23℃ 18℃
szeptember 10. Nikolett, Hunor, Miklós
Életmód, gasztronómia

Méghogy boros nemzet … 700 millió korsó sört ittunk

VG

A szeptemberig tartó egy évben 146 milliárd forint volt a hazai kiskereskedelmi sörforgalom, ami több mint 350 millió liternek felel meg.

A múlt év októbere és ez év szeptembere között 146 milliárd forint értékben kelt el sör a magyarországi kiskereskedelemben, ami több mint 350 millió liternek felel meg – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen. A piackutató kiskereskedelmi indexe szerint az előbbi adatok értékben 10, mennyiségben 2 százalékos növekedést jeleznek. A két mutató közti eltérés sokkal inkább a fogyasztók minőség felé fordulásának, mint a drágulásnak tudható be. Ugyanakkor fontos hozzátenni, hogy a legutóbbi felmérések szerint a hazai sörértékesítésnek csak 65 százaléka történik a kereskedelemben, a fennmaradó 35 százalék a vendéglátóiparba, pontosabban az éttermeket, kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat tömörítő HoReCa szegmensbe kerül.

A sör főszezonja május és augusztus közé esik, ebben az időszakban az idén csaknem 64 milliárd forintért vásároltak sört a boltokban a Nielsen adatai szerint.

Ennek alapján tehát az év harmadára esett az egész éves értékesítés közel 44 százaléka – írja a Világgazdaság. Az üzletméret szerinti forgalom meglehetősen koncentrált, a 400 négyzetméternél nagyobb kereskedelmi egységekben keletkezett a forgalom több mint fele. Ezen belül a szupermarketet és diszkontot magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres kategóriára jut az értékesítés bő harmada, és ugyanennyi a kisebb alapterületű, legfeljebb 200 négyzetméteres boltokra.

A Nielsen adatai szerint a kiskereskedelmi sörforgalom csaknem 90 százalékát a hagyományos, ízesítés nélküli sörök adták. Az ízesítettek közül a citromos a legnépszerűbb 4 százalékos piaci részesedéssel. Hiába keresik egyre többen a barna- és a búzasört, a statisztika szerint az értékesítés 97 százalékát továbbra is a világos típusok teszik ki. Más megközelítésből: a gyártói márkás sörök 88 százalékot hasítanak ki értékben a kategória összforgalmából, a fennmaradó részen a saját márkás sörök osztoznak.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A csipkebogyó így őrzi meg erejét: szüret és feldolgozás szabályai

2025. szeptember 6. 14:10

A csipkebogyó gazdag C-vitamin-tartalma miatt értékes gyógynövény. A megfelelő időben szedve és feldolgozva egész télen kincset ér.

Házias ízek, illatok, hagyományok – ilyen a Nyitott Porták varázsa

2025. szeptember 1. 08:10

Egy nap alatt bejárni Szatmár-Bereget? A Nyitott Porták rendezvényen szarvasmarhától a kötött tésztáig, lekvárfőzéstől a házi süteményekig mindent átéltem.

Tiszta fejjel a pálinkáról: mitől igazi a hungarikum? + videó

2025. augusztus 26. 16:10

Csak hazai gyümölcsből, szigorú szabályok mentén: Barabás Attila nagymester lerántja a leplet a pálinkáról keringő tévhitekről.

Házilag készített körömvirágkenőcs: recept!

2025. augusztus 24. 16:10

Természetes sebgyógyító és bőrápoló: készítsen otthon körömvirágkenőcsöt, amely megnyugtatja, regenerálja és védi bőrét!

Jelentős profit csökkenésére számít a sörgyártó Anheuser-Busch

2020. február 28. 12:02

A vállalat becslése szerint január-februárban Kínában 285 millió dolláros bevételkiesést okozott a járvány, az EBITDA-t pedig 170 millió dollárral csökkentette.

Hatalmas bővítésbe kezd a Borsodi Sörgyár - Több árpára lesz szükségük?

2018. december 3. 06:29

A Borsodi Sörgyár Kft. értékesítése az idén a piaci átlag felett bővült, árbevétele, várhatóan a tavalyihoz hasonlóan, 10 százalékkal emelkedik.

Hazai biosör-termékcsaládot fejlesztettek ki

2023. április 30. 15:34

A cél hazai nemesítésű gabonafajták felhasználásával, javított beltartalmi értékekkel rendelkező, bio minősítésű sörök és malátaitalok kifejlesztése volt.

A Krombacher a legnépszerűbb német sör

2020. július 12. 14:02

A németek inkább hideg Pils típusú sört szeretnek fogyasztani. Nem csoda tehát, hogy a tíz legkeresettebb német sörmárka közül hét ilyen jellegű sört készít fő termékként.