Gépinfo

Az exportpiacokra koncentrál a Fliegl, ez most a megfelelő működés záloga

Agrofórum Online

Nincs könnyű éve a magyarországi mezőgépgyártásnak és -forgalmazásnak, ám a Fliegl mégis optimista maradt a jövőt illetően, elsősorban a jól teljesítő exportpiacaik eredményei révén.

A mezőfalvai NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow rendezvényen egyértelműen az ÁTK volt a slágertéma, a legtöbb kiállító és látogató ennek mihamarabbi kiírásában reménykedett.

„A gazdáknál látjuk a kedvet, főleg az állattartásban, szeretnének beruházni, ám egyelőre várják a tényleges feltételeket, határidőket a támogatások igénybevételéhez. A mi gyárunk közel 350 családot tart el, nagy felelősség róluk gondoskodni, ám jelenleg a magyar piac kiváráson van, a vásárlók nem hozzák meg a döntéseket, így mindenkinek nehezebb boldogulni” – foglalta össze Ackermann Tamás, a Fliegl Abda Gépgyártó Kft. cégvezetője.

A standon egy trágyaszóróval felszerelt ASW letolókocsit állítottak ki, kifejezetten az ÁTK-pályázatokra pozícionálva, illetve a kiírásba beleférhetnek a gyártó bálaszállítói és tartálykocsijai is.

„Közeleg az aratás is, ennek fontos láncszeme pedig a logisztika. Jórészt ettől függ a betakarítógépek teljesítménye is, hiszen teli tartállyal nem tudnak folyamatosan dolgozni. A terményt le kell hozni, el kell szállítani, amire a 18 tonnás billenős kocsink vagy a 20 tonnás, három oldalra billenős tandemkocsink egyaránt alkalmas lehet. A piac utóbbit is egyre nagyobb számban igényli, az első 15 darabos szériánkat már értékesítettük is” – emelte ki Ackermann Tamás.

Véleménye szerint egy logisztikai beruházás mindig racionális gazdasági döntés lehet, a pótkocsivásárlás az idei, esősnek ígérkező aratás idején például különösen kifizetődőnek bizonyulhat.

A Flieglnek mostanában inkább az export terén vannak sikerélményei, Bulgáriában például az elmúlt 7 évben a támogatásokra várakozás miatt nem adtak el annyi eszközt, mint az utóbbi 7 hónapban.

Erős a szerb és bosnyák piacuk is, valamelyest számukra is meglepetésként szolgált, hogy Boszniába tavaly 250 darab pótkocsit szállítottak le, idén pedig már 170 darabra van rendelésük.

A cégvezető a MEGOSZ-on belül is mindig azt hangoztatja, hogy a magyar gépgyártóknak ki kell lépniük a komfortzónájukból, mert az elmúlt két-három évtizedben sokan túlságosan is a hazai piacra fókuszáltak, amelynek a hektikus működésére viszont nehéz biztos megélhetést alapozni.

Az abdai üzem a német gyárnak is beszállít, ám most az ottani piac is „megzökkent”, amire az elmúlt 30 évben nem volt példa. Ackermann Tamás szerint nehéz lesz a helyreállás, a Lajtán túli 5–15 hektáros gazdaságok már nem tudnak eredményesen versenyezni az ukrán gabonával és más tömegtermékekkel, vagyis változtatniuk kell a túléléshez ebben a nyomott terménypiaci környezetben.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Piacra került az egyik legmutatósabb nagytraktor, a műszaki tartalomra is elégedetten csettinthetünk

2025. december 8. 13:10

A hatalmas kiterjedésű mezőgazdasági területek művelése nagy teljesítményű gépeket kíván meg, ezt az igényt elégíti ki Argentína legnagyobb gyártója is.

Földindulásszerű bejelentés, erre a hírre vártak hónapok óta a mezőgépgyártásban

2025. december 6. 16:10

Hatalmas cégfelvásárlás híre érkezett a rakodógépek területéről, az ügylet a magyarországi gazdálkodókat is alighanem érinteni fogja.

Egyesül a MEGOSZ és a MEGFOSZ, szenzációs együttműködés körvonalazódik, megvan az új név is

2025. december 3. 09:10

A géptámogatások intézményesített rendszere is generálta eddig a gépgyártók és a gépforgalmazók közötti különbözőséget, aminek most véget lehet vetni.

Hihetetlenül olcsó a Valtra új traktorszériájának fenntartása, már csak tankolni kell

2025. december 1. 13:10

A fenntarthatóság és környezetvédelem fogalmait eddig talán nem kapcsoltuk a mezőgazdasági traktorokhoz, de a Valtra újdonsága ebben is változást hoz.

Magabiztosan őrizte vezető helyét a Fliegl 2022-ben a mezőgazdasági pótkocsipiacon

2023. január 19. 14:55

Tömegkategória szerinti bontásban toronymagasan a 10 és 30 tonna közöttiek lettek az elsők 1334 darabbal, ami 70 százalékos piaci részesedés.

Egyre jobban fogynak a mezőgazdasági pótkocsik

2025. július 7. 14:10

Összesen 471 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2025 első félévében Magyarországon. Ez 10,8 százalékos plusz tavalyhoz képest.

Jubileumok, újdonságok, győztes fejlesztés a Fliegl háza táján

2024. február 2. 15:40

A Fliegl 2023-ban ünnepelte az abdai gyár fennállásának 30. évfordulóját, de nem csak az évek és a legyártott pótkocsik száma nőtt ezidő alatt, hiszen az 1993-ban átadott gyár a folyamatos beruházásoknak hála, az év végén egy újabb hatalmas raktárépülettel bővült.

Még jobban visszacsúszott a hazai mezőgazdasági pótkocsipiac

2024. április 10. 17:40

Összesen csupán 185 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2024 első negyedévében Magyarországon.