Életmód, gasztronómia

Erős évek következhetnek a kávézóláncnál

Agrofórum Online

A Starbucks a befektetőknek tartott értekezletén arról beszélt, hogy jelentős visszapattanást várnak 2021-ben, és azt követően is.

A menedzsment 2022-ben több mint 20 százalékos eredménynövekedést vár, míg a hosszú távú igazított egy részvényre jutó eredmény, azaz EPS sorokon 10-12 százalékos éves növekedést jósolnak – tette hozzá az Equilor Befektetési Zrt. A befektetői prezentáció napjának kereskedése során 5 százalékot emelkedett a Starbucks részvényeinek árfolyama.

Kevin Johnson, a Starbucks Corp vezérigazgatója egyébként arra számít, hogy a koronavírus-járvány időszakának letelte után az ügyfelek visszatérnek a kávézókba, még akkor is, ha a vállalat több elviteles árusító helyet alakít ki. A jövőben a megrendeléseket elsősorban digitálisan, előre fizetve akarják felvenni, mivel a vállalat a változó szokásokra reagálva új üzletformátumokra térhet át. Az Egyesült Államokban az üzletek neve Starbucks Pickup lesz. Kína szárazföldi részén, a lánc leggyorsabban növekvő piacán pedig Starbucks Now néven szerepelnek majd, és a következő évben tervezett 600 üzletnyitás 10 százalékát az ilyenek tehetik ki.

Újdonság még 2021 tavaszán az Egyesült Államok összes üzletének kínálatában megjelenik a zabtej.

A kávézólánc egyébként már az utolsó gyorsjelentésében is a várt feletti eredményekről számolt be. A kávézólánc a koronavírus terjedése miatt ez előző hónapokban kénytelen volt bezárni számos üzletet, és korlátozni a működést még a kiszállítások területén is a COVID-19 járvány csúcspontján, de az eladások azóta javultak, mivel a fogyasztók a cég alkalmazásából rendelték a termékeket. A Starbucks árbevételének növekedése az Egyesült Államokban és Kínában, a legnagyobb növekedési piacokon, a vártnál gyorsabb volt.

A Starbucks csaknem 16 ezer kávézót működtet Starbucks, Teavana, Seattle’s Best Coffee és Evolution Fresh márkanevek alatt. A cégnek 346 ezer alkalmazottja van. Magyarországon 2010 júniusa óta van jelen a cég, az első hazai üzlet a budapesti Westend City Centerben nyílt meg. A vállalat a hazai megjelenéssel egy időben vezette be a cég 99 százalékban etikus forrásból származó kávéit. 2017-ben megnyitott az első vidéki kávézó Szegeden. A lánc dinamikusan növekszik, idén nyáron 34 kávézó működött országszerte, az elmúlt három évben csaknem háromszorosára nőtt a Starbucks egységeinek száma Magyarországon.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Tiszta fejjel a pálinkáról: mitől igazi a hungarikum? + videó

2025. augusztus 26. 16:10

Csak hazai gyümölcsből, szigorú szabályok mentén: Barabás Attila nagymester lerántja a leplet a pálinkáról keringő tévhitekről.

Házilag készített körömvirágkenőcs: recept!

2025. augusztus 24. 16:10

Természetes sebgyógyító és bőrápoló: készítsen otthon körömvirágkenőcsöt, amely megnyugtatja, regenerálja és védi bőrét!

A házi befőttek és dzsemek készítése hódít: íme a legjobb házi ötletek!

2025. augusztus 24. 05:40

A házi befőzés nemcsak hasznos, hanem örömteli elfoglaltság is, amelyben akár az egész család részt vehet.

Rejtett hibák, durva szabályszegések – ez a Nébih mérlege

2025. augusztus 22. 14:10

Több mint 160 ellenőrzést végzett a Nébih a nyári szezonban. Az első kör tapasztalatai alapján javul a higiénia, de nem mindenhol.

Hárommillió tonnás a brazil kávétermelés

2021. április 17. 06:03

Brazília a legnagyobb kávétermesztő ország a Földön, Vietnám a második, a harmadik helyet pedig Kolumbia szerezte meg a rangsorban.

Felvásárlásokkal növekedne a Nestlé

2020. február 19. 12:33

Lassan vissza akarnak vonulni a feldolgozott húsok és a csokoládé piacáról, ehelyett a kávéra és a növényi alapú élelmiszerekre akarnak koncentrálni.

A vártnál jobban teljesített a kávézólánc

2020. november 1. 08:38

A Starbucks kávézólánc a koronavírus terjedése miatt ez előző hónapokban kénytelen volt bezárni számos üzletet, és korlátozni a működést még a kiszállítások területén is a COVID-19 járvány csúcspontján, de az eladások azóta javultak.

Hét éves csúcson a kávé ára: 35 százalékkal drágult egy hónap alatt

2021. július 28. 08:57

Az arabica kávé ára a hét elején újabb 10% -kal emelkedett, miután a múlt héten közel 20%-ot ugrott meg, és elérte a közel hét éves időszak legmagasabb szintjét, mivel a szokatlan hideg időjárás veszélyezteti a kávétermést a világ legnagyobb termelő országában, Brazíliában.