Összesen 55 096 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon 2019 első négy hónapjában. Ez 9 százalékos növekedés 2018 hasonló időszakához képest.
Áprilisban összesen 14 517 személyautót és kishaszonjárművet adtak el itthon, ez 6 százalékkal több a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest, azonban 45 százalékos növekedés 2017 negyedik hónapjával összevetve – derült ki a Datahouse adataiból. A márkák sorrendjét a Suzuki vezette áprilisban a Ford és a Skoda előtt. A négyhavi listán azonban a Ford, a Suzuki és a Volkswagen sorrend alakult ki.
A pick-up-piacon az első tíz helyezett sorrendje ugyanaz lett, mint egy hónappal korábban. A Ford Rangerekből az előző hónapban 1135 darab kelt el, ami 53 százalékos piaci részesedést jelent. A Toyota Hilux 19 százalékkal a második, a dobogóra még a Nissan Navara állhatott fel 13 százalékos piaci részesedéssel. Őket az Isuzu D-Max követi 7, a Volkswagen Amarok 4 és a Mitsubishi L200 3, a Mercedes-Benz X-osztály 2 és a Fiat Fullback 0,01 százalékkal. Érdekesség, hogy áprilisban egy-egy darab UAZ Patriot és Dodge RAM 1500 modellt is forgalomba helyeztek itthon.
A SUV-piacon fölényesen uralkodik Esztergomban készülő Suzuki Vitara. Idén eddig 3065 kelt el ebből a modellből, ami 18 százalékot jelent szegmensen belül. A Dacia Duster 8, a Ford Kuga pedig 6 százalékos szeletet hasított ki a tortából. Az első tízbe a Nissan Qashqai, a Toyota C-HR, a Kia Sportage, az Opel Mokka X, a Hyundai Kona, a Renault Captur és a Jeep Renegade fért még be.
A kishaszonjárművek piacán továbbra is a Ford Transit vezet, azonban a Fiat Ducato a múlt hónaphoz képest egy helyet előre lépve második, míg a Renault Master is egyet javított és harmadik lett. A Ford Transit Costum is feljebb lépett egy helyet, de a Volkswagen Transporter hármat csúszott vissza és ötödik lett. Az első tízbe a Peugeot Boxer, a Citroën Jumper, a Volkswagen Crafter, a Toyota Proace és az Iveco Daily fért be.
Az első négyhavi értékesítési számok kissé elmaradtak a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) növekedési várakozásaitól. Az egyesület szerint ennek egyik oka lehet a belsőégésű motorok, elsősorban a dízelek körüli valós és rémhírek, amelyek a vásárlók szándékait eltérítik. A tisztán elektromos és a plug-in hibrid gépkocsik forgalomba helyezése lassuló mértékben és kis mennyiség mellett növekszik, a felvevőpiac egyelőre korlátozott, és alatta van az év eleji várakozásoknak. A töltőhálózat ugyan fejlődik, illetve sok esetben az otthoni és a munkahelyi töltés is megoldott, de az autók ára továbbra is magas – jelezte az MGE.
„A kishaszonjármű piac emelkedést mutatott, de időarányosan elmarad az előrejelzéstől. Továbbra is szükségesnek tartjuk és szorgalmazzuk a vegyeshasználatú kishaszonjármű kategória felélesztését. Ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is” – közölte Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke.