Gépinfo

A Schäffer rakodók és kiegészítők hazai forgalmazója az AXIÁL Kft.

AXIÁL Kft.

Az AXIÁL Kft. 2020. december 1-jével megkezdte a Schäffer rakodók és kiegészítők kizárólagos magyarországi forgalmazását és a gépekhez kapcsolódó háttérszolgáltatás nyújtását is.

Schäffer: Minőség a kezdetektől

Az új beszállítónak köszönhetően jelentősen bővült az AXIÁL Kft. kínálata és szinte minden felmerülő igényre tud megfelelő rakodógépet ajánlani ebben a szegmensben, hiszen a német gyártó 22 db mezőgazdasági és 16 db építőipari modellel rendelkezik. A legkisebb derékcsuklós típus a kínálatban mindössze 1,4 tonna súlyú, a legnagyobb modell pedig 13 tonna üzemi tömeggel rendelkezik.

A gépek értékesítése az AXIÁL Kft. területileg illetékes kompakt gépekkel foglalkozó kollégáihoz kerül, még a szerviz- és alkatrészellátás a megszokott AXIÁL keretek között működik. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a nem az AXIÁL-tól vásárolt gépek garanciális ellátását, továbbra is az a forgalmazó látja el, akitől a rakodógépet megvásárolta az ügyfél.

Egy sikertörténet kezdete

Amikor Heinrich Schäffer 1956-ban megálmodta a ,,Schäffer” márkát, aligha tudhatta, hogy milyen sikertörténetről is lesz szó a későbbiekben. A vállalati stratégia már a kezdetektől fogva az ügyfélre összpontosított. A hangsúly nem a mennyiségre irányuló tömegtermelésen volt, hanem kifejezetten a felhasználók igényeinek megfelelő termékeken. 1956 óta áll családi tulajdonban, és a mai napig a vezetőséget a Schäffer család alkotja, ezzel is jelezve függetlenségüket és elhivatottságukat. A folytonosság és a gyors válaszadás jellemzi a márkát, melynek megfelelően a megújulás és az innováció folyamatos, válaszként az ügyfelek igényeire és a piaci fejleményekre.

Mérföldkövek a vállalat történetében

  • 1956-ban Heinrich Schäffer megalapította a vállalatot a németországi Erwitte városában. A gyár telephelye a mai napig itt található. Kezdetben kompakt betonkeverőket és traktorra szerelhető homlokrakodó eszközöket gyártottak.
  • 1979-ben megalkották a D25 megnevezésű első kompakt derékcsuklós rakodógépet, amely már hidrosztatikus hajtással rendelkezett. Ez fontos mérföldkő volt a vállalat életében.
  • 1981-ben a növekvő piaci igények miatt jelentősen bővült a vállalat, egy új 6400 m²-es gyárat és 1000 m²-es irodaházat építettek.
  • 1987-ben a Schäffer bemutatta ez első, kifejezetten építőipari felhasználásra tervezett Z-kinematikájú derékcsuklós rakodógépét. A mezőgazdasági felhasználásra tervezett gépek piros színűek lettek, az építőipari modellek pedig sárga festést kaptak.
  • 1996-ban megjelent a márka kínálatában a 870 T típus, amely az első teleszkópos-derékcsuklós modell volt a piacon.
  • 2008-ban a piaci sikereknek köszönhetően a vállalat tovább bővítette és fejlesztette a gyárát, így már közel 20.000 m²-en folytatódott a derékcsuklós rakodógépek gyártása.
  • 2010-ben bemutatta az SLT típusjelölésű kompakt, alacsony építésű gépeket a gyártó, amelyek kifejezetten szűk helyeken és épületen belüli munkákra ajánlottak.
  • 2017-ben a vállalat bemutatta a világon első, 100%-ban emissziómentes derékcsuklós mezőgazdasági és építőipari rakodógépeit. A 23e és 24e típusokban lítium-ion akkumulátorok szolgáltatják az energiát a meghajtáshoz. A rakodógépek kétféle akkumulátor rendszerrel rendelhetők, a gyorstöltő rendszernek köszönhetően kb. 30 perc alatt 80%-os töltöttségi szintre tölthetők fel az akkumulátoraik.

Minden igényt kielégítő termékportfólió

A gépeknek különböző igényeknek kell megfelelniük a mezőgazdaságban és az építőiparban, ezért a Schäffer mérnökei már a kezdetektől fogva ügyeltek arra, hogy mindkét terület számára megbízható és jól használható gépeket gyártsanak.

Az építőipari modellek sárga színben kerülnek gyártásra, ezeken a modelleken az első tornyok alacsonyabban találhatók, mint a mezőgazdasági modelleknél, illetve erősebb, robusztusabb munkahengerrel is szereltek, hogy megfeleljenek az ipar követelményeinek. Összesen 16 db, kifejezetten az építőipari felhasználásra szánt rakodógép található a Schäffer kínálatában, ezek közül 8 db Z-kinematikájú gémmel szerelt, 8 db pedig teleszkópos gémmel. A legkisebb modell ebben a kategóriában 1,7 tonnás, a legnagyobb típus működési tömege pedig eléri a 13 tonnát.

A Schäffer kezdetektől fogva elkötelezett partnere a mezőgazdaságban dolgozó ügyfeleknek, ezért ebben a szegmensben még nagyobb termékválasztékkal rendelkezik a német gyártó. Összesen 22 db piros színű kompakt, kerekes és teleszkópos rakodógép található a kínálatban. Szintén 1,4 tonna üzemi súlyú a legkisebb belépő mezőgazdasági modell, a legnagyobb típus pedig hasonlóan az építőipari szériához, 13 tonnás.

Egyedi és minőségi modellek

A Schäffer rakodógépek nagy előnye a versenytársakkal szemben, hogy minden egyes modellhez egyedi alvázat készítenek, illetve a nagyobb emelési magasság érdekében nem csak a gémeket gyártják hosszabbra, hanem a gém forgáspontját is magasabbra építik. Ennek köszönhetően vízszintes előrenyúlás esetén is kisebb a negatív billenő terhelés hatása és lényegesen jobb lesz a gép emelési kapacitása.

A derékcsuklós résznél található gömbcsukló karbantartásmentes, teljesen zárt, amelyre a gyár extra garanciát biztosít, ezzel is garantálva a német prémium minőséget. Nem igényelnek napi zsírzást, mint sok más rakodógépen, illetve nem áll fenn a veszélye annak, hogy víz vagy egyéb szennyeződések kerülnek a nem megfelelő helyekre. A kisebb Schäffer rakodógépek Kubota motorral szereltek, míg a nagyobb modellekben 66 LE fölött Deutz motorok találhatók. A gyár sok éves tapasztalata alapján kizárólag minőségi beszállítókkal dolgozik és minőségi alkatrészeket szerel a gépekbe, mint például Bosch Rexroth hidraulika szivattyúk, ZF és Dana Spicer tengelyek stb.

Hamarosan részletes termékbemutatókat olvashat az egyes modellekről az Axial.hu oldalon, addig is, ha bármilyen kérdése merül fel a Schäffer rakodógéppel kapcsolatban, az AXIÁL Kft. építőgépes üzletkötő kollégái készséggel állnak rendelkezésére!

Szöveg: Rózsás László, termékmenedzser, AXIÁL Kft.

Fotók: Schäffer

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Land Cruiser: a legendás terepjáró születése és sikertörténete

2025. január 29. 13:10

Az első generáció 1951-ben született meg, és a típus azóta is a robusztusság, a megbízhatóság és a kivételes terepjáró-képességek szinonimája.

Ilyen autót akarnak venni a magyarok

2025. január 29. 11:10

A potenciális autóvásárlók kétharmada inkább használt autót keres, ezzel szemben 21 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy új autót venne.

A legújabb Zetor bemutatkozott Magyarországon

2025. január 28. 08:10

A 6-os szériával a Zetor tulajdonképpen visszatér a gyökereihez, évtizedekkel ezelőtt a szériákat nem nevekkel, hanem számokkal jelölték.

Az állattartó telepek támogatásai: a Massey Ferguson gépei

2025. január 27. 12:30

A Massey Ferguson állattartó telepeket érintő támogatási programjaiba is beépíthető gépei.

Katasztrófához vezethet, ha tovább csökken a biodiverzitás

2019. május 24. 07:36

A növényi vegetáció produktivitásának csökkenése mellett ami igazán rémisztő, az a beporzásért felelős rovarok számának drasztikus csökkenése. Mellettük a kártevőket pusztító madarak és az óceánok és tengerek táplálékláncának alapját képező halfajok száma is drámai csökkenést mutat.

Az ipar 4.0 segítheti a mezőgazdaságot és az élelmiszeripart

2018. november 30. 13:36

Az ipar 4.0 révén óvatos becslések alapján is akár 10 százalékos hatékonyságnövekedés érhető el. Most az agráriumon, ezen belül kiemelten az élelmiszeriparon van a sor, hogy a már meglévő technológiákat ésszerűen alkalmazza sajátos feladataira.

Csaknem négyezer forinttal csökkent az átlagbér az agráriumban

2020. augusztus 7. 15:52

A 2020. január-május időszakra kumulált átlagbér 300 815 forint volt a mezőgazdaság, erdőgazdaság, halászat összevont kategóriában.

Már megjelent az áprilisi Agrofórum!

2019. április 15. 17:04

Vajon mi áll a hazai burgonya termőterület drasztikus csökkenésének hátterében, melyek az ágazat fejlesztési lehetőségei, fellendülhet-e ismét a burgonyatermesztésünk?