A Landini külön bemutató körutat szervezett a RoboShift HML sebességváltó előnyeinek demonstrálására, ez volt a 10 állomásos RoboTour roadshow.
Az ARGO csoporthoz tartozó olasz Landini a 2021-es bolognai EIMA mezőgazdasági kiállításon mutatta be a REX 4 speciális traktorok legújabb változatait. Az F, GT, és V verziók azóta számtalan variációban és számos új opcióval állnak a gazdák rendelkezésére.
A motorok immár megfelelnek a Stage V előírásnak, mégpedig passzív regenerációs DPF, DOC oxidációs katalizátor és – a 75 LE feletti modellek esetében – SCR (szelektív katalizátorcsökkentés) katalizátor, valamint AdBlue segítségével.
A REX 4-080, 4-090, 4-100, 4-110, 4-120 modellek 75 LE és 112 LE közötti teljesítményt kínálnak. A Deutz 4 hengeres, 16 szelepes, 2,9 literes, turbó intercoolerrel és Common Rail elektronikus befecskendezéssel ellátott motorok kiváló teljesítményt nyújtanak a nyomatéktartalék, a nagyobb reakciókészség és az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás tekintetében.
Alighanem már akkor sokan felfigyeltek a RoboShift HML sebességváltóra, amellyel a csoport- és fokozatváltások teljesen robotizáltan, terhelés alatt kapcsolhatók, a vezérlés egy ergonomikus és intuitív multifunkciós joystick segítségével történik.
A Landini a közelmúltban külön bemutató körutat is szervezett a RoboShift előnyeinek demonstrálására, ez volt a 10 állomásos RoboTour roadshow. A szőlészeti gyakorlati rendezvénysorozat idén május és július között zajlott a fabbricói Agriturismo Vitae-ban, néhány lépésre a Emilia-Romagna régióban található történelmi traktorgyártó központjától.
A Landini Rex4 Roboshift egy teljesen robotizált sebesség- és fokozatváltással kiegészített HML sebességváltó, elektrohidraulikus irányváltóval. Összesen 48 előremeneti és 16 hátrameneti fokozatot kínál mászófokozattal.
Emellett olyan további kényelmi funkciókkal kiegészítve, mint a Stop&Action – a fékpedálba integrált erőátvitel megszakító funkció – az Auto PowerShift (APS), amely segítségével a traktor mindig a megfelelő sebesség- és powerfokozatot választja meg a haladási sebesség, a terhelés és fordulatszám figyelembevételével, és az Advanced Driving System (ADS) innovatív hibrid vezetőtámogató rendszert, amely korszerű mechatronikai technológiát alkalmaz, hogy segítse a kezelőt a szántóföldi és közúti manőverezésben, sebességfüggő rásegítéssel és automatikus egyenes vonalú haladásban.
A Rex 4 egy multifunkcionális joystick segítségével vezérelhető, amely kétféle konfigurációban is elérhető. Vezérelhető róla a motorfordulatszám memória, az irányváltó, a hátsó függesztőmű, a TLT és a középre kihelyezett szeleptömbök, illetve természetesen a sebességváltó.
„A RoboShift sebességváltó az egyetlen automata váltórendszer, amely a fokozatmentes sebességváltókkal szemben az alacsony teljesítményfelvétel előnyét nagy üzemanyag-megtakarítással kombinálja. Az ADS elektronikus kormányrendszert pedig a traktorokat a terepen tesztelők nagyra értékeltek, és a piacon jelenleg elérhető legjobb rendszernek nyilvánították” – büszkélkedett Mario Danieli, az Argo Tractors olasz régió igazgatója.
(Forrás: AXIÁL Kft.)