A Starbucks a befektetőknek tartott értekezletén arról beszélt, hogy jelentős visszapattanást várnak 2021-ben, és azt követően is.
A menedzsment 2022-ben több mint 20 százalékos eredménynövekedést vár, míg a hosszú távú igazított egy részvényre jutó eredmény, azaz EPS sorokon 10-12 százalékos éves növekedést jósolnak – tette hozzá az Equilor Befektetési Zrt. A befektetői prezentáció napjának kereskedése során 5 százalékot emelkedett a Starbucks részvényeinek árfolyama.
Kevin Johnson, a Starbucks Corp vezérigazgatója egyébként arra számít, hogy a koronavírus-járvány időszakának letelte után az ügyfelek visszatérnek a kávézókba, még akkor is, ha a vállalat több elviteles árusító helyet alakít ki. A jövőben a megrendeléseket elsősorban digitálisan, előre fizetve akarják felvenni, mivel a vállalat a változó szokásokra reagálva új üzletformátumokra térhet át. Az Egyesült Államokban az üzletek neve Starbucks Pickup lesz. Kína szárazföldi részén, a lánc leggyorsabban növekvő piacán pedig Starbucks Now néven szerepelnek majd, és a következő évben tervezett 600 üzletnyitás 10 százalékát az ilyenek tehetik ki.
Újdonság még 2021 tavaszán az Egyesült Államok összes üzletének kínálatában megjelenik a zabtej.
A kávézólánc egyébként már az utolsó gyorsjelentésében is a várt feletti eredményekről számolt be. A kávézólánc a koronavírus terjedése miatt ez előző hónapokban kénytelen volt bezárni számos üzletet, és korlátozni a működést még a kiszállítások területén is a COVID-19 járvány csúcspontján, de az eladások azóta javultak, mivel a fogyasztók a cég alkalmazásából rendelték a termékeket. A Starbucks árbevételének növekedése az Egyesült Államokban és Kínában, a legnagyobb növekedési piacokon, a vártnál gyorsabb volt.
A Starbucks csaknem 16 ezer kávézót működtet Starbucks, Teavana, Seattle’s Best Coffee és Evolution Fresh márkanevek alatt. A cégnek 346 ezer alkalmazottja van. Magyarországon 2010 júniusa óta van jelen a cég, az első hazai üzlet a budapesti Westend City Centerben nyílt meg. A vállalat a hazai megjelenéssel egy időben vezette be a cég 99 százalékban etikus forrásból származó kávéit. 2017-ben megnyitott az első vidéki kávézó Szegeden. A lánc dinamikusan növekszik, idén nyáron 34 kávézó működött országszerte, az elmúlt három évben csaknem háromszorosára nőtt a Starbucks egységeinek száma Magyarországon.