Életmód, gasztronómia

Erős évek következhetnek a kávézóláncnál

Agrofórum Online

A Starbucks a befektetőknek tartott értekezletén arról beszélt, hogy jelentős visszapattanást várnak 2021-ben, és azt követően is.

A menedzsment 2022-ben több mint 20 százalékos eredménynövekedést vár, míg a hosszú távú igazított egy részvényre jutó eredmény, azaz EPS sorokon 10-12 százalékos éves növekedést jósolnak – tette hozzá az Equilor Befektetési Zrt. A befektetői prezentáció napjának kereskedése során 5 százalékot emelkedett a Starbucks részvényeinek árfolyama.

Kevin Johnson, a Starbucks Corp vezérigazgatója egyébként arra számít, hogy a koronavírus-járvány időszakának letelte után az ügyfelek visszatérnek a kávézókba, még akkor is, ha a vállalat több elviteles árusító helyet alakít ki. A jövőben a megrendeléseket elsősorban digitálisan, előre fizetve akarják felvenni, mivel a vállalat a változó szokásokra reagálva új üzletformátumokra térhet át. Az Egyesült Államokban az üzletek neve Starbucks Pickup lesz. Kína szárazföldi részén, a lánc leggyorsabban növekvő piacán pedig Starbucks Now néven szerepelnek majd, és a következő évben tervezett 600 üzletnyitás 10 százalékát az ilyenek tehetik ki.

Újdonság még 2021 tavaszán az Egyesült Államok összes üzletének kínálatában megjelenik a zabtej.

A kávézólánc egyébként már az utolsó gyorsjelentésében is a várt feletti eredményekről számolt be. A kávézólánc a koronavírus terjedése miatt ez előző hónapokban kénytelen volt bezárni számos üzletet, és korlátozni a működést még a kiszállítások területén is a COVID-19 járvány csúcspontján, de az eladások azóta javultak, mivel a fogyasztók a cég alkalmazásából rendelték a termékeket. A Starbucks árbevételének növekedése az Egyesült Államokban és Kínában, a legnagyobb növekedési piacokon, a vártnál gyorsabb volt.

A Starbucks csaknem 16 ezer kávézót működtet Starbucks, Teavana, Seattle’s Best Coffee és Evolution Fresh márkanevek alatt. A cégnek 346 ezer alkalmazottja van. Magyarországon 2010 júniusa óta van jelen a cég, az első hazai üzlet a budapesti Westend City Centerben nyílt meg. A vállalat a hazai megjelenéssel egy időben vezette be a cég 99 százalékban etikus forrásból származó kávéit. 2017-ben megnyitott az első vidéki kávézó Szegeden. A lánc dinamikusan növekszik, idén nyáron 34 kávézó működött országszerte, az elmúlt három évben csaknem háromszorosára nőtt a Starbucks egységeinek száma Magyarországon.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Vita a bor körül: egészséges vagy sem?

2025. május 11. 16:10

Egy új spanyol kutatás választ adhat arra a kérdésre, hogy a mértékletes borfogyasztás valóban jót tesz-e az egészségnek.

Aranyvessző: természetes gyógyír vagy túlértékelt csodaszer?

2025. május 9. 11:10

Az aranyvessző hazánkban is ismert gyógynövény, amelyet évezredek óta használnak különféle egészségügyi problémák enyhítésére.

Húsvéti termelői piacok és kézműves vásárok

2025. április 19. 13:10

Húsvét előtt országszerte rendezett termelői piacok és kézműves vásárok élénkítik a helyi gazdaságot, és ápolják a húsvéti hagyományokat.

Praktikus tanácsok gombaszedőknek + videó

2025. április 7. 16:40

A tavasz első gombáit vadásztuk Vass Éva gombaszakellenőrrel a pilisi erdőkben. Megismerkedhetünk a cseh kucsmagombával, az osztrák csészegombával, de mutatunk videónkban még egy gyönyörű, ám mérgező gombát, az óriás papsapkát is.

Várhatóan növekszik a kávétermelés és -fogyasztás 2023/24-ben

2023. június 23. 10:41

A globális kávétermelés az októbertől szeptemberig tartó 2023/24-es gazdálkodási szezonban 4,3 millió 60 kilogrammos zsákkal nőhet 2022/23-hoz képest, amikor 174,3 millió zsák volt a fogyasztás.

Hogyan illik össze a méz a kávéval?

2024. szeptember 11. 16:10

Bemutatták a Nespresso Bloomot, az első olyan mézet tartalmazó termékcsaládot, amelyet a Nespresso kávéhoz való kávécserjékből nyernek.

A vártnál jobban teljesített a kávézólánc

2020. november 1. 08:38

A Starbucks kávézólánc a koronavírus terjedése miatt ez előző hónapokban kénytelen volt bezárni számos üzletet, és korlátozni a működést még a kiszállítások területén is a COVID-19 járvány csúcspontján, de az eladások azóta javultak.

Így lesz a kávébabból friss, gőzölgő ital

2020. augusztus 31. 16:02

Az adatok szerint csak az Egyesült Államokban több mint 150 millió ember iszik kávét naponta. Világszerte a fogyasztás meghaladja a napi 2,25 milliárd csészét.