült Államokban a legtöbb élelmiszer-hulladék a hulladéklerakókban végzi, míg Dél-Korea évről-évre csaknem 100%-ban újrahasznosítja azt, így ez a modell jó néhány alapelvre rávilágíthat.

Dél-Koreában a legdrágább egy kiló alma

2021. augusztus 12. 10:04

Globális szinten Dél-Koreában, Japánban és Puerto Ricóban a legdrágább egy kilogramm alma a statisztikák szerint.