11℃ 1℃
március 3. Kornélia, Kunigunda, Frigyes
Gépinfo

Az exportpiacokra koncentrál a Fliegl, ez most a megfelelő működés záloga

Agrofórum Online

Nincs könnyű éve a magyarországi mezőgépgyártásnak és -forgalmazásnak, ám a Fliegl mégis optimista maradt a jövőt illetően, elsősorban a jól teljesítő exportpiacaik eredményei révén.

A mezőfalvai NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow rendezvényen egyértelműen az ÁTK volt a slágertéma, a legtöbb kiállító és látogató ennek mihamarabbi kiírásában reménykedett.

„A gazdáknál látjuk a kedvet, főleg az állattartásban, szeretnének beruházni, ám egyelőre várják a tényleges feltételeket, határidőket a támogatások igénybevételéhez. A mi gyárunk közel 350 családot tart el, nagy felelősség róluk gondoskodni, ám jelenleg a magyar piac kiváráson van, a vásárlók nem hozzák meg a döntéseket, így mindenkinek nehezebb boldogulni” – foglalta össze Ackermann Tamás, a Fliegl Abda Gépgyártó Kft. cégvezetője.

A standon egy trágyaszóróval felszerelt ASW letolókocsit állítottak ki, kifejezetten az ÁTK-pályázatokra pozícionálva, illetve a kiírásba beleférhetnek a gyártó bálaszállítói és tartálykocsijai is.

„Közeleg az aratás is, ennek fontos láncszeme pedig a logisztika. Jórészt ettől függ a betakarítógépek teljesítménye is, hiszen teli tartállyal nem tudnak folyamatosan dolgozni. A terményt le kell hozni, el kell szállítani, amire a 18 tonnás billenős kocsink vagy a 20 tonnás, három oldalra billenős tandemkocsink egyaránt alkalmas lehet. A piac utóbbit is egyre nagyobb számban igényli, az első 15 darabos szériánkat már értékesítettük is” – emelte ki Ackermann Tamás.

Véleménye szerint egy logisztikai beruházás mindig racionális gazdasági döntés lehet, a pótkocsivásárlás az idei, esősnek ígérkező aratás idején például különösen kifizetődőnek bizonyulhat.

A Flieglnek mostanában inkább az export terén vannak sikerélményei, Bulgáriában például az elmúlt 7 évben a támogatásokra várakozás miatt nem adtak el annyi eszközt, mint az utóbbi 7 hónapban.

Erős a szerb és bosnyák piacuk is, valamelyest számukra is meglepetésként szolgált, hogy Boszniába tavaly 250 darab pótkocsit szállítottak le, idén pedig már 170 darabra van rendelésük.

A cégvezető a MEGOSZ-on belül is mindig azt hangoztatja, hogy a magyar gépgyártóknak ki kell lépniük a komfortzónájukból, mert az elmúlt két-három évtizedben sokan túlságosan is a hazai piacra fókuszáltak, amelynek a hektikus működésére viszont nehéz biztos megélhetést alapozni.

Az abdai üzem a német gyárnak is beszállít, ám most az ottani piac is „megzökkent”, amire az elmúlt 30 évben nem volt példa. Ackermann Tamás szerint nehéz lesz a helyreállás, a Lajtán túli 5–15 hektáros gazdaságok már nem tudnak eredményesen versenyezni az ukrán gabonával és más tömegtermékekkel, vagyis változtatniuk kell a túléléshez ebben a nyomott terménypiaci környezetben.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Fej-fej mellett a Pronar és a Fliegl a mezőgazdasági pótkocsipiac élén

2021. május 15. 07:37

Áprilisban 128 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 9 százalékos csökkenés 2020. azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adatiból.

2020-ban is Fliegl győzött a mezőgazdasági pótkocsipiacon

2021. január 8. 11:20

Az egész éves alapú összehasonlításban 2020-ban 1402 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami a koronavírus jelentette nehézségek ellenére csupán 2,2 százalékos mínusz 2019-hez képest.

40 százalékos mínuszban a magyar mezőgazdasági pótkocsipiac

2024. május 10. 16:10

A két évvel ezelőttihez képest mintegy 63 százalékos a zuhanás, 2022 áprilisában 181, tavaly ebben a hónapban 94 értékesítést regisztráltak.

Növelte előnyét a Pronar a mezőgazdasági pótkocsik piacán

2018. április 11. 09:53

Az első három hónapban eladott 338 darab mezőgazdasági pótkocsi 50 százalékos piaci növekedést jelent a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.