Nagy vállalást tett a Coca-Cola. Az üdítőital-gyártó társaság európai leányvállalata 250 millió eurót fog elkölteni a következő három év alatt annak érdekében, hogy 2040-re megszüntesse az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását.
A világ legnagyobb üditőital-gyártó cégének szén-dioxid kibocsátás az elmúlt 10 év során 31 százalékkal csökkent – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt.. Ugyanakkor a vállalat még mindig közel évi 3,7 millió tonnát ömleszt ki, ami nagyjából egyenértékű Izland éves kibocsátásával.
A Coca-Cola egyébként idén várhatóan nem zár túl jó évet. A 2019-es 37,28 milliárd dolláros árbevétel után 2020-ra az elemzői várakozás 33,1 milliárd dollárra csökkenhet a Marketscreener adatai szerint. Az EBITDA, azaz a kamatfizetés, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény 11,77 milliárd dollárról 10,93 milliárdra mehet le. A nyereségsoron pedig arra számítanak az elemzők, hogy a 8,03 milliárd dollárra mérséklődik a tavalyi 8,92 milliárdot követően. Így az egy részvényre jutó eredmény 2,07 dollár után csak 1,87 dollár lehet. A visszaesés mögött vélhetően az áll, hogy a koronavírus járvány miatt globálisan visszaesett a vendéglátó szektor, így az ottani értékesítések jelentősen zuhantak. Bár az élelmiszer-áruházakban jellemzően nőtt a kereslet, de az nem tudta ellensúlyozni a vendéglátásban kiesett keresletet.
A Coca-Cola Company a világ egyik vezető alkoholmentes italok gyártásával és forgalmazásával foglalkozó vállalata. A tevékenység főként két terület köré szerveződik, az italok értékesítésére és a palackozására. Az üdítőket, koncentrátumokat, szirupokat, gyümölcsleveket, teaalapú italokat különböző márkanevekkel forgalmazzák, ilyen többek között a Coca-Cola, a Fanta, a Sprite, a Minute Maid vagy a Nestea. 2019 végén a csoportnak világszerte több mint 137 gyártási bázisa működött. A nettó árbevétel 68,6 százaléka nem az Egyesült Államokból származott, összesen 86 200 alkalmazottat foglalkoztatott a Coca-Cola.
A Coca-Cola Magyarország 13 márkát, 94 különböző terméket kínál 201 különböző kiszerelésben, 18 méretben. A vállalat üdítőital-portfóliójának közel fele cukor- és kalóriamentes, illetve alacsony cukortartalmú. A Coca-Cola vállalatcsoport palackozó partnerét, a Dunaharasztiban működő Coca-Cola HBC Magyarországot beleértve, összesen mintegy 120 milliárd forintot ruházott be Magyarországon, ezzel az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozónak számít: termékeit 26 országba exportálja, beszállítóival együtt 13 ezer munkavállalót foglalkoztat.