A húshelyettesítő élelmiszert gyártó Beyond Meat termékei inkább hóbortnak, mint megatrendnek bizonyultak. A befektetők nem erre számítottak - állítják elemzők. A vállalat 65,7 millió dolláros működési veszteséget termelt, ami azt jelenti, hogy termékeinek előállítása és forgalmazása többe kerül, mint amennyi az eladásokból származik.
Sok embernek az a benyomása, hogy a húspótlók és a zöldség alapú termékek piaca virágzik. De a valóság más, a helyettesítő-gyártók a túlélésért küzdenek. A növekedési kilátások rosszak, a tőzsdék ezt az árak esésével jelzik. A legjobb példa erre az Európában is jól ismert Beyond Meat, amely a piac zászlóshajó vállalatának tekinthető.
A Beyond Meat részvényei 33%-ot zuhantak áprilistól júniusig, ám azóta valamelyest helyreállt a kurzus. A Beyond Meat és más helyettesítő gyártók kilátásai azonban korántsem jók.
Nem is olyan régen még azt jósolták, hogy a szintetikus húsok és más helyettesítők gyártói berobbannak az élelmiszerek világában.
De most úgy néz ki a szegmens, mint egy hóbort, amelynek a 15 perces dicsősége már bizony elmúlt”
– emelték ki a Motley Fool elemzői.
A Beyond Meat 2009-ben alakult, és egy évtizeddel később került a tőzsdére. Először is a cég lenyűgözte a befektetőket egyedi üzleti ötletével. A cég célja az volt, hogy technológiai újításokkal a tömegek számára is alkalmassá tegye a „növényi alapú húst” – számolt be a német mezőgazdasági oldal, az agrarheute. A Beyond Meat azt állította, hogy újra lehet teremteni a valódi hús ízét és fogyasztói érzetét.