Életmód, gasztronómia

Mizse: Le a kupakkal! – Edukációs kampánnyal a környezettudatosságért

Magyarvíz Kft.

A Nielsen kiskereskedelmi indexe* alapján a Magyarvíz Kft. 14,5 százalékos (literben mért mennyiségi) megoszlásával megelőzte hazai versenytársait, így a teljes tavalyi évre vonatkozóan elnyerte a piacvezető** címet, a márkák között pedig a Mizse éves szinten a második helyet foglalta el. A magyar ásványvízpiac a piackutató elemzése szerint 2018-ban (az értékesített darabszámok tekintetében) 4,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest; ugyanekkor a Magyarvíz ennek több mint dupláját, közel 10 százalékos növekedést ért el, a darabszintű eladások terén.

A cég ásványvízforgalmazóként, a Mizse pedig ismert hazai márkaként, a környezettudatosság érdekében elsőként helyezett el „zöld üzeneteket” a palackok címkéin, fenntarthatósági projektje keretében. A következő lépés pedig egy olyan környezettanulmány elkészítése, ami alapján további intézkedéseket tesznek a még zöldebb működés céljából.

A Nielsen piackutató kiskereskedelmi felmérése* értelmében a hazai ásványvízpiac az eladott palackadatok szerint 2018-ban 4,5 százalékkal (765,3 millió darabra) nőtt, míg a Magyarvíz Kft. 103,4 millió darab értékesítésével 9,8 százalékos növekedést ért el 2017-hez képest. Ezt a piaci érték feletti eredményt elsősorban a Primavera 13,6 és a zászlóshajó Mizse palackok 10,9 százalékos eladásnövekedései adták. Tavaly a literben számolt, átlagos ásványvízpiac-növekedés 3,3 százalék volt, míg a társaság ennek háromszorosát érte el – ebből a Mizse 11,4, a Primavera pedig 14,8 százalékot bővült – 2017-hez mérten.

A Magyarvíz Kft. saját adatai [amelyben a piackutatóhoz képest többek között a kis- és nagykereskedelemben forgalmazott mennyiségi számaik is szerepelnek] kimutatták, hogy 2018-ban 249,2 millió palackot értékesítettek – és ebből csak a Mizse 115,2 millió darabot tett ki. Ez összesen 13,6 százalékkal volt több, mint a megelőző évben. A márkák között a Mizse – eladott darabszámának 14 százalékos növekedése révén is – ezüstérmes lett a hazai ásványvízpiacon. (További főbb brandjeik közül a Primavera 20, a Zafír 8 százalékot nőtt.) A Magyarvíz Kft. 2018. év végére összesen 8,878 milliárd forint nettó árbevételt könyvelt el, ami a terveiknek megfelelően, 21 százalékkal magasabb volt, mint az előző év során.

„A tavalyi évünk rendkívül jól zárult: az ásványvízpiacon első lett a Magyarvíz, amit literben vizsgálva az ásványvíz szövetség*** is kimutatott. Úgy vélem, hosszú évek elkötelezett és kitartó munkájának köszönhetően válhattunk piacvezetővé, amelyre eddig pusztán egy-egy hónapban vagy negyedévben lehettünk büszkék. Mindemellett a kapacitásbővítések, a folyamatos innováció, valamint a szakmai és fogyasztói elismerésekben gazdag termékeink hozták meg ezt a sikert számunkra” – mondta Balog Zoltán kereskedelmi igazgató. Majd a saját palackeladási adataikat említve hozzátette: vezető pozíciójukat az idei első két hónapban is megerősítették, mely szerint januárban 14, februárban pedig várakozáson felül, 17 százalékkal teljesítették túl az előző év azonos időszakában elért értékesítésüket.

 

„A környezetkímélés, a fenntarthatóság egy hosszú távú, belső és külső munka, és mi ebbe a sokrétű, átfogó feladatba vágtunk bele az idei évtől. A környezettudatosság mára valóban a hétköznapjaink részévé vált, s mivel mi is „természetes terméket” állítunk elő, így ez a téma még fontosabb számunkra vállalatként és magánemberként egyaránt. A Mizse márka a családok vize is, így részünkről még nagyobb odafigyelést igényel, illetve az edukáció is kiemelt szerepet kap a márkánál” – emelte ki a kereskedelmi igazgató.

A Magyarvíz Kft. a kampány részeként egyértelmű és praktikus tanácsokkal látja el a fogyasztókat, a honlapon, a facebookon, és Mizse palackokon. A cég meggyőződése, hogy a komoly környezeti problémák megoldásának kulcsa a tudatos hozzáállás, hiszen a szelektíven visszagyűjtött PET nem szemét, hanem alapanyag. Az öt „zöld üzenet” pedig: Le a kupakkal! Üresen dobd ki! Taposd laposra! Ne szemetelj, szelektálj! Hasznosítsd újra! (Bővebben: www.primaveraviz.hu/kornyezetvedelem)

* Forrás: Nielsen kiskereskedelmi index – Teljes Magyarország, darab- és literben mért mennyiségi eladások az ásványvizek piacán a 2017.
január-december és a 2018. január-december közötti időszakokra vonatkozó adatok szerint, a Magyarvíz Kft. részére szállított adatok
alapján.
** A Szentkirályit és a Kékkútit külön gyártóként kezelve.
*** Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség (MAGYÜSZ)

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

4+1 gyógynövény, ami elűzi a téli depressziót

2025. szeptember 27. 11:10

A téli hónapok hosszú, sötét napjai gyakran rontják a hangulatot és csökkentik az energiaszintet, ezért érdemes természetes megoldásokhoz, például gyógynövényekhez nyúlni, amelyek segíthetnek a testi-lelki egyensúly fenntartásában.

Pálinkafesztivál Füzéren: ízek és hagyományok egy helyen

2025. szeptember 26. 13:10

A XVI. Füzéri Pálinkafesztivál nemcsak gasztronómiai élményt, hanem kulturális és közösségi ünnepet is kínál a látogatóknak.

Túró: az őszi fehérjebomba, ami formában tart

2025. szeptember 24. 13:10

A túró fehérjében gazdag, laktózmentes változatban is kapható – így ősszel mindenki élvezheti az egészséges finomságot!

Sütőtökmag: snackből a vetőmagig – minden, amit tudni kell

2025. szeptember 23. 11:10

Ismerje meg, hogyan pirítsa a sütőtökmagot, mire jó sütés előtt és után, és miként lehet magfogással biztosítani a jövőbeni termést.

Gazdaságátadás, nemzedékváltás – az AGRYA és az AgroStratéga közös kutatása

2018. július 17. 13:44

Az agrár-nemzedékváltással, gazdaságátadással kapcsolatos probléma évek óta ismert az ágazat szereplői számára, ám a megoldáshoz nem készültek megfelelő tervek és csak részben történtek érdemi intézkedések.

Ingyenes üzenetküldés: a szó elszáll, a chat megmarad

2019. március 25. 09:48

Piackutatásunkban arra a kérdésre is választ kerestünk, hogy mely ingyenes üzenetküldő alkalmazásokat kedvelik a mezőgazdasági vállalkozások döntéshozói.

Epidémia, pandémia, infodémia – régi fogalmakat tanulunk újra

2021. március 26. 18:49

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) főigazgatója már egy évvel ezelőtt, a Covid–19-járvány világszintű kirobbanásakor az infodémia korának nevezte a mostanit. Magát a kifejezést David J. Rothkopf neves politikai elemzőnek köszönhetjük, aki az előző világjárvány, a SARS-fertőzés során alkotta azt meg.

Csúcson van a mezőgazdasági beruházást és a gazdaságátadást tervezők aránya is

2021. október 27. 07:36

Az elmúlt tíz évben nem mértünk még ilyen nagy arányú gazdaságátadási szándékot, de a beruházási hajlandóság szintje is öt éve haladta meg legutóbb az ideit.