Az Avengerrel a Jeep már elektromos modellt is kínál, de az elektromos változat csak Európában érhető el a benzines és hibrid modellek mellett. A Stellantis bemutatta az első teljesen elektromos Jeep-modellt, amely szintén világszerte elérhető lesz.
A Jeep Wagoneer S 2024 őszén kerül forgalomba, először az Egyesült Államokban, majd a világ számos piacán. A Jeep Avengerrel szemben, amelyet a teljesen elektromos változat mellett hibridként és belső égésű motorral is kínálnak majd Európában, a Wagoneer S kizárólag BEV-ként, azaz akkumulátoros elektromos hajtással kerül piacra.
600 lovas összkerékhajtás
Az elektromos Wagoneerről azonban egyelőre nincs sok információ. A Jeep első részletei közé tartozik az akár 441 kW teljesítményű (600 LE-nek megfelelő) összkerékhajtás, és körülbelül 3,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 60 mérföld/órás (96 km/h) sebességre.
A Stellantis a sajtóközleményben nem részletezi, hogy hány motorvariáció lesz elérhető az elektromos összkerékhajtásnál, illetve azt a platformot sem nevezték meg, amelyre a Wagoneer S épül majd. Az STLA Large azonban valószínűnek tekinthető.
Ez azért valószínűsítik szakértők, mert régebben arról szóltak a hírek, hogy a Wagoneer S lesz az elektromos korszak új Jeep zászlóshajója. Az STLA Medium építókészlet ezért már nem elérhető; és talán kicsi is lenne a modellhez. Az elektromos kisteherautókhoz és esetleg elektromos terepjárókhoz készült STLA Frame csak 2026-ban debütál.
4xe
A Wagoneer S összkerékhajtása azonban nem csak teljesítményével és gyorsulásával emelkedhet ki, hanem bizonyos terepképességgel is. A Jeep szerint „a szabványos 4xe képesség minden terepkezeléssel, fejlett Jeep márkaközpontú technológiával és lenyűgöző teljesítménnyel” érkezik majd.
A technológiáról azonban egyelőre nincs további információ. Az STLA Large egy 800 voltos platform. A platformra és az ennek megfelelően nagyméretű modellekre 101 és 118 kWh közötti akkumulátorokat tervezték – az ilyen nagy energiatároló rendszereket 400 volt helyett jobb 800 volttal tölteni.
800 kilométeres hatótáv
A Stellantis korábban azt közölte, hogy az STLA Large maximális hatótávja akár 800 kilométer is lehet. Ez azonban inkább a lapos és aerodinamikus limuzinokra vonatkozik, nem a meredek és magas Jeep Wagoneer S-re – hívta fel a figyelmet az electrive. A Jeep által közzétett előzetes kép azonban továbbra is masszív és meredek előlapot sugall. A márkára jellemző hűtőrács megmaradt, de a hűtési igények hiánya miatt átértelmezték.
(Fotó: Jeep)