Életmód, gasztronómia

Egyre több csokoládét vásárolnak a fogyasztók

Agrofórum Online

Sokan harcolnak csokoládéval otthon a kanapén a pandémia okozta frusztráció ellen: ez növelte tavaly a svájci csokoládégyártó Lindt & Sprüngli eladásait.

Az „otthoni fogyasztásra szánt termékek” iránti nagy kereslet volt a növekedés motorja 2021-ben – jelentette be a cég a Zürich melletti Kilchbergben. Fellendülés indult be az ajándékozási alkalmakra szánt termékek terén.

A tájékoztatásuk szerint az árbevétel 14,2 százalékkal 4,6 milliárd svájci frankra (körülbelül 1580 milliárd forint) nőtt a 2021-es pénzügyi évben. Ez nem csak a járvány első évétől való eltérést pótolta, az eredmény már meghaladta az amúgy is jó 2019-es eredményt.

A Lindt & Sprüngli beszámolója szerint több országban, így az egyik nagy piacnak számító Németországban is kétszámjegyű volt a növekedés. Az online üzlet mindenhol növekedett. Európán és Észak-Amerikán kívül különösen Brazília, Kína és Japán tűnt ki erőteljes árbevétel-növekedéssel.

A vámmentes területen – például a repülőtereken történő vásárlásnál – 2020-hoz képest helyreállt az értékesítés, de a koronavírussal összefüggő utazási korlátozások miatt még nem érte el a járvány előtti szintet.

A Lindt & Sprüngli tartja magát a 2022-es 5-7 százalékos árbevétel-növekedés hosszú távú céljához. A tervek között szerepel többek között a kínálat földrajzi bővítése, az online kereskedés bővítése és új termékek is – számolt be a német proplanta szakportál. A vegán és a csökkentett cukortartalmú csokoládé választékának tovább kell bővülnie a cég szerint.

A Lindt & Sprüngli AG egy svájci székhelyű, világszerte aktív holdingtársaság, amely csokoládétermékeket fejleszt, gyárt és értékesít. A társaság termékeit Lindt, Ghirardelli, Caffarel, Hofbauer és Kufferle márkanevek alatt értékesíti. A vállalatnak hat gyártóüzeme van Európában és kettő az Egyesült Államokban. A Társaság termékeit elsősorban Európán belüli országokban és az Észak-Amerikai Szabadkereskedelmi Egyezmény (NAFTA) országaiban értékesíti.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Károsak lehetnek a fekete műanyag konyhai eszközök

2025. február 5. 11:10

Ezeket a vegyi anyagokat azért építik be a konyhai eszközökbe, hogy csökkentsék a túlmelegedésből eredő tűzveszélyt.

Mégsem egészséges a görög joghurt?

2025. február 3. 16:10

Mint sok más joghurt, a görög joghurtok is tartalmaznak zselatint, amelyet állati bőr, inak, ínszalagok vagy csontok főzésével állítanak elő.

Elfeledett farsangi ételek

2025. február 2. 10:10

A farsanghoz kapcsolódó hagyományok és hiedelmek valóban gazdag örökséget alkotnak nemcsak Magyarországon, hanem világszerte is.

A jövő antibiotikumai hatástalanok lesznek a baktériumokkal szemben

2025. február 1. 16:10

Az új antibiotikumokat a fejlesztők gyakran úgy hirdetik, hogy nem alakul ki ellenük rezisztencia. Azonban ezt az állítást a rezisztencia-mentességről ritkán támasztják alá meggyőző adatok.

Jó hír a Milka gyártójáról

2020. június 17. 05:38

Március végi hír volt, hogy a Mondelez termékei iránti kereslet látványosan emelkedett. Ekkor a cég egyébként növelte a dolgozóinak fizetett órabért.

Kellemetlen meglepetés: a csokoládé lényegesen drágább, mint tavaly

2024. december 28. 16:10

Márkától és mérettől függően a csokoládé Mikulások akár 50 százalékkal, a mézeskalács szívek 32 százalékkal, a dominócsokik 12 százalékkal drágábbak.

Aki spórol, miért költ hatezer forintot egy dubaji csokira?

2024. december 11. 13:10

Egyszerűen emelni az árakat, de semmi újat nem kínálni kockázatos stratégia, amely jogosan büntetendő a vásárlók részéről.

Egy csepp Tisza-tó – Ahol sulyomból készítik a csokoládét

2023. január 26. 07:36

Habár közel 20 éve is van már annak, hogy Szabó István úgy döntött, ha törik-ha szakad, de ő megcsinálja a Tisza-tó csokoládéját, az ’Egy csepp Tisza-tó’ nevű csokoládé manufaktúrát mégis mindössze hét éve alapította meg.