Gépinfo

Az erőpróbák napja volt a VI. Bodoglári Traktortalálkozó (+KÉPEK)

Agrofórum Online

Lufikkal díszített, kürtölő MTZ-k, Zetorok, több fellobogózott John Deere, egy-egy önnön fényében pompázó Lamborghini, Fendt, JCB Fastrac erőgép és néhány egyedi építésű, különleges szerkezet.

Lufikkal díszített, kürtölő MTZ-k, Zetorok, több fellobogózott John Deere, egy-egy önnön fényében pompázó Lamborghini, Fendt, JCB Fastrac erőgép és néhány egyedi építésű, különleges szerkezet indult útjára szombat reggel pontban 8 órakor a Kiskunmajsát Tázlárral összekötő országúton, hogy a VI. Bodoglári Traktortalálkozóra így csalogasson még néhány erőgépet, na és persze Kiskunmajsa, Bodoglár és Szank lakosságát.

Teljes képgaléria a Bodoglári Traktortalálkozóról >>>

A díszmenetet persze már bőven megelőzte a híre, hiszen Harkakötöny, Zsana és Csengele települései mellett Kiskunfélegyházáról, Kiskunhalasról, Jásszentlászlóról, de még a Szeged környékén lévő Zékányszékről is érkeztek vagy hat traktorral. Ezen a vidéken amúgy sem kell messzire menni egy-egy traktoros programban bővelkedő hétvégéért, hiszen a zékányszékiek augusztus 15-én csapatnak gépeikkel, a közeli Csólyospáloson pedig az innen vett mintára augusztus 8-án lesz hasonló megmérettetés.

„Jobban szeretünk mi menni, mert olyankor nincs előtte az a rengeteg előkészületi munka, mint ami itt volt” – meséli Vas Gábor, a rendezvényt szervező Bodoglári Traktoros Sport Egyesület titkára. A mintegy 15 fős tagságot számláló csapat lelkesedését igazolja, hogy a kezdetben – leginkább csak saját maguk szórakoztatására összeverődött – néhány traktorból álló találkozó mára a falunapot is életre hívó és magába foglaló komoly rendezvénnyé vált.

Így, amíg a legkisebbek arcfestéssel, ugrálóváras szórakozással, dodgemmel vagy épp körhintázással múlatták idejüket, azalatt a színpadon a szanki Búzavirág Citerazenekar és Dalárda, a szanki Studió2000 és a tompai Kolo Tánccsoport, valamint a Mayossa néptáncosai szórakoztatták a hőségtől tikkadtan megpihenő közönséget. Eközben a versenypálya árnyékába húzódott tömeg a traktoros versenyszámokban gyönyörködhetett.

Az ügyességi- és gyorsulási verseny, kis- és nagy súlyhúzó feladatok, valamint a női vezetők tudását firtató kategóriák megmérettetései előtt Ábrahám-Fúrús András polgármester köszöntötte az egybegyűlteket. Az egykor maga is gyakran traktoros munkát végző településvezető „testhez álló” feladatnak tekintette a rendezvény megnyitását, hiszen a gépszereléssel- és felújítással végzett munkálatokat nem csak ma is kedves emlékként őrzi, de még jó néhány doboznyi alkatrésszel is tudna szolgálni az aziránt érdeklődőknek – mesélte viccesen, majd elhajtott azzal a kis piros MTZ-vel, amivel érkezett, átadva a terepet a nap főattrakciójának számító versenyszámoknak.

A gondosan előkészített, változatos nehézségi pontokkal kialakított versenypálya a nevezők számára a kihívást, a nézőknek pedig a látványosságot biztosította. A fotocellás rajttól indulva a mindenre elszántakat megannyi nehézség várta. A gyorsulási feladatnál egy 100 méteres szakaszt kellett időre megtenni, az ügyességinél némi szlalomozást követően egy szénsavas üdítő elfogyasztására nyíló sorompó, na és persze bukkanók és gödrök vezettek a – pályán olykor elérhetetlen távolságban lévőnek bizonyuló – célig.

Az erőversenyt – szokás szerint – most is két kategóriában hirdették. A 80 mázsás pótkocsi és a 200 mázsás tankszállító tréler elvonszolására a bűvös 105 lóerős határ választotta szét a jelentkezőket. Ennek indoka meglehetősen prózai: mivel a térségben az MTZ traktorok a legjellemzőbbek, értelmetlen lett volna a válaszvonalat a kerek számjegyű 100 lóerőben meghatározni, mivel egy 105 lóerős MTZ a betonlapos trélert valószínűleg megmoccanásra sem bírta volna kényszeríteni.

Így a kis súlyhúzó versenyen próbálkozhattak a saját építésű kisgépek, a fülke nélküli MTZ-k, MTZ 50- és 80-asok, Zetorok és Dutrák. Igaz, olykor már a rajtnál tengelyig elásták magukat, máskor a homlokrakodó felemelése maradt el a mesterségesen kialakított gödrön való átkeléskor vagy épp a bevállalt teher elhúzása bizonyult az adottságoknál nagyobb feladatnak, de a kudarcközeli pillanatokban a segítség is mindig megérkezett. Hol egy magát pályamunkásként szolgálatba helyező John Deere, hol pedig a szorgosan tüsténkedő sárga pólós szervezők személyében.

A mindvégig kellő szellemességgel közvetített próbálkozások nem csak a nézőket szórakoztatták, de a versenyzőknek is jókora biztatásul szolgáltak.

Egy fülke nélküli MTZ 572-es induláskor ugyan elásta magát a laza szerkezetű talajon, de aztán jókora pótkocsijával látszólag könnyedén robogott a pályán, egészen addig, mígnem sűrű füstöt eregetve, fájdalmas hangot hallatva meg nem adta magát az emelkedős szakaszon. Máskor markos legények csapata feszült neki a pótkocsi hátuljának, segítési szándékukat a főszervező, Kovács János a hangszórókon keresztül lohasztotta le: Várjatok még, ne alázzátok meg ennyire! – majd kevésbé csendesen hozzáfűzte: Még ennyi „szamárerő-fogat” nem is volt ezen a pályán!

A súlyos teher persze a nagyobb gépeket is megizzasztotta, a maguk ásta gödörből ilyenkor a zöld angyalként érkező John Deere jelentette a kiutat, miközben a piros Zetor Crystal 12043-es talajelmunkálásával tette újra versenyzésre alkalmassá a terepet. A férfiak élcei közt stabilan helytálló cserfes műsorvezető, Bozóki Szilvia nem is győzte elég hálásan megköszönni segítségüket.

Pedig a pályakarbantartókra csak a nagy súlyhúzó kategóriában volt szükség igazán, egyre több gép és egyre több fifika kellett a laza szerkezetű talajban lesüllyedt monstrumok kiszabadításához. A próbálkozási kedv emiatt senkinél nem hagyott alább, hiszen a sikeres célba érés szinte egy-egy erkölcsi győzelemmel is felért.

Estefelé az eredményhirdetéskor a kategóriák győztesei megérdemelten vehették át elismeréseiket, ami a valamennyi versenyszámban próbát tevőknek ugyanúgy kijárt, hiszen ezúttal minden részvétel egyfajta győzelem volt.

Mielőtt Matyi és a hegedűs lendítette volna féktelen mulatozásba az embereket, a többnyire felajánlásokból érkező tombolatárgyakat (MTZ-alkatrészek, flex, fűnyíró stb.) is kisorsolták. A fődíj, a Bodoglári Traktoros Sport Egyesület által vásárolt MTZ boldog tulajdonosa Tokody Károly lett.

(Csomós Éva – Agrofórum Online)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

Éjszakai kiadás készült a Claas traktorokból

2024. november 21. 15:10

Exkluzív verzióban érhető el az Arion 550 Cmatic és 660 Cmatic, valamint az Axion 830 Cmatic, 870 Cmatic, 930 Cmatic és 960 Cmatic.

Önjáró fűkasza és gyomirtó gép az 50 legjobb mezőgazdasági gépinnováció között

2018. március 5. 10:46

Permetezőgép, traktorok, salátabetakarító- és gyomirtó gép, öntözőrendszer, sőt, üvegházakba fejlesztett fotoperiodikus lámpa is a díjazott innovációk között.

Jól zárta a tavalyi évet a CNH Industrial traktorgyártó

2021. február 12. 05:37

A CNH Industrial összes szegmense növekedett 2020 negyedik negyedévében, a cég nettó jövedelme 187 millió dollár volt.

Massey Ferguson négyhengeres traktorakció! – 110 lóerő már 52.500 EUR + áfától

2023. október 27. 18:10

A Massey Ferguson 110 és 130 lóerős akciós traktorkínálattal köszönti az őszt. Az MF 5700 M-es széria két típusát kínálja három évvel ezelőtti árakon a gyártó, mindkettőt 4,4 literes 4 hengeres motorral, hosszú tengelytávval és számos extrával.

Fektesse be terményét új John Deere gépébe!

2023. szeptember 21. 10:46

A KITE Zrt. többféle finanszírozási lehetőséget kínál vevőinek, amelyek megkönnyíthetik a választást. A legújabb akcióban – 2023. szeptember 09. - 2023. október 20. között, a készlet erejéig vagy visszavonásig – új John Deere kombájn vagy John Deere traktor vásárlása esetén lehetősége van a gép vételárának 50%-át terménnyel fizetni.