Dél-Koreában a demokrácia jelentős győzelmeként üdvözlik, hogy egy 2004-es szavazás után végre a polcokra került a zöldhagyma ízesítésű gabonapehely.
Az elmúlt 16 évben többször is beszédtéma volt a termék bevezetése, de végül olyan sikert aratott a piacra dobás, hogy két nap alatt elfogytak a kezdeti készletek a boltok polcairól. A rajongók ezt követően már csak online vásárolhatnak az elsőre kissé bizarrnak tűnő, reggelire szánt, tejjel együtt fogyasztandó gabonapehelyből – számolt be a Thomson Reuters hírügynökség.
A történet kezdete még 2004-ig nyúlik vissza, amikor is a Kellogg’s Korea egy egyszerű marketing kampányt indított az ötféle gabonát tartalmazó, Chex fantázianevű termékek számára. Arra kérték a dél-koreai embereket, szavazzanak egy új ízesítésről. A televíziós reklámban két rajzfilmfigurával jelölt verziót ajánlottak fel a nézőknek. A Chex Choco választáson a csokoládé ízesítésű Cheki-t és zöldhagyma ízesítésű Chaka kelt egymással versenyre. A marketingakció megtervezői nagyon biztosak lehettek dolgukban és teljesen biztosra vették a csokoládés változat győzelmét.
A Chakára érkező szavazatok száma azonban elég nagy meglepetésre meghaladták a Cheki szavazatainak a számát. Amikor a társaság rájött, hogy egy-egy szavazó több szavazatot is leadhatott, leállították az akciót és a csokis Cheki-t jelölték ki győztesnek.
A Chaka rajongók egyből csalást kiáltottak, és elutasították Cheki általuk „illegitim zsarnokságának” nevezett 16 éves időszakát. A Chaka és az egész szavazás azonban valamiért folyamatos téma maradt a dél-koreai hétköznapokban, a közösségi média térnyerésével olyan rendszeres hashtagek révén maradt a köztudatban, mint a #PrayForChex.
„Soha nem számítottunk arra, hogy a fogyasztók 16 évnél hosszabb ideig fenn tartják az érdeklődést a termék iránt” – nyilatkozta Kim Hee-Yeon, a Kellogg’s Korea képviselője. „Minden alkalommal, amikor új ízeket indítunk, vagy promóciós rendezvényeket tartottunk, az online közösségi fórumokon folyamatosan kérték a zöldhagymás ízt.”
Kim Hee-Yeon azt nyilatkozta, hogy a korlátozott kiadású ízek általában nagyjából három hónapig kaphatóak. Amikor a vállalat 50 „koreai kóstolót” keresett egy fókuszcsoportos vizsgálathoz, több mint 14 200 ember jelentkezett.
„Kiskorom óta szeretem a helyi ételeket fokhagymával, zöldhagymával vagy kimchivel” – mondta egy 24 éves élelmiszeriparral foglalkozó blogger, aki gyermekként a Chaka mellett szavazott. Szerinte egyébként a várva várt gabonapehelyben a zöldhagyma íze túl enyhe.