Gépinfo

Claas Convio Flex – egy szalaggal minden terményhez

AXIÁL Kft.

A CLAAS bemutatja az új CONVIO FLEX és CONVIO szalagos vágóasztalt. Míg a CONVIO leginkább a klasszikus termények, a búza és repce betakarítására való, addig a CONVIO FLEX flexibilis kaszaszerkezetével az olyan terményeknél, mint a szója, zöldborsó és fű is a legmagasabb hatásfokkal használható.

A kaszaszerkezet és a motolla magasságállító rendszerei, illetve az intelligens műszaki megoldások tehermentesítik a gépkezelőt, és gondoskodnak a veszteségmentes betakarításól. Az új vágóasztalok a LEXION kombájnokhoz három, 10,8 m, 12,3 m és 13,8 méteres munkaszélességben érhetők el.

CONVIO FLEX a legmagasabb rugalmasságért

Míg a CONVIO erős, merev kaszasínnel és vágóasztallal rendelkezik, addig ezek az alkatrészek a CONVIO FLEX esetében flexibilisek. A vágóasztal olyan helyzetben van, hogy a talaj vonalvezetését le tudja követni, ez pedig a lehető legmélyebb vágást biztosítja a teljes munkaszélességben. Az alacsonyabb növénykultúrák, például a szója így egészen közel a talajhoz, alacsony veszteséggel takaríthatók be. Gabona betakarításkor a CONVIO FLEX hagyományosan, merevre rögzített kaszaszerkezettel használható. Fekvő gabonánál gombnyomásra a talajkontúrhoz igazodik, és lehetővé teszi az alacsony veszteségű betakarítást még nagy munkaszélességben is.

Mind a CONVIO FLEX, mind a CONVIO átszerelhető repcére. Az opcionális repcefelszereltéghez tartoznak a bal és jobb oldalra felszerelhető, 425 mm átmérőjű kiegészítő behordócsigák a vágóasztal hátfalának felső részén és a repce oldalkaszák, amelyeket szerszám nélkül lehet fel- és leszerelni. A veszteségek minimalizálása céljából gumilapok tömítik az átmenetet az középső gyűjtővályúnál. A vágóasztal hátfalának magasítása megakadályozza a kipergési veszteséget.

Teljesen integrált intelligens kezelőtámogatás

A CONVIO FLEX és a CONVIO vágóasztalok sokrétű és a CEBIS terminálba integrált automata funkcióikkal a gépkezelő legnagyobb kényelmet szolgálják. Az AUTOMATIC BELT SPEED a behordószalag sebességét automatikusan a kombájn sebességéhez igazítja. A szalag eltömődésének vagy megállásának előre jelzésével lehetővé válik, hogy a gépkezelő időben közbeavatkozzon, és így a kritikus állapotokat elkerülje, még nagy porfelhőben vagy éjszaka is.

A visszafordító funkció két módot kínál. A menetkaron egy gombnyomás menet közben fordítja meg a középső és az oldalsó szalagokat. Ezzel a módszerrel a kisebb zavarok egyszerűen kezelhetők. Egy billenőkapcsolóval a kartámaszon megfordítható a motolla, a középső szalag és a ferdefelhordó.

AUTO CONTOUR: négy mód a legjobb vágásért

Az AUTO CONTOUR, automatikus vágóasztal magasságvezetés a CONVIO FLEX vágóasztalnál négy különböző fajta munkához:

  • Gabona módban a vágóasztalok kaszaszerkezete merev.
  • Elszigetelt fekvő gabona foltokban a gépkezelő gombnyomásra válthat a merev és a flexibilis mód között.
  • Flexibilis módban a kaszasín csúszótalpakon követi a talajkontúrt. A flexibilis, 225 mm-es elmozdulásával – 90 mm felfelé és 135 mm lefelé – a CONICO FLEX minden talajfelszínhez illeszkedik.
  • Az AUTO CONTOUR FLEX módban a vágóasztal, szenzorjai adatainak alapján, folyamatosan meghatározza a legjobb helyzetet az optimális anyagáram, talajkövetés, illetve a legalacsonyabb vágásmagasság eléréséért. Ez teszi lehetővé az alacsony veszteséget a talajközeli terményeknél.

Innovatív motolla automatikus behúzóerő-szabályzással

Az új fejlesztésű motolla az innovatív formájú, állítható íves pályával minden körülmény esetén optimális anyagáramot biztosít. A Flip-Over rendszer hatékonyan akadályozza meg a termény felcsavarodását a motollára. Nehéz betakarítási körülmények között, például fekvő terménynél, a motolla vágás előtt felemeli a terményt. Így, különösen fekvő termények esetén, jelentősen csökken a veszteség.

A motolla meghajtása hidraulikus. Automatikus behúzóerő-szabályzás akadályozza meg az ujjak földbe túrását. Ez a kezelőtámogató rendszer a motolla beállításakor mindig optimálisan támogatja a gépkezelőt, és egyenletes terményáramot biztosít.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Ismét bővült a hazai traktorpiac

2020. november 6. 14:36

Októberben 257, az első tíz hónapban összesen 2525 új traktort helyeztek forgalomba Magyarországon – derült ki a Datahouse adatiból.

Itt a 2024-es Év Traktora: CLAAS XERION 12

2023. november 24. 15:40

Egy nemzetközi szakértői zsűri a CLAAS új XERION 12-es sorozatát és a 3A – ADVANCED AUTOMATION & AUTONOMY csoportot egyaránt a Farm Machine 2024 díjjal tüntette ki az Agritechnica kiállításon. Alig néhány nappal korábban a XERION 12.650 TERRA TRAC az Év Traktora 2024 címet kapta.

Hamarosan nyílik az egyik legrangosabb hazai állattenyésztési kiállítás

2018. április 20. 07:04

Kevesebb, mint egy hónap múlva, 2018. május 10-11-12. napokon immáron 25. alkalommal nyitja meg kapuit az Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napok, melynek a Hód-Mezőgazda Zrt. ad otthont.

A Claas elektromos és hidrogénmotorokkal lenne fenntarthatóbb

2024. december 27. 16:10

A Claas elektromos hajtásokat fejleszt a kisebb járművekhez, míg a nagy teljesítményű gépeket hidrogénüzemű motorokkal látná el.