A legkisebb SUV-piacon, a háromajtós A-SUV kategóriában az eladások összesen 125 800 darabot tettek ki tavaly világszinten, ez 10 százalékos növekedést jelent. A Suzuki Jimny továbbra is jól szerepel a listán, ennek ellenére nagyon kevesen vásárolnak ilyen háromajtós járműveket. A klasszikus A-SUV piacon az eladások 785 200 darabot tettek ki, ami 13 százalékos növekedést jelent. A pluszt a japán Toyota Raize, valamint a dél-koreai Hyundai Venue jó fogadtatása okozta leginkább Indiában és az Egyesült Államokban. Ebben a kategóriában a járművek nagy részét Indiában értékesítik (a teljes forgalom 51 százalékát jelenti a szubkontinens), ezt követi Japán és Kína. Európában még nem fogadták szívesen ezeket a modelleket.
A háromajtós A-SUV kategóriában 83 ezer darabos eladással fölényesen vezet a Suzuki Jimny Sierra. Egy év alatt ötödével tudta növelni értékesítéseit a japán márka. A második helyet a Lada 4×4/Niva szerezte meg 30 ezer darabbal, ami viszont 17 százalékos éves mínuszt jelentett. A dobogóra a Mahindra Thar fért még fel, nem túl sok 5500 darabbal, ami viszont látványos 39 százalékos növekedést jelentett – derült ki a carindustryanalysis Instagram-oldal által készített infografikából.
Utánuk Suzuki Gypsy, Suzuki Jimny és Troller T4 sorrend alakult ki. Ezekből 3200, 2700, illetve 1400 darab talált gazdára egy év alatt.
A klasszikus A-SUV piacon a Hyundai Venue végzett az első helyen 148 ezer darabos értékesítéssel, ami 59 százalékos dinamikus növekedést hozott. A második helyet a Toyota Raize szerezte meg 130 ezer darabos eladással, ami új modellről lévén szó 659 százalékos bővülést jelentett. Harmadik a kínai Geely Vision X3 lett 95 ezer darabbal, ami 27 százalékos szűkülést jelentett a piacon.
Az első ötbe a Suzuki Vitara Brezza és a Mahindra Bolero fért még be. Az adatok 84 ország újautó-értékesítési statisztikáinak összesítésével alakultak ki.