Életmód, gasztronómia

Sokkoló módon riasztják el a fogyasztókat az édességektől

Agrofórum Online

Egy friss tanulmány szerint a figyelmeztetések és mindenekelőtt az édességekkel kapcsolatos megdöbbentő képek befolyásolják a vásárlási magatartást: rávehetik az embereket, hogy kevesebb cukros terméket vásároljanak, vagy akár teljesen kerüljék el azokat.

A „BMC Public Health” folyóiratban megjelent tanulmány szerint az egészségesebb életmód eléréshez a leghatékonyabbak a sokkoló képek lehetnek, hasonlóan a cigarettásdobozokon láthatókhoz. Azok a vizsgálatban résztvevő személyek, akik ilyen felvételekkel szembesültek, kevésbé voltak hajlandók édességet vásárolni.

Rövid távú egészségügyi problémák

A Göttingeni Egyetem adatai szerint egy online felmérés során 1040 ember adott tájékoztatást arról, hogyan érzékelik a különböző típusú figyelmeztetéseket a rövid távú egészségügyi következményekkel, például a fogszuvasodással vagy a hosszabb távú következményekkel kapcsolatban, mint például az elhízás és a 2-es típusú cukorbetegség.

„A rövid távú egészségügyi problémákkal kapcsolatos figyelmeztetések nagyobb figyelmet kaptak. Ennek az lehet az oka, hogy a következmények közvetlenebben tapasztalhatók” – magyarázza Clara Mehlhose, a tanulmány vezető szerzője.

A kutatók következtetése

A figyelmeztetések hatékonyak lehetnek. A leghatékonyabb, ha érzelmes és már ismerős szimbólumokat vagy képeket használnak. A sokkoló képek és a piros stoptáblák különösen jelentős hatással voltak a vásárlási döntésekre.

A tanulmány fontos betekintést nyújt az egészséges táplálkozást elősegítő és ezáltal a közegészségügy javítását célzó stratégiák kidolgozásához – számolt be az osztrák ORF. A jövőbeni tanulmányok megmutatják, hogyan működnek együtt az egészségügyi figyelmeztetések más egészségügyi intézkedésekkel, például a cukrot tartalmazó termékekre kivetett adóval.

A szakértők szerint a célzott egészségpolitika összefüggésében további kutatásokra van szükség, különös tekintettel a nem fertőző betegségek (NCD) lakossági észlelése és megértése kapcsán.

(Fotó: Pixabay)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Allergia megelőzése avokádóval – tudományos áttörés?

2025. május 18. 16:10

Egy finn kutatás szerint a terhesség alatti avokádófogyasztás jelentősen csökkentheti a csecsemők ételallergiájának kockázatát.

Vita a bor körül: egészséges vagy sem?

2025. május 11. 16:10

Egy új spanyol kutatás választ adhat arra a kérdésre, hogy a mértékletes borfogyasztás valóban jót tesz-e az egészségnek.

Aranyvessző: természetes gyógyír vagy túlértékelt csodaszer?

2025. május 9. 11:10

Az aranyvessző hazánkban is ismert gyógynövény, amelyet évezredek óta használnak különféle egészségügyi problémák enyhítésére.

Húsvéti termelői piacok és kézműves vásárok

2025. április 19. 13:10

Húsvét előtt országszerte rendezett termelői piacok és kézműves vásárok élénkítik a helyi gazdaságot, és ápolják a húsvéti hagyományokat.

Ennyivel drágulnak majd az élelmiszerek az árstop eltörlése után

2023. július 10. 11:40

A 2022 elején bevezetett élelmiszerár-stopot többszöri hosszabbítás után 2023. augusztus 1-jén vezeti ki a magyar kormányzat. Már látjuk, milyen mértékben ugrik meg az egyes termékek ára.

Minden idők legrosszabb cukorszezonja jön Kubában

2022. február 26. 04:05

Hivatalos médiajelentések szerint a kubai cukoripar minden idők legrosszabb szezonjához közeledik.

Cukorellátás saját termelésből – érdemes?

2018. augusztus 24. 08:04

Az uniós cukorkvóta eltörlése óta időről-időre felmerül új cukorgyár építésének ötlete. Az OTP agrárszakértői a hazai cukorrépa- és cukortermelés perspektíváinak bemutatásával, illetve a globális piaci trendek elemzésével adják meg a választ, érdemes-e a belevágni a cukorgyártás hazai fejlesztésébe.

Üvegbe zárt gyümölcsök

2019. április 28. 09:32

A Quali-T Bt. a függőséget okozó lekvárokon túl bodzafeldolgozással is foglalkozik. Sőt, ez az, ami jelenleg a cég gazdálkodásának legerősebb pillérje. A biofeldolgozáson kívül ugyanis szinte a kezdetektől készítenek exportra bodzavirág szörpöt, melyet félkész termékként értékesítenek.