Életmód, gasztronómia

Öné az egyik? Elkészült a 10 milliomodik Toyota RAV4

Agrofórum Online

10 millió darabos eladásával új mérföldkőhöz érkezett a Toyota úttörő SUV-modellje: a tekintélyes mennyiség 26 évet és öt modellgenerációt ölel fel.

Több, mint negyed évszázda, kategóriateremtő modellként a Toyota RAV4 alapozta meg a kompakt, városi SUV-k piacát, ahol azóta is világszerte a legnépszerűbb modellnek számít. A Toyota ma a sikertörténet új fejezetére készül, hiszen a minden előzetes várakozást felülmúlóan népszerű öntöltő hibrid elektromos változat mellé 2020 második felében a modell történetében először csatlakozik a RAV4 Plug-in Hybrid is.

Immáron a RAV4 is bekerüt azon Toyota modellek ’elit klubjába’, amelyek nyolc számjegyű értékesítéssel büszkélkedhetnek – a klub rangidőse, és egyben a világ legnagyobb darabszámban értékesített autója egyébiránt a Toyota Corolla, amely több, mint fél évszázad alatt lassan az 50 milliós darabszámhoz közelít.  A Toyota RAV4-ből, a világ legkelendőbb SUV-modelljéből idén februárban kelt el a 10 milliomodik darab: ez az eredmény 5 modellgenerációt ölel fel a gyártás 1994-es kezdete óta.

Globális Toyota-modellként a RAV4 minden egyes generációváltással egyre népszerűbb lett. Az új piaci szegmenst teremtő kompakt, agilis szabadidő-SUV folyamatosan fejlődött, és ezzel párhuzamosan mind több vásárló érdeklődését keltette fel. 2019-ben a RAV4 nemcsak a világ legnagyobb darabszámban eladott SUV-je volt, hanem egyben a negyedik legkelendőbb személyautója is (az első helyet tavaly is a Toyota Corolla szerezte meg, de a TOP10-be befért még a Toyota Camry is).

A hazánkban is szegmensének egyik legkelendőbb modelljének számító Toyota RAV4 legnagyobb piaca ma Észak-Amerika, ahol csak tavaly több mint félmillió (535.000) darab gazdára 2019-ben, de az európai (133.000 db) és a kínai (127.000 db) értékesítés is kiugróan erős volt. 1994 óta Európában már több mint kétmillió RAV4 kelt el, és a legutóbbi, ötödik generációs modell – ami 2019 elején jelent meg a piacon – új éves értékesítési rekordot állított fel 130.000 darabbal. Idén a RAV4 újabb fontos evolúciós lépésre készül, hiszen bemutatkozik az új RAV4 Plug-in Hybrid, amely még komolyabb lehetőségeket kínál a nulla károsanyag-kibocsátású és nulla üzemanyag-fogyasztású elektromos hajtás terén.

Ki gondolta volna?

A RAV4 alapötlete először az 1989-es Tokiói Autószalonon kiállított RAV-FOUR tanulmányban öltött testet, ahol a Toyota azonnal felmérhette, milyen igény lenne egy kompakt, összkerékhajtású modellre. És bár csak egy formai tanulmányról volt szó – vagyis a gyár semmilyen műszaki részletet nem tudott megosztani róla – a nagyközönség mégis hihetetlenül lelkesen fogadta az ötletet. 1991-ben a projekt zöld lámpát kapott, és a mérnökök nekiláttak a fejlesztésnek. Amikor aztán 1994 márciusában a Genfi Autószalonon lehullott a lepel az első generációs RAV4-esről, kevesen gondolták volna, hogy ez az újszerű jármű átformálhatja majd az autópiacot.

Pedig ez történt: az új ötletekkel és új technológiákkal megalkotott modell megteremtette a modern életstílushoz tökéletesen illő kompakt, agilis és sokoldalú szabadidőautók szegmensét. A RAV4 a terepjárók új korszakának hírnöke volt, és a piac azonnal érdeklődve fordult az újdonság felé. Az autó már a kezdetektől globális modellként készült: Japánban 1994-májusában indult meg az értékesítése, amit a következő hónapban követett az európai, az afrikai, az ausztrál és a latin-amerikai piac. Észak-Amerikában 1996 januárjában debütált a RAV4.

Az első gyártási tervek havi 4500 darabról szóltak, de már a legelső hónapban 8000 megrendelés futott be, így meg kellett duplázni a gyártási kapacitást. A RAV4 taposta ki az utat egy vadonatúj SUV-szegmens számára, és azóta is töretlen a népszerűsége: bár bemutatása óta több mint negyed évszázad telt el, az autó még 2018-ban és 2019-ben is a legkelendőbb SUV volt, sőt tavaly ez volt a negyedik legnagyobb darabszámban értékesített személyautó.

A Toyota mindig odafigyelt arra, hogy szakadatlan fejlesztésekkel kövesse a vásárlók változó ízlését és elvárásait, ezért a RAV4 folyamatosan új meg új mércét állított a minőség, a teljesítmény és a praktikum terén. Az immáron globálisan 10 milliós értékesítési darabszámban testet öltő eredmények pedig magukért beszélnek.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Fagyasztott gesztenye: a házi tartósítás titkai

2025. november 4. 11:10

Ne hagyja, hogy megromoljon az őszi termés! Így fagyassza le a gesztenyét, hogy télen is élvezhesse az ízét.

Használható trükkök a megfelelő tűzifa kiválasztásához

2025. november 2. 16:10

Ha tudjuk, mi teszi igazán jóvá a tűzifát, akkor már nem választhatunk rosszul. Egy kulcsszó van: a fűtőérték.

Melyik tök héja ehető? Itt a válasz!

2025. november 2. 11:10

Nem minden tök héja rágós: van, amit bátran megehetünk héjastul is. Megmutatjuk, mely fajtákkal érdemes próbálkozni!

Megtilthatjuk a szomszédnak, hogy akkor zajongjon a ház körüli munkákkal, amikor akar?

2025. november 1. 09:10

Nyilvánvalóan senki sem végezhet akármikor nagy zajkeltéssel járó tevékenységet, bizonyos esetekben a szomszédoknak is van beleszólásuk ebbe a dologba.

Megduplázódtak a hazai pickup-eladások

2024. február 6. 09:10

Három százalékkal csökkent 2024 januárjában a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma éves alapon – derült ki a Datahouse adatiból. Két éves viszonylatban 4 százalékos a növekedés.

Ford Ranger a legkelendőbb pickup, de itt a TOP 10-es lista

2018. augusztus 7. 08:29

Júliusban 13 908 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 30 százalékos növekedés tavaly júliushoz képest, de a két évvel ezelőttivel összevetve már 44 százalékos a bővülés.

Toyota Hilux különleges offroad átalakító csomaggal

2023. október 1. 15:10

A Toyota a piacon egyedülálló módon a márkakereskedésekben megrendelhető professzionális offroad átalakító csomagokat kínál a Toyota Hiluxoz.

Sikerrel birkózott meg a namibiai sivataggal Fernando Alonso

2019. szeptember 4. 10:26

Miután korábban már hivatalosan is bejelentette, hogy megkezdi a felkészülést a lehetséges indulásra a 2020-as Dakar Rallyn, Fernando Alonso néhány hete háromnapos, intenzív tereprally képzésen esett át a TOYOTA GAZOO Racing munkatársaival a Namíbiai sivatagban. A FIA Hosszútávú Világbajnoki címvédő közel 1000 kilométert vezetett a 2019-es Dakar-győztes Toyota Hilux kormánya mögött.